فرهنگی و هنری

شکست میلیون دلاری ایندیانا جونز

درام معمایی چینی «گمشده در ستاره‌ها» در دومین هفته اکران خود موفقیتش را گسترش داد و عنوان سومین فیلم پرفروش آخر هفته باکس آفیس چین در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد. این موفقیت در حالی به دست آمد که فیلم هالیوودی «ایندیانا جونز: گردونه سرنوشت» در اولین آخر هفته اکران خود حتی به فهرست ۵ فیلم پرفروش راه نیافت.

بر اساس داده‌های محلی، «ایندیانا جونز» تنها ۲.۴ میلیون دلار در چین در گیشه فروش کرد و در حالی که روز جمعه حدود ۲۵ هزار نمایش داشت، کمتر از ۹۰۰ هزار دلار فروخت. از همین رو سینماداران تعداد نمایش این فیلم را روز شنبه به نصف کاهش دادند و روز یکشنبه هم پرده‌های کمتری را به آن اختصاص دادند.

در همین حال «گمشده در ستاره‌ها» در همین بازه زمانی ۱۱۷ میلیون دلار فروش کرد. این رقم نسبت به آخر هفته افتتاحیه فیلم که رقم فروش ۷۰.۷ میلیون دلار بود (۵۰۲ میلیون یوان) به میزان قابل توجهی افزایش داشت و آن را به دومین فیلم پرفروش روی کره زمین، پس از «ایندیانا جونز» که در مناطق دیگر موفق‌تر بود، رساند. پس از دو هفته اکران، «گمشده در ستاره‌ها» در جمع ۳۲۰ میلیون دلار فروش کرده است.

«گمشده در ستاره‌ها» اقتباسی چینی از یک فیلم روسی سال ۱۹۹۰ به نام «دامی برای مرد تنها» است که خود از نمایش رابرت توماس اقتباس شده بود. داستان فیلم درباره زنی است که در سفری خارج از کشور با شوهرش ناپدید می‌شود. در لحظه‌ای که جستجو برای او تمام می‌شود، او دوباره ظاهر می‌شود، اما مرد قبول نمی‌کند که او زن خودش باشد و معتقد است او یک شیاد است.

فیلمنامه این اقتباس چینی توسط چن سیچنگ و کارگردانی آن به صورت مشترک توسط لیو شیانگ و کوی روئی انجام شده است. ژو ییلونگ، نی نی، جانیس من و دو جیانگ سرپرستی بازیگران را بر عهده دارند.

جالب این که «هرگز نگو هرگز» به نویسندگی و کارگردانی بازیگر وانگ بائوچیانگ که تا ۶ جولای به طور رسمی در چین اکران نمی‌شود، مقام دوم فروش را در آخر هفته کسب کرده و تا به امروز بیش از ۳۸.۹ میلیون دلار فروخته است.

۲۴۵۲۴۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا