رپورتاژ

بهترین سرمایه گذاری برای دانشجوها

دوران دانشجویی یکی از مقاطع زمانی مهم برای همه افراد محسوب می‌شود. باتوجه به اهمیت این زمان و نقش آن در شکوفایی آینده شغلی افراد، خیلی از دانشجویان با دغدغه‌های زیادی روبه‌رو هستند و موضوع پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را زیاد جدی نمی‌گیرند در حالی که همین دوران نیاز به مدیریت مالی قوی داشته تا بتوانید هزینه‌ها را کنترل کنید و برای سرمایه‌ای که دارید بهترین برنامه را طراحی کنید.. باید بدانید که دوران دانشجویی بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری حتی با پول اندک است.

همیشه تصور ما این بوده که سرمایه‌گذاری فقط مناسب افراد غنی و ثروتمند است و کسانی‌که از اندوخته کمی برخوردار هستند نمی‌توانند اقدام به این کار کنند، درحالی‌که این یک تصور کاملا اشتباه است. یک دانشجو باید به این مسأله فکر کند از چه راهی می‌تواند قبل از رسیدن به یک موقعیت شغلی، آینده مالی خود را تضمین کند.

قطعا بهترین راه یک سرمایه گذاری مطمئن و زود بازده است که نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشته باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین سرمایه‌گذاری برای دانشجو را معرفی کنیم و شما دانشجویان گرامی را برای یک اقدام مفید و هوشمندانه راهنمایی کنیم.

راه‌های شروع سرمایه گذاری برای دانشجویان

اگر شما نیز می‌خواهید با یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل آینده خود را روشن کنید، باید اطلاعات کاملی در مورد روش‌های مختلف کسب کنید. در این بخش از ابتدای راه سرمایه‌گذاری تا آخرین اقدام را برایتان مرحله به مرحله شرح می‌دهیم تا با اطلاعات لازم در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

1- دریافت مشاوره جهت سرمایه‌گذاری

بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو را می‌توان با مراجعه به موسساتی که خدمات مدیریت دارایی و مشاوره سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند، تشخیص داد و با بهره‌گیری از مشاوره رایگان مشاورین این شرکت‌ها راه‌های صحیح یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل را در پیش گرفت.

در این موسسات با برگزاری جلسات گفتگو و مشاوره و دریافت اطلاعات لازم در خصوص سلیقه مالی، میزان توان دانشجو برای سرمایه‌گذاری و مصاحبه کارشناسانه، بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهند داد.

2- استفاده از متخصصین

حتما می‌دانید که یک دانشجو زمان زیادی را نمی‌تواند صرف کارها و تحقیقات غیردرسی کند لذا برای انجام امور مربوط به سرمایه‌گذاری قادر به صرف زمان زیادی نخواهد بود. ضمن این‌که سرمایه‌گذاری اگر به‌صورت مستقیم باشد باید از اطلاعات زیادی برخوردار باشید و تخصص کافی در زمینه بازار مالی و خرید و فروش این بازار را داشته باشید.

برای یک دانشجو داشتن تمام این اطلاعات زمان‌بر خواهد بود. در چنین شرایطی بهترین سرمایه ‌گذاری برای دانشجو سرمایه‌گذاری غیرمستقیم خواهد بود تا بتوانند با اطمینان خاطر، از دانش و تجربه متخصصان بازار مالی بهره‌مند شوند.

در این راستا شرکت‌های مدیریت مالی و همچنین سبدگردان‌ها با ارائه خدمات مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری و سبدگردان، یک راهنمای ایده‌آل برای دانشجویان عزیز خواهند بود. برای اطلاع از روش سرمایه گذاری غیرمستقیم و همچنین صندوق‌ها و سبدهای گردان، می‌توانید به سایت بیمه باران مراجعه کرده و با این صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر آشنا شوید.

3- کارمزد کم

بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو از طریق شرکت‌های مدیریت مالی انجام می‌شود چرا که از متخصصین مجرب برخوردار هستند و با آگاهی کامل سرمایه شما را وارد بازار مالی برای انجام معاملات سودمند می‌کنند. یک مزیت دیگر این مجموعه‌ها پایین بودن کارمزد آن‌ها است که در مقابل سایر روش‌ها میزان قابل توجهی نبوده و به نفع سرمایه‌گذار خواهد بود.

4- صندوق‌های درآمد ثابت

صندوق‌ درآمد ثابت یا گواهی سپرده می‌تواند بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو باشد که از ساده‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و بازده بالایی دارد و بر اساس مصوبه بانک ملی مرکزی این سپرده‌ها از نوع عادی سود بیشتری دریافت می‌کنند. سود این صندوق‌ها در برخی موارد قابل دریافت به‌صورت ماهانه است و یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک در زمان دانشجویی به‌شمار می‌آید.

5- سرمایه‌گذاری ماهانه

اگر شما یک دانشجو هستید و ماهیانه مبلغی را از هزینه‌های خود می‌توانید پس‌انداز کنید، بهترین کار این است که همین مبلغ کم را با انتخاب یک مدیر مالی معتبر، سرمایه‌گذاری کنید. این کار باعث می‌شود شما از هم‌اکنون شروع به تجزیه و تحلیل بازار کنید و سرمایه‌گذاری را یکی از امور مهم زندگی خود در نظر گرفته و آینده‌نگری خواهید کرد.

6- ساده‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری، استفاده از اپلیکیشن‌های موجود است که برای سرمایه‌گذاری طراحی شده‌اند. این آپ‌های کاربردی، بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو را با دادن اطلاعات دقیق از صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مدیریت دارایی، معرفی خواهند کرد تا بتوانند طبق رتبه‌بندی‌های انجام شده یک مجموعه را متناسب با شرایط خود انتخاب و اقدام به سپردن سرمایه کنند.

معرفی بهترین روش سرمایه‌گذاری دانشجویی

بعد از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان، نوبت به معرفی روش دیگری از این سپرده‌گذاری رسیده که به‌خاطر شرایط ویژه و خدمات فراوان، از استقبال قابل توجهی بهره‌مند شده است. سرمایه‌گذاری در بیمه عمر یکی از بهترین راهکارها برای تضمین آینده اکثر افراد از جمله شما دانشجویان گرامی خواهد بود. در این روش شما به‌صورت سالیانه مبلغ مشخصی را به‌عنوان حق بیمه پرداخت خواهید کرد و در مقابل شرکتی که شما را بیمه کرده است خدمات ویژه‌ای را ارائه داده و تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

در سرمایه‌گذاری به روش بیمه عمر، پس از این‌که هزینه بیمه و سایر هزینه‌های مربوط به بیمه‌نامه از مبلغ حق بیمه کسر شد باقیمانده آن در سبد اندوخته ذخیره می‌شود و متناسب با مقدار آن، سود دریافت خواهید کرد. شما حتی می‌توانید در پایان قراردادی که با شرکت بیمه عقد کرده‌اید، تمام مبلغ حق بیمه را به همراه سودی که به آن تعلق گرفته است از شرکت بیمه دریافت کنید. به صراحت می‌توان گفت که این بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو و تمام افراد یک جامعه به‌شمار می‌آید و آینده‌ای توأم با آرامش را به همه بیمه‌شدگان هدیه خواهد داد.

نکات ضروری در خرید بیمه عمر

قبل از این‌که برای سرمایه‌گذاری دانشجویی اقدام کنید و بیمه عمر را به‌عنوان بهترین روش انتخاب کنید، باید در این انتخاب به فاکتورهایی توجه کنید تا بتوانید سرمایه زندگی‌خود را با خیال آسوده به دست این شرکت‌ها بسپارید. در ادامه چند فاکتور ضروری را ذکر کرده‌ایم.

  • سود بیمه: سود متوسط بیمه عمر باتوجه به میزان حق بیمه شما و مبلغی که پرداخت می‌کنید مشخص می‌شود با این وجود ما توصیه می‌کنیم صندوق و شرکتی را انتخاب کنید که سود بیشتری را نسبت به سایر مجموعه‌ها پرداخت می‌کنند.
  • توانایی مالی: توانایی مالی شرکت‌های بیمه نیز از فاکتورهای مهم در بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو محسوب می‌شوند. توانگری مالی یک شرکت بیمه به قدرت پرداخت هزینه‌های مربوط به خسارات احتمالی بیمه‌شده اشاره دارد که باید در زمان انتخاب مجموعه مورد نظر این مورد را بررسی و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنید.
  • پوشش بیمه: سقف پوشش بیمه در همه شرکت‌های بیمه‌گر یکسان نیست و شما دانشجوی گرامی که از همین دوره طلایی قصد دارید شروع به سرمایه‌گذاری کنید باید این موضوع را مدنظر قرار دهید و شرکتی را انتخاب کنید که سقف بالاتری را برای بیمه‌های تحت پوشش خود در نظر گرفته است.

ما در شرکت بیمه باران می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در این باره در خدمت شما عزیزان قرار دهیم. شما از روش‌های مختلف می‌توانید سرمایه‌ای برای خود در آینده جمع کنید و ما این روش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما از طریق شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

جمع‌بندی

یک نکته مهم در سرمایه‌گذاری دانشجویی، استفاده از زمان و اقدام به موقع است. یعنی شما باید از همین الان که تازه وارد یک اجتماع بزرگتر شده‌اید و با شرایط و بازار مالی بیشتر آشنا می‌شوید شروع به سرمایه‌گذاری کرده و در مورد این مقوله دانش خود را بیشتر کنید.

باید به قدری پیشرفت کنید که آینده‌ای روشن را پیش روی خود تصور کرده و یک سرمایه‌گذاری مطمئن انجام دهید. یکی از همین راه‌های سرمایه‌گذاری که می‌توان به جرات گفت بهترین سرمایه گذاری برای دانشجو خواهد بود، بیمه عمر است که با دوراندیشی هوشمندانه می‌توانید توسط این بیمه آینده خود را تضمین کنید. درصورتی که اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه‌گذاری‌های دانشجویی نیاز دارید به سایت بیمه باران مراجعه و از مشاوره رایگان مشاورین این مجموعه برخوردار شوید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا