رپورتاژ

تاور کرین چیست؟

جرثقیل های تاور کرین، اجسام بزرگ را می تواند بلند کند و به نام جرثقیل برجی هم شناخته می شود. جرثقیل های برجی اغلب در شهر ها و هنگام ساخت و ساز دیده می شوند. وسایل را می توانند وزنه ای را به سقف ساختمان ببرند و در عین حال بالاتر از ساختمان هستند. در واقع، این یک اهرم تعادل عظیم است که با حرکت دادن وزنه در سه جهت  x y z ظرفیت چرخش 360 درجه را دارد.

تاورکرین ها بسیار گران هستند و قیمتی بین چند صد میلیون تا چند میلیارد تومان دارند. بسیاری از معماران ممکن است جرثقیل برجی را برای یک پروژه ساختمانی اجاره کنند. اگر کار کمی انجام شود، و اگر مقدار قابل توجهی کار باشد، جرثقیل را خریداری می کنند. آنها جرثقیل های برجی را طراحی می کنند تا مقرون به صرفه تر باشند.

موارد استفاده از تاور کرین

جرثقیل های برجی اغلب در موقعیت هایی مانند عکس بالا مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا معمولاً بهترین ترکیب ارتفاع و ظرفیت بالابری را ارائه می دهند.

  • ایجاد سدها
  • برج ها و سازه های بلند
  • ساختمان سیلو سدها
  • گمرک و حمل بار

آنها همچنین در زمینه های مختلف، مانند بخش حمل و نقل برای بارگیری و تخلیه، بخش تولید برای کنار هم قرار دادن ماشین آلات بزرگ و بخش ساختمان برای حمل و نقل مواد، کاربردهای خاص خود را دارند.

اجزای تشکیل دهنده تاور کرین

تاور کرین از سه بخش تشکیل شده است که همان تعداد اهرم تعادل است. 1. جزء اصلی که اغلب به عنوان پایه شناخته می شود. 2. قسمتی از بازو که وظیفه حمل وزن را بر عهده دارد. 3. قسمت پشتی تاور کرین که داخل آن بلوک های بتنی برای متعادل کردن وزن جلو و عقب برج تعبیه شده است.

تاور کرین های متحرک

مهمترین ویژگی یک تاورکرین متحرک، شعاع عملیاتی وسیع آن است که به آن اجازه می دهد در محورهای x و y زمین حرکت کند و کار را در مکان های مختلف پروژه انجام دهد. این مدل تاورکرین ها به 3 دسته مختلف شناور، ریلی و جاده ای و تقسیم شده اند که هر یک مزایا و معایب خود را دارا هستند.

به عنوان مثال، تاور کرین ریلی می توانند روی ریل حرکت کنند تا زمانی که برای آنها ساخته شده باشد. تاورکرین های جاده ای نسبت های کوچک تری دارند و بیشتر از یک برج شبیه جرثقیل هستند، اما این مزیت را نیز دارند که نصب، کارکرد و جابجایی را بسیار سریع انجام می دهند. در نتیجه، آنها نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش داده اند.

تاور کرین های شناور که قبلا به طور خلاصه توضیح دادیم در خلیج ها و اقیانوس ها برای ساخت معادن نفت و بازیابی کشتی های غرق شده استفاده می شوند.

تاور کرین های بالارونده

ساختمان ها و سایر سازه ها اغلب با تاور کرین ساخته می شوند. پوشش گسترده محور z این مدل جرثقیل که به اندازه ارتفاع ساختمان بالا می رود، یکی از نقاط قوت آن است. این دلیل استفاده از این نوع تاور کرین در ساختمان آسمان‌ خراش ‌ها، پل‌ ها و برج‌ ها است.

نصب و راه اندازی تاور کرین

نصب و راه اندازی تاور کرین مراحل مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نصب پایه نگهداره و بخش اصلی تاور کرین

قرار دادن پایه گام اولیه در ساخت تاور کرین است. سه روش برای انجام آن وجود دارد. تاور کرین پایه لنگر که در فونداسیون بتنی ساختمان نصب می شود، محبوب ترین تکنیک است. نصب آن بر روی کالسکه تکنیک دوم است. در این روش از وزنه های بتنی برای محکم کردن کالسکه تاور کرین در جای خود استفاده می شود. نصب آن بر روی یک ریل قابل حمل به تاور کرین اجازه می دهد تا در اطراف پروژه حرکت کند که روش سوم است.

نصب سکشن یا قسمت مادر تاور کرین

در مرحله دوم استفاده از یک جرثقیل متحرک و یک پین یا پیچ برای اتصال قسمت اصلی تاور کرین به پایه فولادی آن است. بزرگتر و بادوام تر از قطعات بلند و در اکثر جرثقیل های برجی بخش اصلی است. درجه واگرایی در این مرحله در قسمت عمودی تاور کرین مدیریت می شود.

این تاور کرین با استفاده از 16 پیچ به پایه تثبیت کننده نصب می شود. حدود 4300 پوند را در هر فوت گشتاور می توان به این پیچ و مهره های فولادی اعمال کرد.

نصب سکشن های ارتفاعی

برای رسیدن به ارتفاع مورد نیاز، مراحل نصب تاور کرین با اضافه شدن قطعات ارتفاعی ادامه می یابد.

نصب گردان و کله قندی تاور کرین

قسمت پایینی تاور کرین پس از نصب قطعه نهایی ارتفاع نصب می شود. به دلیل کاهش وزن و فشاری که به جرثقیل متحرک وارد می‌کند، این قطعه که اغلب سنگین ‌ترین تاورکرین است معمولاً به عنوان دو جزء مستقل ساخته می ‌شود. تاورکرین کله قندی پس از مونتاژ و نصب گردان اضافه می شود و با چهار پین به گردان متصل می شود.

نصب کنفلش تاور کرین

تلاقی فقط از یک قطعه تشکیل شده است. جرثقیل کنفلش را 15 درجه بالا می برد به طوری که کابل ها یا بازوهای مهار کننده پس از اتصال این قطعه توسط پین به چرخ گردان، توسط پین به سر قند تاور کرین نیز متصل می شوند. وزنه های بتنی پس از نصب کوفتگی روی آن گذاشته می شوند.

نصب بازوی کاری یا فلاش

جرثقیل برای اتصال و نصب فلاش تاورکرین که معمولاً به صورت سه یا چهار تکه است، قبل از اتصال سر قند به سیم های مهار آن به میز گردان استفاده می شود. سپس چرخ دستی نصب می شود و بعد فلاش نصب می شود و در نهایت وزنه های تعادل به پایان می رسد. بکسل و قلاب ترولی قبل از روشن کردن سیستم تابلو برق جرثقیل برجی نصب و تنظیم می شوند.

آسانسور کارگاهی الیماک چیست؟

یکی از بهترین اقلام که علاوه بر قیمت پایین از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، آسانسور کارگاهی آلیمک می باشد. مهندسان، کارگران، مواد مختلف و … با استفاده از این وسیله جا به جا می شوند تا به سرعت آنها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کند. کسب و کار تولیدی الیماک از چرخ دنده ها و کابین های محکمی استفاده می کند که می توانند به صورت عمودی حرکت کنند تا این نوع آسانسور ایجاد شود.

یک شرکت معتبر یکی از بزرگترین برندهای آسانسور کارگاهی الیماک را تولید می کند. این آسانسور به دلیل ساختار محکم و چندین قطعه باکیفیت، انسان و هر وسیله دیگری را به صورت عمودی حمل می کند. لازم به ذکر است آسانسور که راجع به آن صحبت می کنیم، می تواند افراد و سایر ابزارها را با خیال راحت جا به جا کند و از درجه ایمنی عالی برخوردار است.

آسانسور کارگاهی الیماک در سراسر بازارهای جهانی بسیار مورد توجه بوده و تمامی معیارهای فنی و زیبایی را رعایت می کند. سطح ایمنی این تجهیزات آن ها را برای استفاده در بسیاری از زمینه ها از جمله ساخت و ساز مناسب می کند. هزینه کم و زمان کارآمد مورد نیاز برای جابجایی افراد و اقلام دو مزیت استفاده از آسانسورهای الیمک است.

آسانسور کارگاهی الیماک در کجا استفاده می شود؟

یکی از بهترین ابزار برای جابجایی افراد و سایر اقلام، آسانسور کارگاهی الیماک است. این تجهیزات به دلیل سطح ایمنی بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. عناصر ذکر شده در زیر به طور کامل و اساسی نحوه استفاده از همه اشکال الیماک را توضیح می دهند.

همانطور که قبلاً مشخص کردیم، الیماک یک آسانسور بسیار توانا است که می تواند اجسام مختلف را تا وزن های سنگین حمل کند. آلیمک های کارگاهی با توجه به مزایای فراوانی که دارند در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند.

ظاهری جذاب

این آسانسورها اکنون به لطف یکی از مزایای الیماک به زیبایی خیره کننده آن در مکان های متعددی یافت می شوند. متخصصان حرفه ای تمام مواد و رنگ های استفاده شده برای ساخت این محصول را بررسی و طراحی کرده اند. آسانسور کارگاهی الیماک گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند با آسانسوری زیبا، قدرتمند و ایمن سفر کنند.

فوق العاده ایمن

آسانسور باید بسیار قدرتمند و قوی باشد؛ زیرا از آن برای انتقال افراد و انواع مختلف مواد استفاده می شود. برای افرادی که در مناطق خطرناک فعالیت می کنند، الیماک یک کارگاه بسیار توصیه شده با سطح ایمنی بالا است. این شرکت از چتر نجات برای جلوگیری از سقوط ناگهانی، سوئیچ های ایمنی برای درب ورودی، حصار مشابه برای محافظت از افراد و مصالح، سوئیچ های کنترلی خاص در ابتدا و انتهای مسیر از جمله موارد دیگر، برای ساخت آسانسور کارگاهی الیماک استفاده می کند.

استحکام و مقاومت بی نظیر

آسانسور کارگاهی الیماک از مقاومت بالایی در برابر فرسایش و سایش برخوردار است. به همین دلیل، ممکن است در هر جایی برای حمل مواد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

نصب ساده

آسانسور کارگاهی الیماک همچنین دارای مزیت عدم نیاز به مهارت های تخصصی نصب است. به عبارت دیگر نصب این آسانسورها ساده بوده و هزینه های مربوط به این روش را به طور کامل حذف می کند.

قابل استفاده در ارتفاعات بسیار بالا

این آسانسورها امکان حمل و نقل افراد و اقلام را به ارتفاعات زیاد فراهم می کنند. به عبارت دیگر، ماشین آلات مورد استفاده برای تولید این محصول به قدری بدون خطر است که ممکن است در ارتفاعات بسیار بالا به کار گرفته شود.

استفاده بسیار از آسانسور کارگاهی الیماک

آسانسور کارگاهی الیماک به دلیل ویژگی‌های استثنایی و عالی از جمله ایمنی بالا و ظاهر زیبا، می‌تواند در صنایع متعددی به کار گرفته شود. به عبارت دیگر می توان از این تجهیزات برای ساخت ابزارهای مختلف برای استفاده در مزارع، معادن، صنایع فلزات و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

گروه اوج تاورکرین به عنوان یکی از گروه های معتبر در زمینه ی ارائه خدمات تاور کرین و آسانسور کارگاهی الیماک و نصب و راه اندازی تاور کرین با افراد مجرب و متخصص، در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین قیمت و با بهترین کیفیت ممکن ارائه دهنده محصولات مورد نیاز شما خواهد بود. در صورت تمایل می توانید با شماره 09126970510 و یا آدرس وب سایت owjtowercrane.ir ارتباط برقرار کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا