پزشکی

ادعای جدید دانشمندان ایرانی؛ درمان قطعی سکسکه محقق شد!

ادعای جدید دانشمندان ایرانی؛ درمان قطعی سکسکه محقق شد!

زومیت نوشت: به‌لطف دستگاهی که علی سیفی، استاد دانشگاه تگزاس اختراع کرده است، ظاهرا سرانجام به درمان قطعی برای سکسکه دست یافته‌ایم.

به‌نظر می‌رسد که بالاخره درمانی برای سکسکه پیدا شده است و با خرید دستگاهی ساده می‌توانیم از شر سکسکه‌های مداوم خلاص شویم. علی سیفی، استاد و متخصص سکسکه در دانشگاه تگزاس سن آنتونیو به‌تازگی در مصاحبه با آتلانتیک به معرفی اختراع خود با نام (HiccAway) پرداخته است.

بشر از مدت‌ها پیش با این اسپاسم‌های کاذب دست‌وپنجه نرم می‌کند و علم پزشکی هم‌چنان در تلاش است تا توضیحی برای علت این پدیده ارائه دهد. بااین‌حال ما می‌دانیم که وقتی سکسکه رخ می‌دهد، چه اتفاقی برای بدن می‌افتد و درمان این علائم همان چیزی است که سیفی برای آن تلاش می‌کند.

فرایند سکسکه به‌طور خلاصه به این صورت است: «اسپاسم دیافراگم ما که باعث استنشاق سریع هوا و هم بسته‌شدن ناگهانی چاکنای یا فضای بین تارهای صوتی می‌شود.» صدای «هیک» که هنگام سکسکه می‌شنویم از چاکنای می‌آید. پس از رخ‌دادن این پدیده، عصب طولانی واگ که از مغز به قفسه‌ی سینه و دیافراگم می‌رود، موجب تکرار اسپاسم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

همه ابرقدرت‌ها دنبال این سلاحند!

بهترین جایگزین های آیفون «ممنوعه» ۱۴ در بازار !

اشتباه بزرگ جنگنده اف ۲۲ در آسمان آمریکا

دستگاه علی سیفی درست مانند یک نی فانتزی است و به گفته‌ی او فشار بسیار دقیقی (مانند ۵ فشار سریع) را برای جلوگیری از سکسکه ایجاد می‌کند. این دستگاه پس از مطالعات سیفی روی درمان‌های سکسکه برای پیداکردن کارآمدترین آن‌ها اختراع شد. دکتر سیفی بر این باور است که تمام درمان‌های خانگی سکسکه دلیلی علمی دارند و همه‌ی آن‌ها معتبر هستند.

نی ۱۴ دلاری HiccAway که یک سوراخ کوچک در پایین و سوراخی بزرگ‌تر در قسمت بالای خود دارد، با استفاده از اصل معروف برنولی در فیزیک و برپایه‌ی درمان‌های خانگی ساخته شده است. سیفی در مصاحبه‌ی خود با آتلانتیک می‌گوید: «فرض کنید که شلنگ آبی را به شیر وصل کرده و آب را باز می‌کنید. اگر نصف انگشت شست خود را جلوی شلنگ قرار دهید جریان آب ثابت می‌ماند؛ اما با تغییر قطر قسمتی از انگشت که جلوی خروجی شلنگ قرار دارد، سرعت آب نیز تغییر می‌کند و با سرعت بیشتری بیرون می‌زد.»

همان‌طور که در درخواست ثبت‌ اختراع HiccAway نیز اشاره شده است، توضیح علمی دقیق نحوه‌ی کارکرد این نی جادویی به دانش فیزیک و زبان فشار دیافراگم بسیاری نیاز دارد و به‌ همین دلیل نیز بهتر است به متخصصان واگذار شود. در درخواست ثبت اختراع این دستگاه آمده است: «سازنده‌ی HiccAway قبلا تمام جزئیات آن را کشف کرده است. شما فقط باید از این درمان پیشگامانه‌ی سکسکه استفاده کنید تا بفهمید که مهم نیست چگونه کار می‌کند.»

محصول سیفی قبلا چند حامی مالی قوی به‌دست آورده است.؛ به‌عنوان مثال سیفی سال گذشته با حضور در برنامه‌ی تلویزیونی «شارک تانک»، مارک کوبان تهیه‌کننده‌ی آن را متقاعد کرد تا ۲۵۰ هزار دلار روی اختراعش سرمایه‌گذاری کند.

تا زمانی‌که که کسی یک نی HiccAway برای ما ارسال نکرده است و از آن استفاده نکرده‌ایم، چاره‌ای جز پذیرفتن ادعاهای متخصصان نداریم؛ اما مانند هر شخص دیگری که دچار یک حمله‌ی دیوانه‌کننده‌ی سکسکه می‌شود، هرچیزی را برای درمان آن امتحان خواهیم کرد.

227321

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا