رپورتاژ

چرا باید بلیط هواپیما چارتر را انتخاب کرده و بلیط چارتری چیست؟

چرا باید بلیط هواپیما چارتر را انتخاب کرده و بلیط چارتری چیست؟

پرواز چارتر چیست؟

واژه «چارتر» در لغت به معنی اجاره کردن یا دربست کرایه کردن است. در سفرهای هوایی، چارتر یعنی اجاره کردن یک هواپیما یا صندلی‌های آن به صورت دربست برای یک مدت زمان مشخص. حال بیایید ببینیم پرواز چارتر چیست؟ «پرواز چارتر یعنی تمام صندلی‌های یک هواپیما توسط چارترکننده اجاره شده است.»

آژانس‌ها و دفاتر خدمات گردشگری، ارگان‌ها، باشگاه‌ها، سازمان‌ها، اداره‌ها و به طور کلی هر نهاد دولتی یا خصوصی که برای تعدادی زیادی از افراد خود نیاز به بلیط هواپیما داشته باشد معمولا به جای خرید بلیط‌ها به صورت تکی، پرواز چارتر اجاره می‌کند.

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

بلیط هواپیما چارتر چیست و چرا واژه چارتر در سفرهای هوایی بسیار پرکاربرد است؟ بلیط چارتری به بلیط‌هایی گفته می‌شود که در آن تمام یا بخشی از صندلی‌های هواپیما توسط ایرلاین‌ها یا دفاتر گردشگری اجاره شده و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. بلیط هواپیما چارتر بیشتر در مسیرهای پررفت‌وآمد داخلی و خارجی وجود دارد و سود و ضرر فروش این بلیط‌ها کاملا به عهده چارترکننده است.

مزایای بلیط هواپیما چارتر

از مهم‌ترین مزایای بلیط هواپیما چارتر می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد. در صورتی که بخشی از صندلی‌های پرواز چارتری پر نشود آژانس گردشگری آن‌ها را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند. بنابراین مسافرانی که به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هواپیما هستند می‌توانند با رزرو بلیط هواپیما چارتر در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. البته بلیط چارتر همیشه ارزان‌تر از بلیط سیستمی نیست و در ایام پرگردشگر ممکن است قیمت این بلیط‌ها افزایش یابد.

معایب بلیط هواپیما چارتر

معایب بلیط هواپیما چارتر باعث می‌شود افرادی که برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر ندارند خرید بلیط‌های سیستمی را جایگزین بلیط چارتری کنند. با خرید بلیط هواپیما چارتر دیگر امکان استرداد و تغییر در پرواز را نخواهید داشت. بنابراین اگر احتمال می‌دهید تغییری در برنامه سفرتان پیش بیاید بهتر است به جای بلیط چارتر، بلیط سیستمی بخرید تا دچار ضرر نشوید.

چرا باید بلیط هواپیما چارتر را انتخاب کرده و بلیط چارتری چیست؟

خدمات و امکانات بلیط چارتر

ممکن است تصور کنید بلیط‌های چارتر به علت ارزان‌تر بودن از خدمات و امکانات کمی نسبت به بلیط‌های سیستمی برخوردار هستند اما خدمات و امکانات بلیط چارتر هیچ تفاوتی با دیگر بلیط‌ها ندارند. افرادی که بلیط چارتر خریده‌اند اگر چه هزینه کمتری پرداخت کرده‌اند اما هنگام نشستن در صندلی هواپیما، همان امکانات و خدمات بلیط‌های سیستمی را دریافت می‌کنند.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما چارتر

همانطور که گفته شد قیمت بلیط چارتری در ایام پرگردشگر افزایش پیدا می‌کند و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هوایی باید این نوع بلیط‌ها را در زمان مناسبی بخرید. بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما چارتر، ایامی است که مردم کمتر سفر می‌کنند. در این ایام معمولا به علت کم بودن مسافر بخشی از صندلی‌ها خالی می‌مانند به همین علت با نزدیک شدن به زمان پرواز آژانس مجبور می‌شود بلیط‌ها را با قیمت بسیار پایین به فروش برساند.

بلیط‌های چارتری که موعد کمی تا پروازشان باقی مانده با نام بلیط لحظه آخری به فروش می‌رسند. برای افرادی که همیشه آماده سفر هستند خرید بلیط لحظه آخری بهترین روش برای کاهش هزینه‌های مسافرت است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ارزان یا گران شدن بلیط چارتری قابل پیش‌بینی است و این مزیت به مسافران این امکان را می‌دهد تا آن‌ها در زمان مناسبی بلیط خود را با بهترین قیمت بخرند. مثلا خرید بلیط چارتر در فصل پاییز یا نیمه دوم فروردین کاملا به سود مسافران است.

رزرو بلیط هواپیما چارتر از الی گشت

اگر به دنبال خرید بلیط چارتری باشید با تامین‌کنندگان زیادی در این زمینه مواجه می‌شوید که بلیط‌ها را با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسانند. گاهی با خرید بلیط‌های چارتر از سایت‌ها یا شرکت‌های گردشگری غیرمعتبر، در زمان پرواز دچار مشکلاتی می‌شوید و حتی امکان کنسل شدن مسافرت شما هم وجود دارد. با رزرو بلیط هواپیما چارتر از الی گشت دیگر هیچ نگرانی درباره پرواز و سفرتان نخواهید داشت. با مراجعه به سایت الی گشت می‌توانید لیست کاملی از پروازهای چارتر به مقاصد مختلف را مشاهده کنید و با توجه به بودجه و زمان سفر خود، مناسب‌ترین بلیط را به صورت آنلاین تهیه کنید.

چرا باید بلیط هواپیما چارتر را انتخاب کرده و بلیط چارتری چیست؟

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا