رپورتاژ

زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟ | کدام کشور را انتخاب کنم؟

امروزه، دو کشور عمان و دبی پیشرفت زیادی در امکانات رفاهی و اشتغال‌زایی داشته‌اند که همین مسئله توجه طیف گسترده‌ای از مهاجران کشورهای مختلف، به ویژه ایران را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد می‌خواهند از طریق ثبت شرکت در عمان و امارات اقامت این دو کشور را بدست بیاورند. در ادامه این مطلب، به بررسی کامل شرایط ثبت شرکت در امارات و عمان می‌پردازیم و بهترین روش دریافت اقامت عمان و امارات را شرح می‌دهیم.

اخذ اقامت امارات بهتر است یا عمان؟

شاید هنوز هم تصور برخی از افراد در مورد عمان، کشوری بیابانی و دور افتاده باشد. درحالیکه این کشور نیز مانند امارات در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و به عنوان یکی از بهترین کشورها در حاشیه خلیج فارس شناخته می‌شود. امارات نیز به هتل‌های گران قیمت و مراکز تفریحی درجه یک خود معروف است. بنابراین، مقایسه اقامت امارات و عمان از نظر شرایط زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تفاوت اقامت عمان و امارات از نظر شرایط اقتصادی

جالب است بدانید امارات متحده عربی دومین قطب اقتصادی خاورمیانه به شمار می‌آید و بخش زیادی از درآمد این کشور از صنعت نفت، گردشگری، ساخت و ساز و سرمایه گذاری تامین می‌شود.

عمان نیز کشوری نفت خیز است و می‌تواند روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشد. بنابراین، بخش گسترده‌ای از اقتصاد عمان نیز به صنعت نفت برمی‌گردد. در سال‌های اخیر، کشور عمان تلاش کرده است از نظر اقتصادی بر صنعت نفت متکی نباشد و امکانات خوبی برای گردشگران فراهم کند.

شرایط کاری در عمان و امارات

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر تصمیم گیری مهاجران برای ثبت شرکت در عمان و امارات، شرایط کاری است که زیرمجموعه‌ای از شرایط اقتصادی به شمار می‌آید. جالب است بدانید حدود 17 درصد از مهاجران دبی ایرانی هستند که اخذ اقامت امارات را انتخاب کردند. همین موضوع نشان دهنده شرایط کاری مساعد در این کشور است.

کشور عمان موقعیت‌های شغلی بسیاری را برای مهاجرین و افراد متخصص فراهم کرده است تا اگر در حوزه تخصص خود مهارت کافی دارند، با کسب اقامت عمان در رشته خود مشغول به کار شوند.

هزینه زندگی در عمان بیشتر است یا دبی؟

به طور کلی، هزینه‌های زندگی میان افراد متغیر است زیرا بستگی به علایق شخصی، خوراک و پوشاک فرد دارد. جالب است بدانید با وجود اینکه علایق شخصی و هزینه زندگی افراد با هم فرق می‌کند، برآورد شده است که زندگی در عمان به هزینه کمتری نسبت به امارات نیاز دارد. میانگن هزینه زندگی در عمان حدود 42 درصد از امارات عربی کمتر است.

تفاوت عمان و دبی از نظر شرایط آب و هوایی

یکی از عوامل دیگری که افراد برای مهاجرت و اخذ اقامت امارات و عمان به آن توجه دارند، آب و هوای این دو کشور است. به طور کلی، عمان و امارات آب و هوای مشابهی دارند و از آنجاییکه نزدیک به خط استوا هستند، آب و هوای آنها گرم و بیابانی است.

نرخ تورم در عمارات بیشتر است یا دبی؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد مختلف برای ثبت شرکت در امارات و عمان مدنظر قرار می‌دهند، میزان تورم آنهاست. به طور کلی، در سال گذشته، تورم امارات 6.77 درصد بوده است در حالیکه عمان تنها 2.39 درصد تورم را تجربه کرد. این مسئله باعث تصمیم گیری بسیاری از افراد برای ثبت شرکت در عمان بوده است.

مقایسه این دو کشور از نظر ارزش پول

معمولا ارزش پول هر کشور در مقایسه با دلار سنجیده می‌شود. بنابراین، بیایید برای بررسی ارزش پول امارات و عمان، پول آنها را به دلار تبدیل کنیم. جالب است بدانید واحد پول امارات درهم است و هر درهم معادل 0.2 دلار است. از طرف دیگر، واحد پول عمان ریال بوده و هر ریال عمان برابر 2.604 دلار است. این موضوع تفاوت ارزش پول عمان نسبت به امارات را نشان می‌دهد.

مقایسه عمان و امارات از نظر بیکاری

یکی دیگر از مسائل ضروری برای ثبت شرکت در امارات و عمان، نرخ بیکاری است که تاثیر مستقیمی بر ارزش سرمایه گذاری دارد. در حقیقت، نرخ بیکاری کشور عمان در سال گذشته روند نزولی داشته است. این موضوع نشان دهنده استراتژی‌های درست این کشور برای برطرف کردن بیکاری است.

شرایط ثبت شرکت در امارات

شما برای ثبت شرکت در امارات به مجوز حرفه‌ای، تجاری یا صنعتی نیاز دارید. مجوز حرفه‌ای برای مشاغلی تعریف می‌شود که نیاز به تحصیلات آکادمیک دارند. معمولا این مجوز با داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، داشتن یک کفیل در امارات و داشتن سرمایه گذار صادر می‌شود.

از طرف دیگر، مجوز تجاری مخصوص افرادی است که به تجارت کالا در این کشور می‌پردازند. مجوز صنعتی نیز به کسب و کارهای تولیدی ارتباط دارد. معمولا افرادی که در تولید و پردازش مواد غذایی، صنعتی و داروسازی مشغول کار هستند به این نوع مجوز نیاز پیدا می‌کنند.

شرایط ثبت شرکت در عمان

جالب است بدانید عمان از سال 2020 قانونی تصویب کرده است که در آن به تمامی افراد این امکان را می‌دهد که شرکت خود را تاسیس کنند و مالک آن باشند. معمولا شرکت‌ها در عمان به 4 سطح تقسیم می‌شوند که سطح ممتاز و سطح 1 از محبوب‌ترین موارد این تقسیم‌بندی هستند.

مجوز ممتاز برای کسب و کارهای صنعتی، تولیدی و کارخانه‌ها است. جالب است بدانید برای گرفتن این مجوز نیاز به حداکثر پنج شریک یا سرمایه گذار دارید. با گرفتن این مجوز شما می‌توانید نیروی بیشتری جذب سازمان خود کنید و نیازی به کفیل عمانی ندارید.

مجوز درجه یک به حداکثر سه سرمایه گذار خارجی نیاز دارد. جالب است بدانید برای کسب این مجوز نیازی نیست قبلا در ایران شرکتی ثبت کرده باشید و می‌توانید بدون داشتن کفیل عمانی شرکت خود را به ثبت برسانید.

چطور می‌توانیم شرکت خود را در عمان و امارات ثبت کنیم؟

بهترین گزینه برای کسب مجوزهای لازم و ثبت شرکت در عمان و امارات، مشورت با افراد متخصص در این حوزه است. برخی از شرکت‌ها مانند موسسه حقوقی ثبت کیش، به طور تخصصی در زمینه اخذ اقامت و ثبت شرکت در کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت دارند و می‌توانند به شما کمک کنند با کمترین دردسر، بیشترین نتیجه را بگیرید. با کمک چنین شرکت‌هایی شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرکت خود را ثبت کرده و به طور رسمی فعالیتتان را آغاز کنید.

بهترین موسسه حقوقی برای ثبت شرکت در عمان و امارات

موسسه حقوقی ثبت کیش به شما کمک می‌کند شرکت خود را در کلیه‌ی کشورهای حوزه خلیج فارس ثبت کنید و اقامت عمان و امارات را داشته باشید. شما می‌توانید برای اموری مانند سرمایه گذاری و افتتاح حساب بانکی به موسسه ثبت کیش مراجعه کنید. این شرکت بیش از 1500 پرونده موفق دارد و توانسته است با دریافت حداقل هزینه، به افرادی که قصد سرمایه گذاری و اخذ اقامت در امارات و عمان را دارند، بیشترین کمک را کند و هم مسیر این افراد باشد.

از آنجاییکه زمان برای بسیاری از افراد در زمینه اخذ اقامت و سرمایه گذاری عاملی حائز اهمیت است، باید کار آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تا دغدغه‌ای برای مشتریان ایجاد نشود. موسسه ثبت کیش از این نظر نیز سرآمد است و به تمامی مشتریان کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن امور خود را انجام دهند. اگر شما نیز قصد ثبت شرکت در امارات یا عمان را دارید، امور خود را به موسسه حقوقی ثبت کیش بسپارید تا در مسیر ثبت برند و سرمایه گذاری با شما هم قدم شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا