رپورتاژ

برای کسب و کار خود نیاز به اینترنت پرسرعت دارید؟ این مطلب را مطالعه کنید!

اینترنتاینترنت سازمانی

برای کسب و کار خود نیاز به اینترنت پرسرعت دارید؟ این مطلب را مطالعه کنید!

بدون شک اکثر کسب و کارهای امروزی نیازی غیرقابل انکار به اینترنت پرسرعت دارند؛ از همین رو داشتن یک اینترنت پرسرعت و با کیفیت که بتواند با سرعت بسیار زیاد و در همه جا پاسخگوی شما باشد یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم تا کدام اینترنت پرسرعت را برای کسب و کار خود خریداری کنید.

در حال حاضر سرویس‌های اینترنت موجود در ایران که بیشتر برای مصارف خانگی یا تجاری مورد استفاده می‌گیرد، شامل اینترنت ADSL، LTE‌ و TDLTE و پهنای باند اختصاصی است. از طرف دیگر سرویس‌های دیگری نیز نظیر سرویس‌های اینترنت مبتنی بر فیبر نوری و 5G نیز در حال گسترش و کاربری در ایران است. حال سوال اصلی این است که بهترین اینترنت سازمانی موجود در ایران برای کسب و کارها کدام است و باید چه سرویسی را از میان گزینه‌های فوق انتخاب کرد. در ادامه این مطلب به مهم‌ترین مواردی که باید در مورد اینترنت سازمانی بدانید اشاره خواهیم کرد.

اگر به تازگی قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید، بهتر است اینترنت پرسرعت از یکی از ارائه‌دهندگان مطمئن را خریداری کنید. در زمان راه‌اندازی اینترنت پرسرعت برای سازمان دست شما بازتر از سرویس‌هایی خانگی در انتخاب سرویس‌های اینترنتی است. در نتیجه این موضوع در بسیاری از اوقات ممکن است شما برای انتخاب آی اس پی مناسب برای کسب و کار خود سردرگم و گیج شوید.

سرویس‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران به طور کل به دو نوع FCP و Serv CO تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به این مشخصه‌های آن‌ها و تفاوت‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت‌ FCP

شرکت‌های FCP ارائه‌دهنده اینترنت را اغلب افراد می‌شناسند. شرکت‌های FCP به طور معمول شرکت‌هایی هستند که نام‌های تجاری آن‌ها دست‌کم یک بار به گوشتان خورده است. این سرویس‌ها دارای پروانه‌ای با همین نام هستند که می‌توانند سرویس‌های مختلفی را به کاربران ارائه دهند.

FXP به شرکت‌هایی گفته می‌شود که خدمات ارتباطی ثابت را ارائه می‌دهند. در حقیقت کلمه FCP‌ نیز مخفف عبارت Fixed Communication Provider به معنای ارائه‌دهندگان ارتباطات ثابت است. شرکت‌هایی که می‌توان از آن‌ها نام برد که با پروانه FCP کار می‌کنند شامل این موارد هستند:

اینترنت دفتر کار

  1. شرکت پیشگامان که با نام رسمی پیشگامان توسعه ارتباطات در حال فعالیت است
  2. شرکت گسترش ارتباطات مبنا که با عنوان مبنا فعالیت می‌کند
  3. شرکت شاتل که با نام رسمی آریا تدبیر رسانه ثبت شده است
  4. آسیاتک که با عنوان رسمی انتقال داده‌های آسیاتک در مراجعه رسمی شناخته می‌شود
  5. پارس آنلاین با نام رسمی پارسان لین ارتباطات
  6. رسپینا که با نام رسمی داده‌پردازی رسپینا شناخته می‌شود
  7. شرکت فناپ که با عنوان توسعه فناوری ارتباطات پاسارگان آریان شناخته می‌شود
  8. شرکت افرانت
  9. عصر تلکام با نام رسمی حلما گستر خاورمیانه شناخته شده است
  10. شرکت های وب که با نام رسمی داده گستر عصر نوین شناخته می‌شود
  11. شرکت صبانت که با عنوان رسمی داده‌های نداگستر صبا شناخته شده است

تمامی این ۱۱ شرکت از جمله شرکت‌هایی هستند که تا تاریخ تنظیم این متن امکان ارائه اینترنت ثابت با پروانه FCP را دارند.

اما این‌ها تنها شرکت‌هایی نیستند که در حال ارائه خدمات به کاربران خود هستند.

شرکت‌های ServCO به کدام ارائه‌دهندگان اینترنت در ایران گفته می‌شود؟

علاوه بر شرکت‌های فوق شرکت ارتباطات زیرساخت امکان ارائه پروانه دیگری را نیز به ISPها داده است. از این شرکت‌ها که به عنوان شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ارتباط همراه شناخته می‌شود و ارائه دهنده سرویس و خدماتی ویژه هستند، می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین فروشندگان اینترنت خانگی یا اینترنتی اشاره کرد.

Servco که بخش اول آن از Service گرفته شده، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که خدمات (سرویس) را مبتنی بر شبکه زیرساخت شرکت‌های دیگر به کاربران ارائه می‌دهند. شرکت‌های Servco در حقیقت همان شرکت‌هایی هستند که خدمات ویژه را از طریق اینترنت به کاربران خود ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها به طور معمول کیفیت اینترنت بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با خیالی راحت‌تر از سرویس‌های خود استفاده کنید.

در میان شرکت‌های Servco شما حتی می‌توانید شرکت‌هایی کاملا خصوصی و غیر دولتی را نیز پیدا کنید که خدمات ارائه خدمات اینترنت را بر عهده دارند. در حال حاضر بیش ز ۵۰ شرکت با پروانه سروکو در ایران وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌توانند گزینه مناسب برای کاربری و استفاده شما باشند.

شرکت‌های سروگو هر کدام می‌توانند بر اساس مجوزی که سازمان تنظیم ارتباطات رادیویی به آن‌ها داده به فعالیت خود ادامه دهند و خدمات اینترنت را به کاربران به خود ارائه دهند.

لیست برخی از شرکت‌های سروکو شامل این موارد است:

  • تک نت که با نام رسمی حسابگرپرداز غرب فعالیت می‌کند
  • وینکس که با نام رسمی ارتباطات فرزانگان پارس
  • مبناتلکام با نام رسمی گسترش ارتباطات مبنا
  • پتیاک با نام رسمی پتیاک سیستم
  • سامانتل با نام رسمی کیش سل پارس
  • افرارسا با نام رسمی افرا ارتباطات ثابت رسا
  • سپنتا با نام رسمی مهرگان دانش پژوه

سروکو یا FCP؟ کدام برای اینترنت سازمانی مناسب هستند؟

اینترنت پرسرعت برای کسب و کار

به طور کل تمامی شرکت‌های ارائه دهنده که تحت هر یک از این مجوزها فعالیت می‌کنند برای دریافت اینترنت سازمانی مناسب هستند. اما سوال اصلی این است که کیفیت کدام یک از این شرکت‌ها برای شما مناسب است. اینترنت‌های سازمانی می‌توانند بر اساس سرویس‌های زیر ارائه شوند و انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی شما به این موضوع بستگی دارد که کدام یک از این سرویس‌ها را می‌خواهید برای سازمان یا شرکت خود خریداری کنید:

  • پهنای باند اختصاصی
  • اینترنت TD-LTE
  • اینترنت ADSL2+
  • فیبر نوری برای اینترنت
  • اینترنت مدرن 5G

چرا پهنای باند اختصاصی بهترین اینترنت برای کسب و کارها است؟

یکی از بهترین اینترنت‌هایی که برای سازمان‌ها مناسب است پهنای باند اختصاصی است. این سرویس به عنوان یک سرویس سطح بالا و بخشی از راهکارهای یکپارچه‌ی سازمانی، باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا نیازهای یک کسب‌وکار در هر مقیاسی را برطرف کند که شامل سرعت بالا، حجم نامحدود اینترنت و ترافیک متقارن و امنیت کاملا بالا است. این سرویس از لحاظ سرعت و دسترسی به ترافیک دارای کمترین محدودیت ممکن است و به همین دلیل بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آید.

به همین دلیل نیز هست که اینترنت سازمانی نسبت به سرویس‌های خانگی و عادی ویژگی‌ها و معیارهای متفاوتی داشته باشد. بسیاری از سرویس‌های نظیر TD-LTE‌ و ADSL2+ دارای محدودیت‌هایی هستند که ناشی از اشتراکی بودن آن‌ها است. در نتیجه این موضوع بهتر است که سرویس‌های اینترنت سازمانی به صورت اختصاصی با پهنای باند ویژه خودش باشد که در ساعات مختلف با مشکلات مختلف مواجه نشود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا