رپورتاژ

خرید قهوه در شیراز

امروزه اغلب افراد نمی توانند اهمیت یک فنجان قهوه صبحگاهی را نادیده بگیرند. یک فنجان قهوه که به عنوان یک نوشیدنی به همراه صبحانه میل می کنید چیزی بیش از انرژی لازم روزانه به شما ارائه می دهد. احتمالا شما نیز مانند سایر افراد، اولین چیزی که بعد از طعم خمیر دندان خود می چشید، قهوه است. بهره مندی از یک فنجان قهوه خوش طعم و بی نظیر می تواند روز شما را بسازد و شروع الهام بخشی برای فعالیت های روزانه شما باشد. در دنیای امروز که با وجود فعالیت های بسیاری که در طول روز انجام می دهید، مصرف یک فنجان قهوه، انرژی لازم را برای انجام کارهایتان در اختیار شما قرار خواهد داد.

معمولا برای دم کردن قهوه روش های مختلفی وجود دارد که این روش ها همواره در حال تغییر است، با این حال، تنها تعداد انگشت شماری از برندها، رست کننده ‌ها و تولیدکنندگان قهوه وجود دارند که سال ‌ها، چنانچه که نگوییم دهه ‌ها، محبوب ‌ترین عرضه‌ کنندگان قهوه در جهان باقی مانده ‌اند.

در صورتی که از طرفداران قهوه هستید، به خوبی می دانید که قهوه دارای انواع مختلفی است که هر کدام طعم خاصی را به شما ارائه می دهد. در صورتی که به دنبال مراکز فروش قهوه عمده هستید می توانید با مراجعه به مرکز فروش عمده قهوه در شیراز با کیفیت ترین و خوش طعم ترین قهوه را خریداری کنید.

در ادامه مقاله، سبک های مختلف دم کردن قهوه را مقایسه خواهیم کرد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد انواع مختلف قهوه نیاز دارید به سایت قهوه ونیتا مراجعه کنید.

مقایسه سبک های دم کردن

همانطور که می دانید کلیه انواع قهوه به یک شکل دم نمی شوند. سبک های مختلف دم کردن قهوه می تواند باعث تغییر در طعم و قدرت این نوشیدنی پرطرفدار شود. در این مقاله تنها چند سبک دم آوری را خواهیم آورد که معمولا متداول ترین روش های دم کردن قهوه در اغلب کافه ها محسوب می شوند.

دریپ دم

در این روش قهوه آسیاب شده به سبد دم کردن قهوه اضافه می شود و در دستگاه قهوه ساز اتوماتیک قرار می گیرد. معمولا برای عبور دادن آب از نیروی جاذبه زمین استفاده می شود. با بکارگیری این روش یک فنجان قهوه سنتی تولید می شود.

ریختن آب جوش بر روی قهوه

در این سبک دم کردن قهوه، آب جوش به آرامی بر روی تفاله های قهوه که در یک سبد فیلتر قرار دارد، ریخته می شود. سپس قهوه در یک فنجان چکه می‌ کند. در نتیجه این فرآیند یک فنجان قهوه قوی حاصل می شود.

کلد دم

برای دم کردن قهوه سرد، ابتدا دانه های قهوه درشت آسیاب شده را در آب با دمای اتاق قرار می دهند. معمولا در این روش، مدت زمان طولانی قهوه دم می کشد. صرف مدت زمان طولانی تر برای دم کردن قهوه به این معنی است که می توانید از این طریق دم‌ نوشی داشته باشید که از تلخی کمتر و کافئین بیشتری برخورداراست.

اسپرسو

برای دم کردن قهوه با روش اسپرسو، به دستگاه اسپرسو یا کاپوچینو نیاز دارید. این دستگاه‌ ها آب داغ تحت فشار را از فیلتری که حاوی دانه ‌های قهوه آسیاب شده تیره است، عبور می‌ دهند. به طور معمول، نیروی آب یک شات قهوه با غلظت بالا تولید می کند. این روشی است که بیشتر برای پایه نوشیدنی های قهوه استفاده می شود.

ریسترتو

به طور کلی در روش ریسترتو، آب تحت فشار که به روشی مشابه اسپرسو دم می ‌شود، از تفاله‌ های قهوه عبور می ‌کند. با این حال، در صورتی که قهوه خود را با این روش دم می کنید، لازم است که نصف مقدار آب مورد نیاز در روش اسپرسو را استفاده کنید. چرخه کوتاه تر دم کردن، یک شات غلیظ تر و تیره تر از اسپرسو ایجاد می کند.

در ادامه انواع دانه های قهوه را معرفی خواهیم کرد. برای آگاهی از انواع دانه های قهوه و طعم های مختلف آن به سایت قهوه ونیتا مراجعه کنید.

انواع دانه های قهوه

دانه های قهوه دارای چهار نوع گوناگون هستند. این چهار نوع قهوه عبارتند از قهوه عربیکا، روبوستا، لیبریکا و آکسلسا. معمولا در اغلب مراکز فروش قهوه و فروشگاه های بزرگ و کوچک، قهوه عربیکا و روبوستا را خواهید یافت. دو نوع دیگر قهوه در مقایسه با دو نوع قبلی کمیاب تر هستند. قهوه عربیکا و روبوستا به عنوان متداول ترین و محبوب ترین قهوه ها در سراسر جهان شناخته می شوند.

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تفاوتی بین قهوه عربیکا و قهوه روبوستا وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که به طور قطع این دو نوع قهوه با هم متفاوت هستند. در اینجا تفاوت میان این دو نوع قهوه را شرح خواهیم داد.

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

عربیکا محبوب ترین نوع قهوه در جهان است. اغلب طرفداران قهوه معتقدند که این نوع قهوه از بهترین قهوه های موجود در جهان می باشد و اغلب طعم آن را در مقایسه با سایر انواع قهوه ترجیح می دهند. دانه‌ های قهوه عربیکا که معمولاً برای قهوه سیاه استفاده می ‌شود، طعم شیرین ‌تر و پیچیده ‌تری دارند که می ‌توانید آن را بدون اضافه کردن هیچ مکملی بنوشید، البته در صورتی که قهوه تلخ را ترجیح می دهید.

نکته جالب در مورد قهوه عربیکا این است که با وجود اینکه این نوع قهوه از محبوب ترین قهوه هاست، اما به اندازه قهوه روبوستا کافئین ندارد.

دانه های قهوه روبوستا ارزان تر و قوی تر هستند. به دلیل طعم تلخ آن، معمولاً روبوستا را برای نوشیدنی های اسپرسو و در مخلوط های قهوه فوری استفاده می کنند.

به طور کلی قهوه روبوستا، پس از قهوه عربیکا دومین نوع قهوه است که طرفداران بسیاری در اغلب کشورهای جهان دارد. این نوع قهوه معمولا حدود 40 درصد از تولیدات قهوه در جهان را به خود اختصاص می دهد.

همچنین میتوانید خرید اینترنتی قهوه در شیراز با ما تجربه کنید

سخن پایانی

در این مقاله با انواع روش های دم کردن قهوه و دانه های مختلف آن آشنا شدید. انواع مختلف قهوه را می توانید از مرکز فروش عمده قهوه در شیراز خریداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با مشاوران سایت قهوه ونیتا تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا