رپورتاژ

راهنمای سایز برای خرید کتونی مردانه

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد خرید کتونی مردانه را دارند، این است که چه سایزی را برای خودشان انتخاب کنند؟ واقعیت این است که اکثر کتونی های پرفروش و تولید شده به صورت استاندارد سایز استانداردی نیز دارند. اما ممکن است یک کتونی با سایر سایز کفش هایی که تا به امروز پوشیده اید، سایز متفاوتی داشته باشد. در این صورت مشتری پس از خرید کتونی مردانه و پوشیدن آن متوجه این موضوع خواهد شد. خوشبختانه امکان اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش مردانه به صورت اینترنتی وجود دارد که در این مقاله آن را شرح خواهیم داد.

راهنمای سایز برای خرید کتونی مردانه

سایز کفش چگونه تعیین می شود؟

قبل از توضیح در مورد نحوه تعیین سایز کفش مردانه، لازم است که درک درستی از نحوه سایزبندی کفش ها داشته باشیم. به طور کلی، سایز هر کفشی بر اساس جدول استاندارد تعیین می شود. این جداول به منظور ایجاد سهولت در تولید کفش ها مطابق با استانداردهای هر کشور در نظر گرفته می شوند. برخلاف باور بسیاری از شما، به غیر از طول کف پا معیارهای دیگری نیز روی تعیین سایز کفش مردانه موثر هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • طول کف پا: یکی از مهم ترین عوامل برای تعیین سایز کتونی مردانه، طول کف پا است. برای این کار لازم است که اندازه کف پا از پاشنه تا بلندترین انگشت انجام شود و طول پا تعیین گردد.
  • عرض کف پا: هر یک از افراد دارای پاهای پهن و باریک هستند. طبیعتا افرادی که پاهای پهن دارند، نمی توانند کفش هایی را بپوشند که برای افراد با پاهای باریک طراحی شده اند.
  • کشور تولید کننده: سایز کتونی مردانه بر اساس کشور تولید کننده متفاوت است. در هر یک از مناطق جهان، سیستم اندازه گیری سایز پا متفاوت بوده و در نتیجه سایزبندی کفش ها نیز با هم فرق می کند. از این رو در هر یک از کشورهای تولید کننده، جدول های متفاوتی برای تعیین سایز کفش وجود دارند.
  • جنسیت: جنسیت یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند روی سایز کفش مردانه تاثیرگذار باشد. از این رو جدول تعیین سایز کتونی مردانه با کتونی زنانه کاملا متفاوت است. به طوری که کفش سایز 40 زنانه دارای طول کمتری نسبت به کفش سایز 40 مردانه است.

نحوه اندازه گیری سایز کتونی مردانه

نحوه اندازه گیری سایز کتونی مردانه

قبل از خرید کتونی مردانه، حتما باید سایز آن را پیدا کنید. برای این کار فقط نیاز به اندازه گیری طول کف پای خودتان دارید. اما همین کار نیز باید با دقت زیادی انجام شود. اگر اشتباهی این کار را انجام دهید، احتمال اینکه سایز مناسبی برای این کفش ها را پیدا نکنید وجود دارد. همچنین بهتر است که انجام این فرآیند را به عصر که پا بیشترین طول خود را دارد، موکول کنید.

  • مرحله 1: آماده سازی تجهیزات مورد نیاز

در قدم اول لازم است که وسایل مورد نیاز را برای تعیین سایز کتونی مردانه آماده کنید. این وسایل شامل یک کاغذ بزرگ، یک خودکار و خط کش هستند. دقت کنید که برای اندازه گیری سایز پا بهتر است در زمان عصر اقدام کنید. چرا که در این زمان، پا بزرگ ترین سایز خود را دارد. به دلیل اینکه کفش مردانه را با جوراب می پوشید، بهتر است که در هنگام اندازه گیری سایز پا نیز جوراب به پای خودتان کنید. همچنین برای اندازه گیری سایز پا، روی یک سطح صاف بایستید.

  • مرحله 2: رسم شکل پاها

می توانید برای انجام این مرحله از کسی بخواهید تا شما را کمک کند. پاهای خودتان را روی کاغذ قرار دهید. صاف بایستید؛ به گونه ای که وزن شما روی هر دو پا تقسیم شود. سپس شکل هر دو پا را رسم کنید. دقت کنید که ضرورتی وجود ندارد که دور پاها را ترسیم کنید. همین که نوک بزرگ ترین انگشت و پاشنه را علامت بزنید کافیست.

  • قدم سوم: اندازه گیری

در گام بعدی لازم است که اندازه گیری پا انجام شود. با توجه به اینکه طول دو پا با یکدیگر متفاوت اند، پس سایز پا را با سایز بزرگ تر در نظر بگیرید. با خط کش از قسمت پاشنه تا نوک بلندترین انگشت را اندازه بگیرید. اعداد را در جایی یادداشت کنید تا بتوانید از جدول برای تعیین سایز کفش کمک بگیرید.

جدول سایز کتونی مردانه

جدول تعیین سایز کتونی مردانه

هر یک از تولید کنندگان انواع کتونی مردانه، برای محصولات خود استاندارد مشخصی جهت تعیین سایز دارند. البته تلاش تولید کنندگان، پیروی از یک جدول یکسان برای تعیین سایز کفش مردانه است تا افراد گیج نشوند. اگر در سایت فروش اینترنتی جدول تعیین سایز وجود دارد، مطابق با طول پای خودتان بهترین سایز را انتخاب کنید. در غیر این صورت جدول زیر به عنوان جدول استاندارد برای تعیین سایز کفش مردانه در ایران شناخته می شود.

طول پا به سانتی متر سایز کفش
23 38
24 38.7
24.5 39.3
25 40
25.5 40.5
26 41
26.5 42
27 42.5
27.5 43
28 44
28.5 44.5
29 45
29.5 46
30 46.5
30.5 47

خرید کتونی مردانه از سورین اسپرت با قالب استاندارد

تولید کننده کفش و کتونی مردانه باید تلاش خود را برای تولید محصولات استاندارد افزایش دهد. برای خرید کتونی مردانه می توانید به سورین اسپرت که یکی از مراکز فروش معتبر انواع کفش و کتونی مردانه است مراجعه کنید. انواع کتونی و کفش های ورزشی در این سایت با سایز استاندارد تولید و به فروش می روند. کیفیت و قیمت مناسب این کفش ها باعث شده تا روز به روز به مشتریان این فروشگاه افزوده شود. در صورت نیاز به مشاهده مدل های کفش اسپرت مردانه، می توانید به سایت سورین اسپرت مراجعه نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا