رپورتاژ

انواع کفپوش برای فضای داخلی و خارجی

کفپوش شامل موادی است که از طریق آن می توان جهت پوشش کف سطوح مثل اتاق ها و سالن ها و فضاهای داخلی و خارجی اقداماتی را انجام داد و این فضا ها را کفپوش کرد. این ساختار به گونه ای است که سطح صاف دارد و دارای طرح و نقش و البته مقاومت در برابر سایش و ضربه و رطوبت و حرارت را در خودش دارد. کفپوش ها انواعی دارند. با این حال در این مقاله ما قصد داریم انواع کفپوش برای فضای داخلی و خارجی را بررسی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

در انتخاب کفپوش به چه نکاتی باید توجه کنیم

نکات کلیدی در انتخاب کفپوش به شرح زیر است:

ویژگی هایی که در انتخاب کفپوش باید مد نظر قرار داد، بررسی ویژگی های مقاومتی در برابر سایش و رطوبت و هر گونه ضربه و نور خورشید می باشد. همچنین هزینه نصب و نگهداری و البته قیمت آن را نیز باید در نظر بگیریم. به عنوان مثال برخی از کفپوش ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه از خودشان دارند و برای محیطهای باز و مرطوب می توانیم آن ها را جز گزینه های مناسب در نظر بگیریم.

برای انتخاب کفپوش در راهرو ها نیز باید به موارد زیر دقت کنیم:

اولین مورد رنگ کفپوش راهرو است که اهمیت فراوانی دارد. در موارد بعدی توجه به قیمت و نصب آسان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استفاده از کفپوش چوبی در چوبی در خانه چه مزایایی دارد؟

مزایای کفپوش چوبی در خانه به شرح زیر است:

استفاده از کفپوش چوبی به صورتی که محکم به کف زمین وصل شود می تواند فضای امن و آرامی را در خانه ایجاد نماید ویک عایق گرمایی بسیار خاص را نیز در محیط ایجاد می کند. معمولا امروزه از برخی قطعات به صورت درهم قفل شده استفاده می شود که تا کفپوش چوبی به زمین متصل شود. در مورد انواع کفپوش چوبی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اولین مورد کفپوش چوب جامد است که نصب بسیار آسانی دارد و ظاهری بسیار زیبا را به خودش اختصاص می دهد.
  • مورد بعدی کفپوش چوب مهندسی شده است که کیفیت بسیار بالا و دوام بالایی دارد.
  • کفپوش چوب بامبو نیز از دیگر کفپوش هایی است که ظاهری بسیار جذاب و البته مدرن را به خودش اختصاص می دهد.

بررسی انواع کفپوش برای فضای داخلی و خارجی

  1. کفپوش هایی که برای فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند شامل کفپوش های چوبی و پارکت های چوبی هستند که این پارکت ها از چوب درختانی مثل صنوبر ساخته شده و ظاهری طبیعی دارند.
  2. کفپوش لمینت نیز از دیگر انواع کفپوش های چوبی است که چوب آن طبیعی نیست و از ترکیب الیاف چوبی فشرده تشکیل شده است.
  3. کفپوش های بامبو نیز زیبایی و جلوه خاصی در محیط دارند و از گیاهی به نام بامبو ساخته شده اند.
  4. موکت به روزترین راهکار در دکوراسیون است که زیبایی و جلوه خاصی را در نمای مربوط به محیط ایجاد می کند.
  5. کفپوش های سرامیکی یکی از قدیمی ترین مهم ترین انواع کفپوش ها برای خانه و همچنین فضاهای اداری است که جلو و زیبایی خاصی دارند و با توجه به رنگ و طرح می توانیم بخش های مختلفی را برای آن در نظر بگیریم.
  6. کفپوش های آجری که باعث ایجاد نمای کلاسیک در محیط می شوند مقاومت بسیار بالایی در برابر هر گونه ضربه و خراشیدگی دارند و شامل رنگ های قهوه ای تیره هستند.
  7. کفپوش های چوب پنبه نیز از انواع دیگر کفپوش ها هستند که در محیطهایی که نم و رطوبت کمی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
  8. کفپوش های سنگی نیز جز دیگر انواع کفپوش ها است که برای محیطهای مختلف استفاده می شود. کاربرد سنگ های گرانیتی با توجه به رنگ های جذاب آن ها جز موارد مهم در این خصوص است که بتوانیم از آن در محیط استفاده کنیم.

بررسی نکات دیگر

کفپوش هایی که در مکان های عمومی مثل بیمارستان و مخصوصا به عنوان کفپوش اتاق عمل بیمارستان استفاده می شوند به صورت تک لایه و کانداکتیو و ایمنی هستند که برای اتاق عمل بسیار مناسب می باشند.

در ضمن کفپوش های رولی نیز در بازار وجود دارند و می توانیم برای تهیه کفپوش های رولی به سراغ بازار کفپوش رولی در تهران برویم.

برای انتخاب بهترین کفپوش در آشپزخانه می توانیم به شرح زیر عمل کنیم:

کفپوشی که برای آشپزخانه می توانیم انتخاب کنیم باید ظاهر بسیار طبیعی داشته باشد. مقاومت آن در برابر ضربه و انواع خش نیز بسیار مهم است چون آشپزخانه مکانی است که هر روز در آنجا رفت و آمد انجام می گیرد.

کفپوش آشپزخانه باید ضد آب و هر گونه رطوبتی باشد. نصب کفپوشی که قرار است در آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد نیز باید بسیار آسان باشد.

در هنگام استفاده از کفپوش برای آشپزخانه می توانیم سبک دکوراسیون آن را به همراه اندازه آشپزخانه و میزان تردد و سایر موارد که مربوط به آشپزخانه است را در نظر بگیریم.

نتیجه گیری

در این مقاله ما انواع کفپوش برای فضای داخلی و خارجی را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. کفپوش ها انواعی دارند و کیفیت های متنوعی را می توانیم برای آن ها در نظر داشته باشیم. در فضاهایی مثل آشپزخانه و فضاهایی که تردد در آن بخش ها بسیار زیاد است باید از کفپوشی استفاده شود که در برابر هرگونه ضربه و یا خش مقاومت از خودش نشان می دهد. همچنین ویژگی ضد لک بودن به عنوان یک دیگر از موارد در این خصوص مورد بحث قرار می گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا