رپورتاژ

راه و روش افزایش سود در مغازه پلاستیک فروشی

فروشنده ی فروشگاه پلاسکو - کسبینه

پلاستیک فروشی، یکی از مشاغلی که هر شهر و روستایی نیازمند چنین مغازه ای است. استفاده زیاد از وسایل پلاستیکی باعث شده تا بطور روزافزون شاهد افزایش مغازه در این زمینه باشیم. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید از میزان سود این شغل آگاه شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

سود پلاستیک فروشی چقدر است؟ چه عواملی روی آن تاثیر دارد؟

اولین موضوعی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، میزان سودی است که از داشتن یک فروشگاه پلاستیک فروشی نصیب ما می شود. میزان سود این حوزه کاری، از جمله دلایلی است که باعث می شود برخی ها برای داشتن یک کسب و کار، به آن روی آورند. پلاستیک، یکی از اقلامی است که در طول سال فروش دارد و کسانی که در این حوزه کار می کنند، می توانند گردش مالی خوبی را تجربه کنند.

به صورت کلی، میانگین سود این کسب و کار بین 25 تا 35 درصد است. البته، ناگفته نماند که برخی از کالاهای پلاستیکی، چیزی در حدود 40 درصد سود دارند.

کار ما با ذکر میانگین سود پلاستیک فروشی به پایان نمی رسد و موضوع دیگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، عواملی است که روی سود این کسب و کار تاثیر دارد. این عوامل به شرح زیر هستند:

1-مکان تاسیس پلاستیک فروشی

اگر می خواهید وارد این حوزه کاری شوید و اگر می خواهید سود خوبی از آن به دست آورید، اول از همه می بایست موقعیتی که قرار است مغازه تان را در آنجا افتتاح کنید در نظر بگیرید. مناسب ترین جایی که می توان برای یک پلاسکو یا پلاستیک فروشی معرفی کرد، جایی است که در معرض دید بوده و رفت و آمد در آنجا زیاد باشد. مغازه هایی که در خیابان های اصلی و پر تردد هستند بهترین گزینه برای چنین کسب و کاری به شمار می روند. مغازه هایی که پاخور خوبی دارند می توانند سود پلاستیک فروشی را به چندین برابر افزایش دهند.

در زمان پیدا کردن یک مغازه مناسب برای پلاستیک فروشی، بهتر است فاصله تان تا رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید. اگر مغازه تان در جایی پر رفت و آمد قرار دارد و هیچ پلاستیک فروشی نزدیک آن نیست، باید بگوییم که نان تان در روغن است؛ چرا که در صورت ارائه اجناس متنوع با بهترین قیمت می توانید سود خوبی از این کار به دست آورید. سود پلاستیک فروشی در جاهایی که رقابت زیاد است و چندین پلاستیک فروشی در نزدیک هم قرار دارند، زیاد نیست.

Top Plastic Product Dealers in Oddanchatram - Best Plastic Product Traders  Dindigul - Justdial

2- تنوع در اجناس

از دیگر مواردی که روی میزان درآمد پلاستیک فروشی تاثیر مستقیم دارد، تنوع است. خانم ها عاشق تنوع هستند و معمولا، برای تهیه اشیاء پلاستیکی سعی می کنند به مغازه هایی بروند که متنوع ترین اجناس را دارد. فروشندگانی که برای تهیه اجناس مغازه شان به عمده فروشی آنلاین صالح آباد مراجعه می کنند می توانند با ایجاد تنوع در کالاهای شان سود خوبی از افتتاح یک مغازه پلاستیک فروشی کسب کنند.

3- داشتن پیج یا یک سایت

امروزه سود پلاستیک فروشی، تنها در فروش حضوری خلاصه نمی شود و افراد می توانند با داشتن یک پیج و یا سایت و فروش از این طریق نیز سود خوبی به دست آورند. اگر به مقدار سودی که در حال حاضر از فروش حضوری تان کسب می کنید راضی نیستید، حتما به فکر تاسیس یک پیج و یا داشتن یک سایت اختصاصی باشید تا به این شکل، میزان فروش تان چندین برابر شود. امروزه، هم مراکز پخش عمده پلاستیک فروشی ارزان قیمت و هم مراکزی به صورت خرده فروشی فعالیت می کنند با داشتن صحفه شخصی توانسته اند سود خوبی به دست آورند.

4- میزان متراژ مغازه

تنوعی که در ظرف های پلاستیکی به چشم می خورد، آنقدر زیاد است که شاید باورتان نشود، و خرده فروشان برای آنکه بتوان سهمی از این نوع تنوع را ارائه کنند، بهتر است مغازه ای را در نظر بگیرند که متراژ خوبی داشته باشد و فروشنده و یا مالک آن پلاستیک فروشی بتواند اجناس متنوعی را در آن قرار دهد. سود پلاستیک فروشی مغازه های بزرگ، چندین برابر مغازه های کوچک تر است. با بالا رفتن متراژ و افزایش تنوع اجناس می توان طیف وسیعی از سلیقه ها را تحت پوشش قرار داد.

اگر مساحت مغازه شما زیاد باشد می توانید در قسمت های مختلف، اجناس پلاستیکی گوناگون قرار داده و سود پلاستیک فروشی را افزایش دهید. برای مثال، می توانید یک قسمت را به فروش خرده ریزهای پلاستیکی آشپزخانه و یک قسمت را به فروش اسباب بازی های پلاستیکی که از عمده فروشی اسباب بازی تهیه کرده اید، اختصاص دهید.

5- میزان صبوری در کار

صبوری و افزایش سود پلاستیک فروشی، از دو بعد، قابل بررسی و تحلیل است. یکی از این ابعاد، صبور بودن فروشنده و خوش برخورد بودن است. مشتری هایی که وارد یک مغازه پلاستیک فروشی می شوند اخلاق ها و روحیات متفاوتی دارند و اگر یک فروشنده هنر برخورد با انواع شخصیت ها را نداشته باشد، نمی تواند در کارش موفق ظاهر شود. پس، در درجه ی اول لازم است که فروشنده یک مغازه پلاستیک فروشی آدم صبوری باشد.

دیگر بُعد صبوری در خصوص افزایش سود پلاستیک فروشی، داشتن پشتکار است. اگر یک یا دو ماه بعد از افتتاح مغازه متوجه شوید که درآمد دلخواه تان از این شغل به دست نیامده، نباید میدان را خالی کنید و به دنبال شغل دیگری باشید. در این شرایط، بهتر است صبر کرده و به مسیری که در آن قدم گذاشته اید ادامه دهید و خیلی زود جا نزنید. بسیاری مواقع، این صبر و پشتکار فرد بوده است که توانسته او را به جایگاه بسیار خوب در شغلش برساند.

Top Plastic Product Dealers in Sivaganga - Best Plastic Product Traders -  Justdial

6- روش تامین اجناس

اگر یک مغازه خرده فروشی لوازم آشپزخانه دارید باید اجناس خود را از جایی تهیه کنید که با مناسب ترین قیمت با شما همکاری می کنند. برای مثال، اگر خرده ریزهای پلاستیکی آشپزخانه را می فروشید مراکز عمده فروشی لوازم آشپزخانه ای را بیابید که قادرند با مناسب ترین قیمت، اجناس مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهند.

7-نحوه قیمت گذاری

نحوه قیمت گذاری نیز روی سود پلاستیک فروشی تاثیر می گذارد. برای این کار، دو راه پیش روی افراد وجود دارد. یکی از این راه ها، تدوین یک الگوی خاص قیمت گذاری و افزایش قیمت کالاهاست. دیگر روشی که برای تعیین قیمت اجناس می توان پیشنهاد کرد، قیمت گذاری به صورت شناور است. در این روش با توجه به توان فروش، قیمت خرید و برخی پارامترهای مهم دیگر قیمت را تعیین می کنند.

گاهی اوقات که برخی کالاها رقابتی هستند می بایست کمترین میزان سود را در نظر گرفت تا بتوان فروش خوبی در میان رقبا به دست آورد. در اینجا، استراتژی کم کردن سود و افزایش میزان فروش می تواند سود پلاستیک فروشی را افزایش دهد، برای مشاهده لیست قیمت نیز میتوانید از این لینک استفاده کنید.

How to sell plastic products online - Quora

آیا دکوراسیون مغازه پلاستیک فروشی باعث افزایش سود پلاستیک فروشی می شود؟

بعد از آشنایی با عواملی که روی میزان سود پلاسکو فروشی تاثیر دارد می خواهیم در مورد تاثیر دکوراسیون مغازه پلاستیک فروشی روی میزان سود صحبت کنیم. از آنجایی که این عامل، از چند بعد قابل بررسی است ما تصمیم گرفتیم که آن را در یک تیتر جداگانه به شما توضیح دهیم.

در راستای اهمیت تاثیر دکوراسیون روی سود پلاستیک فروشی، همین اندازه بدانید که دکوراسیون و میزان سود، رابطه ای مستقیم با هم دارند. به بیان دیگر، هر قدر که دکوراسیون مغازه، زیباتر و جذاب تر باشد قطعا میزان سود نیز بیشتر خواهد بود. اینکه شما اجناسی لاکچری و بسیار زیبا در مغازه داشته باشید یک قسمت ماجراست، اما اینکه آنها را به شکلی مناسب در کنار هم چیدمان کنید، قسمت دیگر ماجراست که اهمیت زیادی دارد. قطعا، اگر مغازه تان چیدمان خوبی نداشته باشد شما نیز نمی توانید اعتمادی نزد مشتریانی که برای بار اول می خواهند از شما خرید کنند، به دست آورید. برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و افزایش سود پلاستیک فروشی به نکات مهم زیر توجه کرده و آنها را رعایت کنید:

  • یکی از مهم ترین کارهایی که می بایست انجام دهید، این است که یک لیست از همه محصولاتی که می خواهید بفروشید تهیه کنید.
  • کار دیگری که در راستای داشتن یک چیدمان زیبا و افزایش سود پلاستیک فروشی در مغازه باید انجام دهید، قرار دادن اجناس در جای خود است. سعی کنید ظرف هایی که از یک صنف هستند را در یک جا قرار دهید.
  • محصولاتی که می دانید همیشه مشتری دارند، در بهترین جای مغازه قرار دهید و روی آنها قیمت بزنید. بهترین جایی که می توانیم برای این محصولات پیشنهاد کنیم ورودی مغازه است. اگر بتوانید با این ترفند، مشتری تان را به داخل مغازه آورید قطعا با دیدن اجناسی که دارید سود پلاستیک فروشی شما به دلیل افزایش فروش، چندین برابر خواهد بود.
  • انتخاب بهترین قفسه بندی نیز در حوزه دکوراسیون داخلی پلاستیک فروشی قرار دارد. انواع قفسه ها، اعم از ایزی رکت، قفسه های یک طرفه ایستا، دو طرفه، یک طرفه دیواری و قفسه بندی مشبک وجود دارد. توصیه می کنیم، قفسه هایی را برای قفسه بندی مغازه انتخاب کیند که خیلی سنگین و بزرگ نبوده و در مقابل نم و رطوبت، مقاومت خوبی از خود نشان دهند. به این شکل و به صورت غیر مستقیم باعث افزایش سود پلاستیک فروشی تان شوید.
  • دیگر موضوعی که هیچ وقت نباید آن را فراموش کنید، رعایت کردن اصول ایمنی است. پلاستیک، خیلی زود آتش گرفته و آب می شود و به همین دلیل است که باید سعی کنید شرایط به وجود آمدن حریق در مغازه را کاهش دهید. یکی از کارهایی که می توانید در همین راستا انجام دهید، فاصله دادن کابل های برق از قفسه های ظروف است.
  • رنگی که برای قفسه ها در نظر گرفته می شود نیز روی افزایش سود پلاستیک فروشی تاثیر زیادی دارد. اگر بتوانید قفسه هایی با رنگ های زیبا تهیه کنید، توجه مشتری جلب شده و فروشگاه وارد می شود.
  • تردد آسان بین قفسه ها نیز در نوع خود از اهمیت بالایی برخوردار است. فاصله بین دو ردیف قفسه باید به شکلی باشد که دو مشتری به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانند از کنار هم عبور کنند. در ضمن، در راهروها و مسیر تردد مشتری وسایل اضافه قرار ندهید. این کار، هم باعث بی نظمی در فروشگاه شده و هم اینکه باعث نارضایتی مشتری و ترک مغازه می شود. ترک مغازه توسط مشتری می تواند به معنای کاهش سود پلاستیک فروشی باشد.

چه راهکارهایی برای افزایش سود پلاستیک فروشی وجود دارد؟

اگر صاحب یک پلاسکو فروشی هستید، بهتر است نکاتی که در ادامه بیان می کنیم را آویزه گوش خود کرده و به آنها عمل کنید:

  • سعی کنید اجناس مورد نیاز مغازه تان را از عمده فروشی ها تهیه کنید. عمده فروشی ها، آمادگی کامل برای تامین ظرف های پلاستیکی ارزان قیمت را دارند.
  • دیگر کار مهمی که می توانید در راستای افزایش سود پلاستیک فروشی انجام دهید، بازاریابی هدفمند است. اگر حس می کنید که پلاسکو فروشی شما برتری و مزیتی نسبت به رقبا دارد با بازاریابی هدفمند، آن را به اطلاع خریداران برسانید و به این شکل، سود بیشتری از این کسب وکار به دست آورید.
  • به فکر فروش آنلاین باشید و از ابزارهایی که در این راستا وجود دارند، به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا