جهانفرهنگی و هنری

میزبانی بلندترین آسمان‌خراش جهان از دو میلیون و 870 هزار گردشگر

برج خلیفه در دبی که عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان را یدک می‌کشد در سال 2013 میزبان نزدیک به دو میلیون گردشگر بود.

 

برج خلیفه در دبی که عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان را یدک می‌کشد در سال 2013 میزبان نزدیک به دو میلیون گردشگر بود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برج خلیفه در شهر دبی امارات که با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان به شمار می‌رود در سال 2013 میزبان یک میلیون و 870 هزار گردشگر بود.

 

به گزارش ای‌ توربو نیوز، بیشتر گردشگران این برج که در چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت از آلمان بوده‌اند. برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، چهار استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است و طراحی آن نیز شرکت آمریکایی با الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرا انجام شده است.

 

در بیرون این برج فواره‌ای با هزینه ۲۱۸ میلیون دلار قرار دارد که با ۲۷۵ متر طول قادر به پرتاب آب به ارتفاع ۱۵۰ متری است. همچنین دارای ۶۶۰۰ لامپ در ۲۵ رنگ مختلف است.

 

برج خلیفه به عنوان جاذبه اصلی دبی و کشور امارت رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرده که از آن جمله می‌توان به بلندترین آسمان‌خراش جهان، بلندترین سازهٔ دست بشر، ساختمانی با بیشترین طبقات، برجی با بیشترین طبقات قابل استفاده، دارا بودن آسانسور با بیشترین مسافت طی شده، برجی با سریع‌ترین آسانسور جهان، دارا بودن بیشترین مساحت طبقات بین ساختمان‌های جهان و داردا بودن بلندترین مسجد جهان، بلندترین استخر شنای جهان و بلندترین رستوران جهان اشاره کرد.

 

دبی با در اختیار داشتن 599 هتل با بیش از 80 هزار اتاق در سال 2013 میزبان بیش از 12 میلیون گردشگر بود که این امر صنعت گردشگری را یکی از ارکان اقتصاد این امیرنشین تبدیل کرده و بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی دبی را به این صنعت اختصاص داده است.

 

در این شرایط مقامات صنعت گردشگری دبی که به تارگی میزبانی «اکسپو 2020 » را نیز بدست آورده‌اند قصد دارند با اجرای سیاست‌های گردشگری جدید، درآمدهای این شهر از محل صنعت گردشگری را به سه برابر افزایش دهند و به رقم 300 میلیارد درهم (معادل 82 میلیارد دلار) در سال 2020 برساند.

 

مسئولان صنعت گردشگری دبی برای سه برابر کردن درآمدهای گردشگری تا سال 2020، تعداد اتاق‌های هتل‌های این امیرنشین را به 160 هزار افزایش خواهند داد و در این سال میزبان 20 میلیون گردشگر خواهد بود.

 

براساس آمارهای «سازمان جهانی جهان‌گردی»، دبی در زمینه‌ صنعت گردشگری همواره در مسیر رشد بوده که این مرهون گسترش دامنه‌ شهر‌ دبی و اجرای راهبردهای مدیریتی نوین و جهانی بوده است.

 

برای نیل به این هدف، دولتمردان دبی بر روی جذب بیشتر گردشگر از سه کشور عربستان‌، هند و روسیه برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده‌اند و در این مسیر توسعه بیشتر خط هوایی امارات، یکی از عوامل اصل به شمار می‌رود.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا