رپورتاژ

8 نکته برای مراقبت از بدنه خودرو برای تمیز و براق نگه داشتن آن

عموماً صاحبان خودرو به موتور یا پایه های وسیله نقلیه توجه بیشتری می کنند. در واقع، شما همچنین باید بدانید که چگونه از بدنه خودرو مراقبت کنید. درک نحوه مراقبت از بدنه خودرو بسیار مهم است تا همیشه تمیز و براق به نظر برسد.

اگر ماشین همیشه تمیز به نظر می رسد، این نشان دهنده شخصیت مالک است که تمیزی و راحتی را در اولویت قرار می دهد. بنابراین، بیایید مراقبت از بدنه ماشین را شروع کنیم تا در زیر براق به نظر برسد!

چگونه از بدنه خودرو مراقبت کنیم

ظاهر بیرونی یک وسیله نقلیه مطمئناً نشان دهنده مالک آن و همچنین خودرو است. خوب، برای کسانی از شما که می‌خواهید رنگ خودرویتان جدید به نظر برسد، راه‌های مراقبت از بدنه خودرو را در زیر امتحان کنید:

  1. استفاده از صابون مخصوص اتومبیل

برخی از صاحبان خودرو هنوز فکر می کنند که می توان از انواع صابون ها برای شستن خودرو استفاده کرد، اما اینطور نیست.

شستن ماشین با استفاده از صابون ظرفشویی، مواد شوینده یا صابون دمنده در واقع می تواند رنگ ماشین را محو و کدر کند.در ضمن اگر از صابون ماشین با برند و کیفیت نامشخص استفاده کنید می تواند رنگ خودرو را ناهموار (راه راه) کند.به همین دلیل باید از صابون مخصوص شست و شوی خودرو استفاده کنید که دارای مواد خاصی برای درمان رنگ و بدنه خودرو باشد.بسته به شرایط آب و هوایی حداقل یک بار در هفته تا دو بار در هفته خودرو را به طور منظم بشویید.

  1. ماشین را در سایه پارک کنید

چیزهایی که پیش پا افتاده به حساب می آیند در تغییر بدنه یا رنگ خودرو بسیار تاثیرگذار هستند، مانند پارکینگ. چه کسی فکر می کرد معلوم می شود که پارکینگ ماشین نیز باید در نظر گرفته شود زیرا می تواند رنگ رنگ ماشین را کم رنگ کند.توصیه می کنیم وقتی توقف می کنید یا به دنبال جای پارک هستید، می توانید یک مکان سایه دار (برای پارک طولانی مدت) پیدا کنید. در ضمن در صورت نبود سایه می توانید از روکش خودرو برای محافظت از رنگ رنگ خودرو در برابر تاثیرات بد اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

  1. ماشین را با یک پارچه نرم تمیز کنید

نظافت ماشین یک فرآیند حیاتی است که نیازمند مواد مناسب و دقت خاص است. از جمله ابزارهایی که در حین نظافت ماشین باید به آنها توجه داشته باشید، پارچه است. حتماً از پارچه‌های نرم استفاده کنید تا سطوح ماشین خود را خراش ندهید. چوب عثمانی نرم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این منظور است. این نوع چوب، خاصیت نرمی دارد که به ویژه مناسب برای پاکسازی سطوح دلخواه ماشین شماست.

اهمیت استفاده از پارچه نرم به عنوان وسیله‌ای برای پاکسازی ماشین زمانی خود را نشان می‌دهد که از پارچه‌های بافته‌شده با مواد زبر مانند تکه‌های لباس یا حوله خودداری کنید. استفاده از این گونه مواد ممکن است سطوح رنگ‌آمیزی شده یا حساس ماشین را خراب کرده و خشکی را افزایش دهد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که پارچه انتخابی شما نرم و مناسب برای سطوح حساس ماشین شماست.

همچنین، در طی فرآیند نظافت، بهتر است از محلول‌های مناسب و غیرضروری استفاده نکنید تا از آسیب به رنگ و فینیش ماشین جلوگیری شود. با رعایت این نکات، نه تنها ماشین شما پاک و درخشان خواهد ماند، بلکه از دوام و زیبایی آن نیز حفاظت خواهید کرد.

 

4. به طور منظم قطعات بدنه خودرو را تمیز کنید

تمیز کردن مرتب خودرو الزامی است. اگر ماشین ما خشک است، باید قبل از تمیز کردن، بدنه ماشین را خیس کنیم یا آن را شستشو دهیم. پاک کردن بدنه خودرو در صورت خشک شدن باعث می شود که خودرو حتی کاملا تمیز به نظر نرسد.در عوض به دلیل وجود ذرات گرد و غبار و شن می تواند خراش های کوچکی از خود به جای بگذارد تا لایه رنگ خودرو آسیب ببیند.

  1. همیشه از روکش ماشین در شب استفاده کنید

راه بعدی مراقبت از بدنه خودرو این است که همیشه در شب از غلاف خودرو استفاده کنید.از پارک کردن خودرو در فضای باز خودداری کنید زیرا باعث چسبیدن شبنم به رنگ بدنه خودرو می شود. علاوه بر این، این می تواند رنگ را محو کند و مقاومت بدنه خودرو را کاهش دهد. اگر اجازه دهید این اتفاق به طور مداوم رخ دهد، بدنه ماشین ممکن است ترک بخورد. برای جلوگیری از این امر، در شب از روکش خودرو استفاده کنید تا از اشیایی که به رنگ و بدنه خودرو آسیب وارد می کنند، خودداری کنید.

  1. تصحیح رنگ خودرو

هنگامی که ماشین در حال حرکت است، اشیاء زیادی مانند نور خورشید، آب باران، شاخه‌های درخت، سنگریزه و حتی سایر رانندگان خودرو، از هر طرف به آنها حمله می‌کنند. این موارد می تواند به بدنه و رنگ خودرو آسیب برساند.اگر این اتفاق افتاد، در استفاده از کمک متخصصان و انجام لعاب، ترکیب و همچنین پولیش دریغ نکنید. با هدف سالم نگه داشتن رنگ خودرو و محافظت از فلزات که باعث زنگ زدگی می شود.

  1. ماشین را بعد از باران بشویید

آمدن باران غیرقابل پیش بینی است و به نظر می رسد که باران می تواند رنگ های رنگ خودرو را نیز کم رنگ کند. زیرا باران پتانسیل کاهش کیفیت رنگ خودرو را دارد. به همین دلیل، توصیه می شود هنگام بارندگی، ماشین را آبکشی کنید. توصیه می کنیم در اسرع وقت آبکشی کنید زیرا آب بارانی که به مدت طولانی باقی می ماند می تواند لایه رنگ را کپک بزند.

 

8. از رنگ خودرو محافظت کنید

آخرین راه برای مراقبت از بدنه خودرو، محافظت از رنگ خودرو است. از رنگ خودرو با موادی مانند درزگیر یا موم محافظت کنید.

این دو ماده اغلب برای محافظت از رنگ خودرو، لاستیک و حتی شیشه خودرو استفاده می شود تا گرد و غبار به راحتی نچسبد.

حتی در حال حاضر، اکثر ارائه دهندگان خدمات حفاظت از رنگ خودرو نوع جدیدی از محافظت را ارائه می دهند، یعنی پوشش نانو سرامیکی که می تواند تا بیش از یک سال محافظت کند. بر خلاف موم یا درزگیر که می تواند تنها برای چندین ماه محافظت کند.

خوب، این پوشش نانو سرامیک مطمئناً قوی تر است و جلوه هیدرولیکی را ارائه می دهد، علاوه بر این از موادی که می توانند به رنگ ماشین شما آسیب برسانند نیز محافظت بیشتری می کند.

اکنون که نحوه مراقبت از بدنه و رنگ خودرو را دیدید. بنابراین، ادامه دهید، آموزش نحوه مراقبت از بدنه ماشین بالا را دنبال کنید تا ماشین شما جدید به نظر برسد. امیدواریم این مقاله روشنگر باشد و شما الهام بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا