استان ها

تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۵ باب افزایش یافت

تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۵ باب افزایش یافت

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با صدور مجوز فعالیت چهار فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۵ باب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در استان صادر شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مجوز این فروشگاه‌ها در شهرهای شاهرود و بسطام صادرشده و شرایط اشتغال بیش از ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

سلطانی پور افزود: تمامی فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای ‌سنتی با ارائه مدارک لازم از این امتیاز بهره‌مند شده و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

او گفت: پیش‌ازاین مجوز فعالیت نخستین فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان صادرشده و بیش از ۱۰ فروشگاه نیز مراحل دریافت مجوز را طی می‌کنند.

46

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا