رپورتاژ

مراحل نصب نرم افزار در مک

عده بسیار زیادی از مردم بر این باورند که نصب برنامه در سیستم عامل مک کار بسیار سخت و پیچیده‌ای می‌باشد. اما باید این موضوع را برای شما عنوان کنیم که این باور کاملاً غلط است و فرایند نصب برنامه‌های مختلف در مک بسیار آسان و راحت می‌باشد و شما به سادگی می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را بر روی این سیستم عامل نصب کنید و از آنها برای انجام کارهای مختلفتان استفاده نمایید. نصب برخی برنامه‌ها بر روی این سیستم عامل تنها با یک Drag and Drop ساده انجام می‌شود. برای نصب برخی دیگر از برنامه‌ها نیز درست مثل سیستم عامل ویندوز می‌بایست عمل کنید و به صورت مرحله به مرحله فرایند نصب را پیش ببرید.

نصب برنامه‌هایی که به صورت مستقیم از اپ استور دریافت می‌شوند، به شکل خودکار انجام می‌شود و شما نیازی به درگیر شدن برای نصب این برنامه‌ها نخواهید داشت. اگر شما هم دوست دارید مراحل نصب نرم‌افزار در مک را یاد بگیرید تا بتوانید نرم‌افزارهای مورد نیازتان را بر روی این سیستم ها نصب کنید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید. راستی اگر قصد دانلود برنامه های مختلف برای نصب در سیستمتان را دارید، می توانید به لینک “دانلود برنامه کامپیوتری” مراجعه کنید و اقدام به دانلود آخرین ورژن برنامه های دلخواه خود از این لینک نمایید.

نحوه نصب برنامه‌های مختلف روی مک

چنانچه قصد نصب نرم‌افزارهای مختلف برای سیستم های مک را دارید، می‌بایست در اولین قدم اقدام به دانلود فایل حاوی نرم‌افزار کنید. پس از آن فایل ستاپ برنامه را با دبل کلیک روی آن اجرا کنید. به جز نرم‌افزارهای خاصی مثل نرم‌افزارهای محصولات ادوبی که نیاز به کرک شدن پس از نصب دارند، نصب بقیه برنامه ها روی مک بسیار راحت انجا می شود. فرایند کرک کردن نرم‌افزارهایی که می‌بایست آنها را کرک کنید با یکدیگر متفاوت بوده و بهتر است نحوه انجام این کار را از سایتی که اقدام به دانلود نرم‌افزار مورد نظر کرده‌اید، مشاهده کنید و به صورت قدم به قدم، مراحل کرک کردن این برنامه‌ها را انجام دهید.

نحوه یافتن برنامه‌ها در Mac App Store

شما با استفاده از Mac App Store  می‌توانید اقدام به یافتن برنامه‌های مورد نظر خود نموده و پس از دانلود آنها شروع به نصبشان بر روی سیستم کنید. برای انجام این کار می‌بایست مراحل زیر را طی نمایید:

  • Mac App Store را از قسمت Dock یافته و با دبل کلیک بر روی آن اقدام به اجرای آن کنید.
  • در صورتی که شما با اپل آیدی خود وارد سیستم نشده‌اید، می‌بایست در این قسمت شروع به وارد کردن اطلاعات درخواست شده نمایید.
  • پس از انجام این کار گزینه‌های مختلف موجود در فروشگاه به شما نمایش داده خواهد شد. با استفاده از گزینه‌های موجود در ستون سمت چپ شما می‌توانید اقدام به یافتن برنامه و نرم‌افزار مورد نیاز خود کنید. برای اینکه راحت‌تر به نرم‌افزار مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از بخش دسته‌بندی‌ها، دسته‌بندی نرم‌افزار مد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • در صورت دانستن نام برنامه مورد نظر با تایپ آن در کادر سرچ و فشار دادن دکمه اینتر راحت‌تر می‌توانید آن را بیابید.
  • برنامه‌های مک به دو دسته رایگان و پولی تقسیم بندی می‌شوند. برای اینکه بتوانید برنامه‌های پولی را بر روی سیستمتان نصب کنید می‌بایست اقدام به پرداخت هزینه نمایید. اغلب برنامه‌های رایگان دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند و با یک حساب کتاب ساده به این نتیجه می‌رسیم که خرید برنامه‌های پولی بسیار به صرفه‌تر از این برنامه‌ها تمام خواهد شد.
  • پس از انتخاب برنامه مورد نظر روی آن کلیک کنید.

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره نحوه یافتن برنامه‌ها در Mac App Store میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید. اگر تمایل به انتقال فایل های موسیقی خود از گوشی به رایانه و برعکس را داشتید، پیشنهاد می کنیم نرم افزار anytrans را بر روی سیستمتان نصب کنید.

نحوه نصب برنامه‌ها از Mac App Store

دانلود نرم افزار های مک یکی از اصلی ترین دغدغه های کاربران ایرانی است زیرا تحریم ها خارجی و مشکلات بسیاری برای دریافت یک نرم افزار وجود دارد.

پس از اینکه در Mac App Store  برنامه مورد نظر خود را یافتید، می‌توانید اقدام به نصب آن بر روی سیستم خود کنید.

برای دانلود برنامه‌های رایگان کافیست بر روی دکمه Get  کلیک کنید تا فرایند نصب برنامه بر روی سیستم شما آغاز شود.

اما اگر برنامه مورد نظر شما پولی باشد، مبلغی که برای دریافت برنامه می‌بایست هزینه کنید درون کادر نوشته می‌شود و شما تنها با پرداخت هزینه فوق امکان نصب آن برنامه بر روی سیستم را خواهید داشت.

به همین راحتی شما می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را با استفاده از Mac App Store  دانلود نموده و روی سیستمتان نصب کنید و از اجرای آنها لذت ببرید.

جمع‌ بندی

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلفی که می‌توانید برای نصب برنامه‌های گوناگون بر روی مک به کار بگیرید را به شما آموزش دهیم تا از این پس به راحتی بتوانید برنامه‌های دلخواه خود را بر روی این سیستم‌ها نصب کنید. برخلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد، روند نصب برنامه‌های مختلف بر روی مک چندان کار پیچیده‌ای نیست و ما به شما این قول را می‌دهیم که با خواندن کامل این مقاله می‌توانید به راحتی خودتان نرم‌افزارهای دلخواهتان را بر روی مک نصب نمایید. آیا شما هم تجربه نصب برنامه بر روی سیستم های مک را داشته‌اید؟ به نظر شما فرایند نصب برنامه بر روی مک آسان می‌باشد یا پیچیده؟ با در میان گذاشتن نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه می‌توانید شناخت کاربران نسبت به این موضوع را افزایش دهید و دید آنها نسبت به این موضوع را بازتر نمایید.

اگر سوالی درباره مراحل نصب نرم افزار در مک داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا