رپورتاژ

روشهای داشتن فروش موفق

داشتن فروش خوب و زیاد شدن تعداد مشتریان برای تمام کسب‌وکارها یکی از اهداف بزرگی است که برای آن تلاش می‌کنند. با مشتری همراه شوید و به او کمک کنید؛ یکی از جملاتی است که باید هر صاحب کسب‌وکاری آن را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد. در این متن قصد داریم روش‌های داشتن فروش موفق در هر کسب‌وکاری را بیان کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این متن همراه ما باشید.

تکنیک‌های فروش موفق را می‌شناسید؟

معمولا افرادی که علاقه‌مند به فروش هستند و زمینه ذاتی نیز دارند. این افراد می‌توانند علاوه بر استعداد ذاتی مهارت‌هایی را هم برا انجام این کار کسب کنند. برای این کار به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم دقت کنید.

شناسایی نیاز مشتری

شناسایی نیاز مشتری، اولین کاری است که برای فروش انجام دهید. شما به‌عنوان فروشنده باید با طرح سؤالاتی نیاز مشتری را شناسایی کنید و با ارائه پیشنهادهای مناسب، سعی در رفع نیاز مشتری داشته باشید. به طور مثال اگر شما درگاه پرداخت ارائه می‌دهید باید ابتدا نیازهای مشتری خود را بدانید. مشتری ممکن است هر شرکتی که نام مشهوری داشته باشد یا حتی کارمزد کمتری بگیرد را انتخاب کند؛ اما شما با شناخت نیاز او می‌توانید بهترین گزینه را به او پیشنهاد دهید.

تماس با مشتری بالقوه

اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید، مشتری را در زمان خرید رها نکنید. مشتریان بالقوه مشتریانی هستند که می‌توانند از طرق مختلف مانند ایمیل، تلفن، پیامک و… با آنها ارتباط برقرار کرد و با رفع مشکل، فروش موفقی داشته باشید.

توجه به نگاه مشتری

هرآنچه برای مشتری مهم است را در نظر بگیرید. اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید به طور مثال به‌تمامی مراحل خرید؛ مانند روش انتخاب محصول تا انتهای کار زمان پرداخت وجه که در درگاه پرداخت اینترنتی انجام می‌شود را بررسی کنید.

این بررسی سبب می‌شود شما باگ‌های احتمالی را شناسایی کرده و قبل از اینکه مشتریان به مشکل برخورد کند، آنها را رفع کنید.

استفاده از فن لنگر

از تکنیک لنگر اطلاعی دارید؟ در فروش حضوری می‌توانید به دنبال لنگر باشید. لنگر یعنی از مشتری اطلاعاتی را در زمان مکالمه بگیرید تا بتوانید نیاز او را برطرف کنید. به‌عنوان مثال اگر فروشنده از صحبت‌های مشتری احساس کند که دغدغه مالی دارد از ابتدا قیمت‌های کالایی را بالا پیشنهاد می‌دهد و در پایان با تخفیف‌های نجومی و آفرهای ویژه قیمت کمتری اعلام می‌کند تا مشتری برای خرید ترغیب شود.

در روش‌های غیرحضوری نیز می‌توانید با گذاشتن پویش‌های فروش، مشتریان را به خرید ترغیب کرده و آنها را به پر کردن سبد محصولات خرید دعوت کنید. به طور مثال بگوید اگر سبد خرید شما زیاد باشد، در زمان پرداخت پول در درگاه پرداخت اینترنتی تخفیفات خوبی برای شما اعمال خواهد شد.

به پیشرفت کسب‌وکارتان و سود مشتری فکر کنید

دنبال این نباشید که الان رقیب چه کرد و چه آفری ارائه داد. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید به‌جای اینکه روی کارهای رقبا تمرکز کنید به دنبال پیشرفت خدمات و محصولات خود باشید. بهتر است بدانید مشتریان باهوش هستند و تقلید را تشخیص می‌دهند.

فراموش نکنید با ارائه بهترین کیفیت و خدمات مشتری بیشتری جلب می‌کنید و فراموش نکنید که سود شما در گروی سود و رضایت مشتری است.

رقابت برای فروش بیشتر

روی کیفیت محصولات و خدمات خود متمرکز شوید تا بتوانید با رقبای خود رقابت کنید. به طور مثال مشتریان برای دریافت درگاه پرداخت بررسی می‌کنند که چه مزیت رقابتی با سایر رقبای خود دارید. پشتیبانی، میزان کارمزد و خدمات ویژه‌ای که درگاه پرداخت اینترنتی شما ارائه می‌دهد را به‌خوبی با دیگر رقبا بررسی خواهند کرد.

 

احترام به تمام مشتریان

برای رسیدن به فروش بیشتر باید به تمام مشتریان چه قدیمی و چه جدید توجه کنید. به طور مثال مراحل خرید را برای مشتریان جدید خود آسان کنید تا آنها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. برای مشتریان قدیم نیز کد تخفیف و… در نظر بگیرید. این کار باعث حفظ ارتباط با مشتری‌ها می‌شود تا آنها به سراغ رقبا نروند.

و در پایان

فراموش نکنید که تمام هدفتان رفع نیازهای مشتری و رضایت آنها از شما و کسب‌وکارتان باشد و فقط روی فروش بیشتر تمرکز نکنید. ایجاد رابطه خوب با مشتریان، درک آنها، ارائه محصولات باکیفیت و فراهم‌سازی مراحل خرید راحت چه اینترنتی و چه حضوری، کلیدهای موفقیت در فروش هستند. با جلب رضایت مشتریان چرخه پویای فروش می‌چرخد.

سیزپی با داشتن مجوز از سمت بانک مرکزی و شاپرک درگاه پرداخت امنی برای مشتریان شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با کمترین کارمزد از مزایا خوب این درگاه مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، فاکتور آنلاین، لینک پرداخت و… بهره‌مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کارشناسان مجرب ما با شماره ۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا