رپورتاژ

مزایا و معایب پنجره دوجداره: آیا نصب پنجره دوجداره برای شما مناسب است؟

یکی از محبوب ترین و پرتقاضا ترین پنجره ها در سراسر جهان, پنجره های دوجداره هستند. امروزه در ساختن خانه ها و ساختمان ها به جای استفاده از پنجره های معمولی از پنجره های دوجداره استفاده می کنند. پنجره های دوجداره, از مواد پلی وینیل کلرید یا PVC ساخته می شوند. پنجره های دوجداره دارای مزایا و معایب زیادی هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. بنابراین تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مزایای پنجره های دوجداره

به دلیل وجود مزایا و قابلیت های فراوان پنجره های دوجداره, این پنجره ها به یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین پنجره ها در سراسر جهان تبدیل شده اند. از جمله این مزایا می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کاهش آلودگی صوتی

مزایا و معایب پنجره دوجداره: آیا نصب پنجره دوجداره برای شما مناسب است؟تمامی افراد مشتاق داشتن یک خانه بدون سر و صدا و با آرامش هستند. ایجاد این آرامش با استفاده از پنجره های دوجداره ممکن خواهد بود. فضای خالی بین شیشه های دوجداره از ورود و خروج صدا به داخل منزل جلوگیری می کند. استفاده از این پنجره ها برای تمامی افراد بخصوص کسانی که در محله های شلوغ, نزدیک اتوبان, نزدیک مدارس و…. زندگی می کنند بسیار مناسب است.

جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب به داخل منزل

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پنجره های دوجداره جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب به داخل خانه است. این پنجره ها چندین نوار و آب بندی دارند که از ورود گرد و غبار و آب جلوگیری می نمایند.

کاهش مصرف انرژی

پنجره های دوجداره از خروج هوای داخل منزل جلوگیری کرده و دمای خانه را در حالت تعادل نگه می دارند. بنابراین استفاده از این نوع پنجره ها تا حد زیادی می تواند به صرفه جویی در انرژی کمک کند زیرا از ورود هوای سرد بیرون نیز به داخل منزل جلوگیری می نماید.

افزایش امنیت

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پنجره های دوجداره, افزایش امنیت است. پنجره های دوجداره دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و به راحتی شکسته نمی شوند. به همین دلیل از ورود افراد غریبه و سارقان به داخل منزل جلوگیری می کنند.

افزایش ارزش ملک

اگر سر و کاری با خرید و فروش خانه داشته باشید می فهمید که خانه هایی که دارای پنجره های دوجداره هستند, در واقع ارزش و قیمت بیشتری نیز دارند.

عدم اشتعال و مقاومت در برابر زلزله

یکی دیگر از مزیت های پنجره های دوجداره این است که آنها ضد اشتعال هستند و در برابر زلزله نیز مقاومت زیادی دارند.

استحکام و دوام بالا

پنجره های دوجداره دارای مقاومت و استحکام زیادی هستند و در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بالایی نیز دارند.

افزایش جذابیت و زیبایی به خانه

زیبایی پنجره های ساختمان می تواند جذابیت بسیار زیادی به نمای آن ببخشد. یکی از مزایای پنجره های دوجداره نیز داشتن همین زیبایی و جذابیت است. این پنجره ها در شکل های مختلفی تولید می شوند.

داشتن تنوع بالا در مدل و طرح

تنوع بالای طرح و رنگ پنجره های دوجداره, یکی از مهم ترین مزایای آن است. پنجره های دوجداره دارای حالت های بازشوی مختلفی هستند. افراد با توجه به شرایط خود می توانند از بین مدل های مختلف پنجره های دوجداره, بهترین انتخاب خود را داشته باشند.

پنجره های دوجداره پوسیده نمی شوند

بسیاری از افراد دنبال پنجره هایی هستند که ضد پوسیدگی باشند و به سرعت زنگ نزنند. پنجره های دوجداره به دلیل اینکه پوسیده و دچار زنگ زدگی نمی شوند این مشکل افراد را برطرف کرده و انتخاب مناسبی برای آنان می باشند.

مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف

پنجره ها قسمتی از ساختمان هستند که همواره با محیط بیرون ارتباط دارند. به همین دلیل باید بتوانند در هر شرایط آب و هوایی استحکام و مقاومت خوبی را از خود نشان دهند. یکی دیگر از مزایای پنجره های دوجداره وجود همین مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است. تمامی مردم در هر کجای کشور که زندگی کنند می توانند از پنجره های دوجداره استفاده نمایند.

امکان استفاده از بیمه حوادث

اگر قصد دارید برای منزل یا ساختمان اداری خود از بیمه حوادث استفاده کنید باید حتما طبق دستورالعمل های شرکت های بیمه عمل کنید. یکی از این دستورالعمل ها نصب درب و پنجره های استاندارد است. خوشبختانه پنجره های دوجداره تمامی این استاندارد ها را دارند. به همین دلیل با نصب این پنجره ها می توانید از بیمه حوادث نیز استفاده کنید.

معایب پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره همانطور که مزیت های فوق العاده ای دارند دارای یک سری معایب نیز هستند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

محدودیت در انتخاب رنگ

پنجره های دوجداره در رنگ های خاصی تولید می شوند و این امر به دلیل محدودیت در فرایند تولید آنها است.

آیا نصب پنجره دوجداره برای شما مناسب است؟

عدم انعطاف پذیری در طراحی

پنجره های دوجداره به دلیل اینکه دارای ساختار خاصی هستند, انعطاف پذیری کمی نیز در طراحی دارند.

احتمال آسیب در اثر ضربه

پنجره های دوجداره با اینکه مقاومت و استحکام بالایی دارند, در اثر برخورد با ضربه های شدید ممکن است دچار آسیب شوند.

آیا نصب پنجره دوجداره برای شما مناسب است؟

خرید و نصب پنجره های دوجداره یکی از اقدامات بسیار خوب در ساختن خانه یا ساختمان ها است. امروزه در ساخت بسیاری از خانه های مدرن از پنجره های دوجداره استفاده می کنند. این پنجره ها به دلیل اینکه دچار پوسیدگی نمی شوند و استحکام بالایی نیز دارند به پر فروش ترین پنجره ها در سراسر جهان تبدیل شده اند.

مهم نیست در کجا زندگی می کنید زیرا این نوع پنجره ها با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگاری دارند و می توانید در هر کجای دنیا که هستید از آن استفاده نمایید.

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله به بررسی پنجره های دوجداره پرداختیم و دانستیم که این نوع از پنجره ها دارای مزیت های زیادی هستند. شما باید در هنگام خرید پنجره های دوجداره حتما به اصالت و کیفیت آن ها توجه داشته باشید و به یک فروشگاه معتبر مانند ماناوینکو برای خرید پنجره های دوجداره مراجعه نمایید تا در نهایت به نتیجه مطلوب خود برسید.برای آگاهی از قیمت پنجره دوجداره به سایت ماناوینکو مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا