راهنمای خرید سیستم طراحی و رندرینگ
معمولا مهندسان معمار و یا دانشجویان رشتههای معماری و طراحی جهت خرید کامپیوتر رندرینگ به دنبال این هستند که ایدهها و طراحیهای سه بعدی و مدلسازیهای خودرا به سادگی اجرا کنند و در زمان کم آنهارا ارائه دهند. امروزه حضور پررنگ تکنولوژی در دنیا باعث شده است که انسانها کارهای خودرا به سادگی و با استفاده از کامپیوترها انجام بدهند و معماران هم از این قاعده مستثنی نیستند اما نکته ای که وجود دارد این است که برنامههای معماری بسیار سنگین هستند و برای اجرای آنها به یک سیستم طراحی با پارامترهای مناسب احتیاج داریم از این رو یکی از اصلی ترین ابزار مورد نیاز معماران , طراحان و مهندسان کامپیوتر طراحی میباشد. سیستمهای زیادی وجود دارند که میتوان از آنها برای رندر گیری استفاده کرد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که انجام عملیات رندرنیگ برای طولانی مدت به آن سیستمها آسیب جدی خواهد رساند. از این رو بهترین انتخاب برای مهندسان و معماران استفاده از سیستم های رندرینگ میباشد که توانایی انجام کارهای سنگین در طولانی مدت را دارند.
CPU : یکی از اصلی ترین نیازهای برای رندر گیری CPU میباشد و قیمت سیستم طراحی را مشخص میکند. رندر به طور کلی به CPU نیاز دارد، اگرچه دستگاه هایی مانند V-Ray از شتاب GPU پشتیبانی می کنند. بنابراین، رندر برای تجسم سریعتر، به هستهها یا رشتههای اضافی نیاز دارد. به عنوان یک قانون کلی، دوبرابر کردن تعداد هسته ها، زمان رندر را به نصف کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر شما یک حرفه ای سطح بالا هستید که تمایل به شبیه سازی سه بعدی طرح های مدل شده دارید، پردازنده اهمیت بیشتری پیدا می کند.هر دانشجوی معماری یا معمار حرفهای از نرم افزار قدرتمند CAD و Revit استفاده میکند. برای خرید سیستم رندرینگ به حداقل پردازنده Intel Core i7 یا پردازنده AMD Ryzen 7 نیاز است.
RAM : رندر شامل ذخیرهسازی هندسه، دادهها و بافتها در RAM برای بازیابی سریعتر، به ویژه در زمان واقعی است. رندرهای واقعی حتی از بافت های ۴K استفاده می کنند که هر کدام ممکن است بیش از ۶۴ گیگابایت حافظه سیستم را اشغال کنند. یکی از این صحنه ها اغلب شامل ۱۰۰ تکسچر ۴K است که در نتیجه اهمیت RAM را تایید می کند. رم قوی، از مشخصات یک کامپیوتر طراحی است. نرم افزارهای معماری قسمت عمدهای از RAM شما را تشکیل میدهند. مخصوصاً هنگام انجام چند کار همزمان و رندرهایی با کیفیت بالا. بنابراین ، رایانه ای با ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت RAM ترجیح داده میشود. اگرچه ۸ گیگابایت برای اکثر اهداف کافی است.
GPU : اگر از رندرهای iRay یا VRAY استفاده میکنید، میتوانید از API پردازش CUDA و پشتیبانی Ray-Tracing، (در صورت وجود) برای نتایج بهتر بهره ببرید. برای سادهتر کردن کارها، GPU عمدتاً تجربیات Viewport یا UI مرتبط با رندر و مدلسازی را بهبود میبخشد. سخت افزار مورد نیاز برای نرمافزارهای معماری اگر میخواهید از نرم افزارهای گرافیکی سنگین مانند Rhino ،۳ds Max ،ArchiCAD ،Revit یا Vectorworks استفاده کنید، به یک کارت گرافیک عالی نیاز دارید. برای خرید سیستم طراحی ایدهآل برای معماری حداقل یک پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی برای پردازش نیاز دارد.کارت گرافیک یکی از قطعاتی است که روی قیمت کامپیوتر طراحی و قیمت سیستم رندرینگ تاثیر بسیاری دارد
SSD : یک SSD با پشتیبانی از حافظه NVMe و Optane همچنان می تواند به شما در دستیابی به سرعت های قابل قبول کمک کند. علاوه بر این، هنگامی که رندر کامل شده و RAM نیز برای فریم پردازش بعدی آزاد شد، تجسمها، رندرهای previz و انیمیشنها به حافظه منتقل میشوند. برای اطلاعات بیشتر از مشخصات یک سیستم طراحی و مهندسی با ما همراه باشید.