رپورتاژ

کاشت مو به روش جراحی و غیرجراحی (FUT و FIT)

بدلیل پیشرفت‌های فناوری در حوزه پزشکی، بسیاری از فرایند‌های درمانی و زیبایی را می‌توان با روش‌های غیرجراحی پیش برد. چرا که هرروز ابزارآلات پیشرفته‌تر تولید می‌شوند و کار را برای پزشکان متخصص راحت می‌کنند. درباره کاشت مو هم این قاعده صادق است. در این مطلب قصد داریم برای شما صفر تا صد فرایند کاشت مو به روش جراحی و غیرجراحی را خدمت شما شرح دهیم. آیا شما هم قصد دارید به پوست سر خود به بهترین شکل موهای زیبا را هدیه دهید؟ بدانید که بهترین راهنمایی را در این مطلب قرار است خدمت شما شرح دهیم. پس تا انتها با ما اعضای بهترین کلینیک کاشت مو در تهران همراه باشید.

اهمیت کاشت مو در دنیای امروز

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین کننده جذابیت چهره، برخورداری از موهای پرپشت و زیباست. به طوری که افراد دارای سر طاس، معمولا از نظر اعتماد به نفس، در سطح پایین‌تری نسبت به افرادی که تراکم موی کافی دارند، قرار دارند. خوشبختانه این مهم آنقدرا هم سخت تعبیر نمی‌شود. عمل زیبایی کاشت مو این امکان را فراهم کرده است که فولیکول‌های موی شما رشد کنند. خود فرایند کاشت مو دارای سه گام برداشت فولیکول‌های مو، آماده کردن گرافت‌ها و کاشت مو تشکیل شده است. کاشت مو در دنیای امروز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی از این روش‌ها تهاجمی‌تر بوده و برخی دیگر حالت جراحی و تهاجمی ندارند. این روش‌ها را در بخش بعدی شرح خواهیم داد.

کاشت مو به روش جراحی و غیرجراحی (FUT و FIT)
کاشت مو به روش جراحی و غیرجراحی (FUT و FIT)

کاشت مو و روش‌های آن

اولین موردی که باید در این باره ذکر کنیم این است که برای کاشت مو، فولیکول‌های موی خود فرد استفاده می‌شوند. این مو‌ها از سر و یا پوست بدن متقاضی برداشت خواهند شد. خوشبختانه این امر سبب واکنش‌های حساسیت‌زا و تحریک دستگاه ایمنی نمی‌شود. چرا که مو‌ها از خودتان بوده و از ژنتیک دیگری نیستند. از نظر متخصصان کاشت مو، بهترین قسمت برای برداشت فولیکول، حدفاصل دو گوش و یا بخش پایینی گردن است. این نواحی از نظر طول و ضخامت به موهای شما شباهت بیشتری دارند. شاید از بین روش‌های مختلف کاشت مو، دو مورد شناخته شده‌تر باشند. یکی از این روش ها، روش FUT است و روش دیگر FIT می‌باشد. روش FUT حالت جراحی داشته و دیگری ماهیتی غیرجراحی دارد.

هم زنان و هم مردان برای بازگردانی موهای از دست رفته می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند. می‌توان ادعا کرد که میلیون‌ها نفر با استفاده از این روش‌ها توانسته‌اند موهای از دست رفته خود را بازگردانند. برای انجام روش‌های مختلف کاشت مو باید به سراغ قسمت‌هایی رفت که بانک موی خوبی دارند. از این ناحیه فولیکول‌ها جدا شده و در بخش مدنظر کاشته می‌شود. دو روشی که در پاراگراف قبل نام بردیم، در ادامه مطلب توضیح داده خواهند شد.

کاشت مو به روش جراحی (FUT)

برای انجام این روش پزشک متخصص تلاش می‌کند که نواری ۶ تا ۱۰ اینچی را از محل بانک موی فرد جدا کند. این منطقه برداشت مو معمولا پشت سر بیمار است. این بخش دارای فولیکول‌های سالمی است. فولیکول‌های سالم برداشته شده که روی نوار و یا همان فلپ قرار می‌گیرند، دراختیار اعضای جداکننده فولیکول‌های مو قرار می‌گیرند. این گرافت‌ها زیر میکروسکوپ جداسازی یم شوند و درنهایت در سر کاشته می‌شوند. این روش از برداشت فولیکول‌های مو را تحت عنوان FUT می‌شناسند. هریک از این گام‌هایی که خدمت شما توضیح دادیم، مراحلی تخصصی هستند. بنابراین باید انجام آن را به تیمی متخصص بسپاریم. خوشبختانه به دنبال برداشتن فولیکول از پشت سر، هیچ جای اسکاری باقی نمی‌ماند.

روش غیرجراحی (FIT)

شنیدن واژه جراحی اصلا حس خوبی به افراد نمی‌دهد. درباره فرایند کاشت مو نیز این قاعده صادق بوده و افراد به دنبال روش‌هایی هستند که تهاجمی نباشند. این روش نسبت به روش FUT بهتر بوده و از نظر تعداد گرافت‌های کاشته شده و دستاوردی که درانتهای دیده می‌شود، دارای برتری است. اما نمی‌توان گفت که این روش خالی از عیب است. برخی نکات منفی را درباره این روش می‌توان ذکر کرد. برای نمونه می‌توان به نیاز به استراحت بعد از عمل و دوران طولانی نقاهت اشاره کرد. به علاوه اینکه طی جلسات مکرر باید نزد پزشک متخصص بروید. از سوی دیگر احتمال بروز تورم در برخی نواحی سر نیز وجود دارد. به همین دلیل این روش پس از مدتی از رونق افتاد. می‌توان ادعا کرد که این روش نسبت به روش قبلی، توسعه یافته و بهبود یافته‌تر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا