رپورتاژ

تلگرام پرمیوم چیست؟ چگونه اشتراک آن را تهیه کنیم؟

مقدمه‌ای بر تلگرام و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن

تلگرام یکی از برترین پیام‌رسان‌ها در جهان محسوب می‌شود و دلایل متعددی برای این موفقیت وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این برتری، به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدیدی است که تلگرام به طور مداوم به کاربران خود ارائه می‌دهد. برخلاف واتساپ که قابلیت‌های جدید را با سرعت کمتری ارائه می‌کند، تلگرام با سرعت بیشتری به روزرسانی می‌شود. این اپلیکیشن با وجود محدودیت‌ها در ایران، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. جدیدترین قابلیت ارائه شده توسط تلگرام، نسخه پرمیوم آن است که در این مطلب به بررسی دقیق‌تر آن خواهیم پرداخت.

تلگرام پرمیوم چیست؟

برای سال‌های متمادی، هزینه‌های تلگرام بر عهده مدیرعامل آن، پاول دورف بود. با افزایش تعداد کاربران، فشار بر سرورها و هزینه‌های عملیاتی نیز افزایش یافت. به همین دلیل، پاول دورف تصمیم گرفت تا بخشی از هزینه‌ها را از طریق تبلیغات تأمین کند. با این حال، تلگرام سیاستی اتخاذ کرد که بیشتر به کاربران خود وابسته باشد تا شرکت‌های تبلیغاتی. بنابراین، سرویس اشتراکی تلگرام پرمیوم معرفی شد.

پروژه توکن مبتنی بر بلاک چین

تلگرام همچنین برنامه‌ای داشت که از طریق پروژه توکن مبتنی بر بلاک چین، درآمدزایی کند. اما به دلیل مشکلات متعددی که با نهادهای تنظیم و مقررات مواجه شد، این پروژه در سال ۲۰۲۰ متوقف شد و سرمایه‌های جمع‌آوری شده به سرمایه‌گذاران بازگردانده شد.

قابلیت‌های سرویس تلگرام پرمیوم

سرویس تلگرام پرمیوم به کاربران امکان دسترسی به مجموعه‌ای از قابلیت‌های ویژه را می‌دهد که شامل:

1. کاهش محدودیت‌های فعلی: کاربران می‌توانند هزار کانال دنبال کنند، ۲۰ پوشه با سقف ۲۰۰ چت ایجاد کنند و با یک دستگاه ۴ حساب داشته باشند. همچنین، امکان پین کردن تا ۱۰ چت و نوشتن متن طولانی‌تر در بایو با لینک وجود دارد.

2. آپلود فایل تا حجم ۴ گیگابایت: کاربران می‌توانند فایل‌هایی تا حجم ۴ گیگابایت ارسال کنند که هر کسی می‌تواند آنها را دانلود کند.

3. دانلود فایل‌ها با سرعت بیشتر: با این سرویس، دانلود و آپلود فایل‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

4. تبدیل پیام صوتی به متن: این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کنند.

5. استیکرهای منحصر به فرد: تلگرام پرمیوم ایموجی‌های بیشتری ارائه می‌دهد که هر ماه به‌روزرسانی می‌شوند.

6. مدیریت بهتر چت‌ها: کاربران می‌توانند چت‌های خود را بهتر ساماندهی کنند و چت‌های جدید را در پوشه‌های سفارشی قرار دهند.

7. دریافت نشان پرمیوم: کاربران با تهیه این سرویس، نشان پرمیوم در کنار نام خود دریافت می‌کنند.

8. تغییر آیکون برنامه: امکان تغییر آیکون تلگرام به گزینه‌های مختلفی که ارائه می‌شود وجود دارد.

نحوه ارتقاء تلگرام به نسخه پرمیوم

ارتقاء به نسخه پرمیوم برای کاربران ایرانی نسبت به دیگران دشوارتر است، زیرا پرداخت‌ها به صورت بین‌المللی انجام می‌شود و کاربران ایرانی به این نوع پرداخت‌ها دسترسی ندارند. با این حال، کاربران می‌توانند از سایت‌های معتبر مانند فروشگاه G4A4 استفاده کنند. موبوگیفت با دریافت شماره تماس یا آیدی تلگرام شما، بدون ورود به حساب، تلگرام شما را به نسخه پرمیوم ارتقاء می‌دهد.

مراحل ارتقاء تلگرام به نسخه پرمیوم

اگر تلگرام شما به شماره ایران نیست، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. مطمئن شوید که تلگرام به آخرین نسخه به روز رسانی شده است.

2. وارد قسمت Setting در تلگرام شوید.

3. گزینه تلگرام پرمیوم را انتخاب کنید.

4. صفحه‌ای برای شما باز شده و لیست قابلیت‌های نسخه پرمیوم را نشان می‌دهد. به پایین صفحه بروید تا خرید را انجام دهید.

آیا تلگرام پرمیوم ارزش خرید دارد؟

پاسخ به این سوال بستگی به نیازهای شما دارد. اگر یک کاربر عادی هستید، ممکن است نیازی به این امکانات نداشته باشید. اما اگر کسب و کاری از طریق تلگرام هدایت می‌کنید، خرید اشتراک پرمیوم می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا امکان مدیریت بهتر چت‌ها و کاهش محدودیت‌های نسخه رایگان را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

تلگرام به عنوان یکی از پیام‌رسان‌های محبوب، با ارائه نسخه پرمیوم قابلیت‌های جدید و ویژه‌ای را به کاربران ارائه داده است. در این مطلب تلاش کردیم تا تلگرام پرمیوم را معرفی کرده و تفاوت‌های آن با نسخه رایگان را بیان کنیم. اگر فکر می‌کنید که نسخه پرمیوم تلگرام برای شما مناسب است، می‌توانید از روش‌های قانونی برای خرید آن استفاده کنید.همچنین میتوانید با مراجعه به سایت G4A4 خرید گیفت کارت استیم و خرید گیفت کارت اپل و خرید گیفت کارت گوگل پلی و خرید الماس بیگو را به صورت قانونی و سریع انجام بدهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا