رپورتاژ

تعمیردستگاه بسته بندی

خرابی ماشین آلات بسته بندی یک مشکل متداول بوده و دلیل آن انجام ندادن به موقع عملیات نگهداری دستگاه بسته بندی است.

که موضوع فوق بیشتر از طرف انجام ندادن به موقع خدمات پس از فروش توسط شزکت های سازنده ماشین‌ آلات بسته بندی نسبت به مشتریان خود میباشد. در زیر چند نمونه از انواع خرابی لین دستگاه‌ها را بیان میکنیم.

تعمیر دستگاه شیرینگ پک

عمده خرابی این دستگاه در ناحیه تیغ برش دستگاه شیرینگ است که این مشکل در انواع تونلی بسیار رایج بوده. از آنجا که تعمیرکاران حرفه‌ای شیرینگ پک تونلی بر لین کار مسلط هستند زمان تعمیر آن کم بوده در صورتی که افراد ناآگاه به قطعه فوق آسیب نرسانده باشنداین امر به سهولت انجام پذیر است.

مورد بعدی جک‌ها متصل به تیغ برش است که بعد از مدتی خرابی آنها شروع میشود و علایم آن به صورت پنهان میباشد و تا تعمیرکار خبره دستگاه نباشد خیلی به ندرت توسط کارفرما مشکل دیده و رفع میگردد.

دیگر المنتها و نقص در حرارت دهی کوره و تیغ برش دستگاه است که درتعمیر دستگاه شیرینگ باید شناخت کامل به برق این ماشین داشت.

و آخرین و مهمترین موضوع تابلوبرق دستگاه است که در تعمیرات این دستگاه اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی اگر برقکار حرفه‌ای برای تعمیر حاظر باشد تا شناخت دقیقی از عملکرد تعمیر دستگاه شیرینگ پک تونلی نداشته باشد تنها باعث خرابی بیشتر و پیچیدگی بیشتر میشود

تعمیر دستگاه شیرینگ پک تونلی
تعمیر دستگاه شیرینگ پک تونلی

تعمیر دستگاه لیبل شیرینگ

تعمیر آن دقیقا و بسیار شبیه شیرینگ تونلی است با این تفاوت که در اکثر موارد تیغ دوختی وجود ندارد.

تعمیر دستگاه بسته بندی

انواع این ماشین‌آلات در تولید مواد مختلف به چشم میخورد و هرکدام روش تعمیر خود را دارند اععم مشکلات این ماشین به شرح زیر است.

اکثر دلیل تعمیر دستگاه بسته بندی در مدل سلفونی بی‌قراری و حرکت سلفون در بخش لوله یقه و سلفون کش است. که نشانه متداول این مشکل پیچش بش از حد در بخش یقه و خارج شدن مکان دوخت المنتهای عمودی و افقی و از همه مهمتر رسیدن و توقف دستگاه با آلارم خطای مارکبین است. تعمیر کار دستگاه بسته بندی سلفونی باید به بخشهای کشنده سلفون اشراف کامل داشته باشد تا بتواند مشکل را رفع کند. خاطر نشان نیشود که رفع این مشکل در شرایط حاد زمان بر و مصرف با مصرف زیاد سلفون ضایعات روبرو است.

دیگر مورد در بحث تعمیر دستگاه بسته بندی تنظیم نبودن لودسل‌ها و نگرفتن وزن دقیق از دستگاه است. که این مشکل به برق و مکانیک وابسته است.

تعمیر دستگاه بسته بندی
تعمیر دستگاه بسته بندی

فرق نمیکند تعمیر دستگاه بسته مربوط یه کدام نوع باشد انواع مدل توزین دار(۱۶،۱۲،۱۰،۸،۶،۴،۲، حتی تک توزین) اگر مدل سلفونی باشد از برق و عملکرد مشترکی برخوردار هستند اما در انواع تعمیر دستگاه بسته بندی کیسه پرکن و حجمی و قوطی پرکن بیشتر مشکلات مکانیکی بوده و بیشتر از سوی عنلکرد ترکیب برق و نکانیک و پنوماتیک مییاشد که تعمیرکار باید اشزاف کامل به این سه جزءداشته باشد.

تعمیر دستگاه ساشه

این دستگاه بیشتر در حالت ساشه پودری برای بسته بندی پودر قهوه و نسکافه و کاپاچینو استفاده میگردد. اکثر خرابی دستگاه ساشه مدادی پودری در حرکت سلفون و لوله سلفون و سلفون کش و جشم مارک بین است تعمیر دستگاه ساشه تقریبا شبیه به دستگاه سه طرف دوخت میباشد.

در انواع ساشه مایعات بیشترین مشکل در پیستون تزریق میباشد.

تعمیر دستگاه پرکن مایعات

بر دونوع پرکن ثقلی که بر اساس فشار اتمسفریک بر سط زمین یا به اسطلاح جاذبه کار میکند که برای مایعات رقیق استفاده میشود.

اعمم خرابی‌های این دستگاه از جانب شیرهای برقی و پنوماتیکی است که تعمیر آن نسبت به پرون مایعات غلیظ ساده است.

گروه بعدی پرکن مایعات غلیض میباشد که تعمیر آن در گرو آشنایی کامل با پمپ های مکنده حتی در گاهی اوقات پمپهای گیربکسی است .

تعمیر دستگاه ساشه
تعمیر دستگاه ساشه

تعمیر دستگاه استریچ پالت

برای بسته بندی با سلفون استریچ از این دستگاه استفاده میشود و در دو نوع عمودی یا ایستاده و نوع استریچ‌ استریچ پالت دروازه‌ای است.تعمیر این ماشین نیازمند نگرش plc و ساختار اینورتر و سویچینگ میباشد.

نیل زاگرس البرز توانایی تعمیر انواع دستگاه بسته بندی و پرکن را با داشتن بهترین تعمیرکار دارا میباشد.افتخارمیکنیم که خوش قولی ما زبانزد کارفرمایان شده.است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا