فرهنگی و هنری

چه برنامه‌ای استاندارد ژانر کودک را دارد؟

ماهرخ عباسپور: حسین بهمنی تهیه‌کننده سریال «فوفو» که این روزها از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به تولید کار کودک در ایران گفت: «ساخت محتوای کودک بسیار جذاب است و حس خوشایندی دارد، به نظرم وقتی برای کودکان فیلم می‌سازی به نحوی نسل آینده را آموزش می‌دهی و با فرهنگ و رسوم کشورت آشنا می‌کنی، برای همین باید در ساخت محتوای کودک محتاط و با دقت پیش‌ رفت.

وی ادامه داد: عموما تهیه‌کنندگانی که فیلم تولید می‌کنند به کسب و کار و بازگشت سرمایه اهمیت می‌دهند، به همین دلیل برای ساخت اثر به سراغ بخش خصوصی روی می‌آورند، بخش خصوصی هم از آنجایی به درآمد خیلی اهمیت می‌دهد، در ساخت فیلم کودک مشتاقانه رفتار نمی‌کند و این گونه است که ساخت فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان بسیار کم شده و اثر خوب تولید نمی‌شود.

تهیه‌کننده سریال نمایش خانگی «فوفو مسافری از کامادو» با تاکید بر علاقه شخصی‌اش به کودکان و اهمیت محتوای مناسب کودک، اظهار کرد: سریال «فوفو» سریالی است که استاندارهای لازم برای سینمای کودک را دارد و آن رنگ و لعاب و داستانی را که کودکان به آن علاقه‌مند هستند، در خود گنجانده است.

وی افزود: کارهای کودکی که در دنیا تولید می‌شود به نمایش فضای خانواده نپرداخته و بیشتر به سمت فرهنگ غربی رفته‌ است، اما باید برای کودکان امروز فیلم‌هایی ساخته شود که ذهن آن‌ها را با ایران و فرهنگ ایرانی آشنا کند.

بهمنی با اشاره به نظر مخاطبان درباره سریال «فوفو مسافری از کامادو» ادامه داد: «سریال «فوفو» بدون اغراق سریالی است که بچه‌ها دوست داشتند و لذت بردند و بازخوردهایی که گرفتیم مثبت بود. «فوفو» یک سریال کامل و استاندارد است و اگرچه با سریال‌های بزرگسالان قابل مقایسه نیست، اما شکر خدا نظرات بینندگان بسیار مثبت بود.»

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در پایان تصریح کرد: «فیلم‌نت این فضا را در اختیار ما گذاشت که بتوانیم فضای جدیدی را تجربه کنیم و خیلی خوب است که پلتفرم‌ها به جوانان چنین فرصتی دهند، چراکه جوانان انگیزه بیشتری دارند و آثار خلاقانه‌ای تولید خواهند کرد.»

۲۴۵۲۴۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا