اقتصادی

تصمیم جدید درباره واردات آیفون ۱۴ به بالا/ ممنوعیت پابرجاست؟

تصمیم جدید درباره واردات آیفون ۱۴ به بالا/ ممنوعیت پابرجاست؟

تحارت نیوز نوشت:رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت که بعید است تصمیم ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بالا عوض شود و ورود، استفاده، به کار گیری و فروش این موبایل ممنوع است.

سید مجید رضوی آرانی اظهار کرد: در ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و وزارتخانه‌های مرتبط در برابر واردات این گوشی همراه که نام آن را نمی‌بریم و همه هم می‌دانند (آیفون ۱۴ به بالا) به هر شکلی می‌ایستیم، خدمات به آن داده نمی‌شود و واردات آن غیرقانونی است.

وی افزود: بعید می‌دانم این تصمیم عوض شود و ورود، استفاده، به کار گیری و فروش این موبایل ممنوع است.

گفتنی است؛ تقریبا از ابتدای پاییز رجیستر شدن یا نشدن آیفون ۱۴ در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما در نهایت مسئولان ابتدا به صراحت اعلام کرده‌اند که واردات تجاری این موبایل ممنوع است و بعد از مدتی هم واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ از آن از رویه مسافری نیز ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ قاچاق گران‌تر شده و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان‌قیمت سیم‌کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.

ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ ادامه دارد؟

البته همچنان عده‌ای به تغییر این شرایط امیدوار بودند و حتی برخی مغازه‌داران با وعده رجیستر شدن این موبایل آن را به خریداران عرضه می‌کردند، اما در نهایت مشخص شد که قرار نیست ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ برداشته شود. اواخر شهریور ماه دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، ارزبری بالا و عمل متقابل نسبت به تحریم‌ها را از جمله مهم‌ترین دلایلی عنوان کرد که مسئولان برای ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بالا مطرح کرده‌اند و گفت که به این ترتیب میزان واردات و ارزبری آیفون به شدت کاهش پیدا کرده، چرا که عملا از آیفون ۱۴ به بعد ثبت سفارش و رجیستری نخواهد شد و مدل‌های ۱۳ و قبل از آن هم دیگر تقاضای چندانی ندارد. مدتی بعد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم این موضوع را تایید کرد.

همچنین سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخیرا اعلام کرده که پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هفته دوم مهر ماه فرآیند جمع‌آوری گوشی‌های آیفون قاچاق ۱۴ و ۱۵ از بازار آغاز شده و این روند ادامه دارد.

۲۱۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا