سیاسی

اوکراین: ایران، موشکی به روسیه تحویل نداده است

یک مقام اطلاعاتی ارشد اوکراین بار دیگر تاکید کرد که ایران تاکنون هیچ موشکی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین تحویل نداده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از اوکراین فرم، کریلو بودانوف، رئیس اطلاعات وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه در گفت‌وگویی با LIGA.net عنوان کرد: روسیه در تلاش است تا از ایران مهمات بخرد. روسیه همچنین از ایران می‌خواهد که به آن‌ها موشک‌های بالیستیک بفروشند. با این حال ایران تاکنون حتی یک موشک نیز به آن‌ها نداده است.

 

این مقام اوکراینی چندی پیش نیز در گفت‌وگویی با نیویورک تایمز تصریح کرده بود که ایران موشک کروزی به روسیه تحویل نداده است.

 

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های خبری خود درخصوص ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین گفت: ایران همواره تلاش کرده که از مناسبات و توانمندی‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تلاش می‌کند مطرح کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک طرف این جنگ و بحران می‌کند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌دانیم.

 

علاوه بر این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران‌، اخیرا در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی‌اش درباره ادعاهای مطرح شده راجع به استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و … است.

 

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته‌ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است .

 

امیرعبداللهیان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مبتنی بر استاندارد واحد و مخالفت با جنگ است.

 

او تاکید کرد: ما برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور، بدون نیاز به هرگونه واسطه، آمادگی داریم.

 

امیرعبداللهیان با «بی‌اساس» خواندن اظهارات برخی مقامات غربی با اشاره به تلاش‌های مکرر تهران برای کمک به برقراری آتش‌بس، اظهار کرد : ما آماده کمک به برقراری آتش‌بس هستیم.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا