رپورتاژ

فضای مناسب نگهداری از سگ ها

وقتی تصمیم به سرپرستی سگی پشمالو میگیری حتما باید به فکر محل نگهداریش هم باشی حالا اگه بدونی فضای مناسب نگهداری از سگ ها باید چه ویژگی هایی داشته باشه میتونی حیوان رو داخل خونه نگه داری البته اگه جزء افرادی هستی که به موی سگ حساسیت دارند و خیلی خوششون نمیاد موی حیوان اطرافشون رو پر کنه که باید محل مناسبی واسه زندگی سگ در حیاط فراهم کنی البته اگه ریزش موی سگ غیرعادی باشه مقاله ی “قرص برای ریزش موی سگ” بهت کمک میکنه چون ممکنه مشکل به خاطر کمبود ویتامین باشه؛ خلاصه اگه دوست داری با فضای مناسب واسه نگهداری از سگ آشنا بشی با من همراه باش… 😉

محل نگهداری سگ های بزرگ جثه

یکی از نکات مهم واسه انتخاب محل زندگی سگ 🐶 نژاد و جثه ی حیوانه، ببین بعضی از نژادها اصلااااا مناسب زندگی در آپارتمان نیستند پس خونه و زندگیشون باید در حیاط یا باغ باشه البته این نژادها رو به همراه شرایط زندگی، اخلاق و رفتار، خورد و خوراک و خلاصه هر چی لازمه درباره ی آنها بدونی در مقاله ی “سگ بزرگ” آوردم که مطمئنم به دردت میخوره.

پس اگه تصمیم داری یکی از سگهایی که در لینک بالا واست آوردم رو به سرپرستی بگیری باید بدونی این سگ های بزرگ جثه باید لانه ای بیرون از منزل داشته باشند و حیاط یا باغ بهترین انتخابه؛ چون هم جثه و هیکل بزرگی دارند و هم سر و صداشون زیاده.

محل زندگی سگ در پانسیون های خانگی

ببین پانسیون خونه ی دوم سگ 🏠 به حساب میاد و ممکنه واسه مدتی به هر دلیلی مجبور بشی سگ خوشگلت رو به یکی از این مراکز بسپاری البته امروزه علاوه بر پانسیون کلی پانسیون خانگی هم آماده ی نگهداری از حیوانات خانگی هستند شاید بپرسی پانسیون خانگی چیه؟؟ بزن روی لینک “پانسیون حیوان در منزل” تا جواب این سوال رو به صورت کامل پیدا کنی…

تازه در لینک بالا اطلاعات تماس پانسیونهای خانگی یا بهتر بگم محل نگهداری سگ در تهران، کرج، آمل، رشت و… رو واست گذاشتم.

به طور کلی یک پانسیون خوب باید جای مناسبی واسه استراحت، خواب و حتی تفریح حیوان داشته باشه تا سگ احساس آرامش کنه. تازه یکسری از پانسیونها که امکانات بیشتری مثل تشویقی، شستشو و… هم در اختیار حیوان میذارن.

بهترین محل زندگی سگ (کمتر از 2 ماه)

به دلیل اینکه توله سگ های کمتر از 2 ماه آسیب پذیرتر هستند باید در محیطی به دور از آلودگی زندگی کنند؛ بهترین فضای مناسب نگهداری از آن ها در کنار مادرشونه در صورتی که از توله سگ از مادرش دوره باید لانه ای تمیز، نرم و با دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد واسش آماده کنی.

حواست باشه که این کوچولوها اصلا دلشون نمیخواد از لونه خارج بشن و فعلا واسشون زوده.

فضای نگه داری سگ های دو ماهه

محل زندگی سگ ها بعد از دو ماهگی علاوه بر تمیز بودن باید به دور از وسایلی باشه که ممکنه بهش آسیب وارد کنه. این خوشگلا خییییلی خییییلی بازیگوش و کنجکاو 🐩 هستند و ممکنه با کشیدن رومیزی یا جویدن سیم برق به خودشون آسیب وارد کنند.

نگهداری سگهای بالغ در خانه

وقتی سگ پشمالوت حسابی بزرگ و بالغ شد باید لانه ای واسش تهیه کنی که متناسب با جثه اش باشه تا حیوان طفلکی بتونه در آن احساس راحتی داشته باشه.

استفاده از چوب بهترین انتخاب برای ساخت لانه ی سگ هاست؛ راستی یادت باشه که سگ ها عادت دارند اسباب بازیهاشون رو هم به خونه آورده و نیاز به لانه ای دارند که به اندازه ی کافی جادار باشه.

لانه رو در محلی قرار بده که رفت و آمد زیاد نباشه و علاوه بر این باید حواست باشه که برای خونه ی سگ از کفپوش قابل شستشو هم استفاده کنی.

نگهداری سگ در حیاط در زمستان

همونطور که بهت گفتم اگه سگی غول پیکر رو به سرپرستی گرفتی بهتره که واسش لانه ای بیرون از خانه تهیه کنی، البته باید شرایط رو طوری فراهم کنی این غول پشمالو در سرما اذیت نشه؛ مثلا اینکه سقف خونه اش باید حتما شیب داشته باشه در غیر این صورت برف و باران به داخل لانه نفوذ خواهد کرد.

حواست باشه که داخل لانه ی حیوان همیشه باید خشک و دور از جریان مستقیم باد باشه و مهترین نکته اینه که پناهگاه سگ باید به گونه ای باشه که در برابر باد و باران کاملا مقاوم بوده و هیچ آسیبی بهش وارد نشه.

مهمترین ویژگی لانه سگ

در یک کلام باید بهت بگم که موقع خرید لانه ی سگ باید خونه ای رو انتخاب کنی که در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومه و تهویه ی خوبی هم داره؛ معمولا خانه ی سگ در جنس های مختلف چوبی و پلاستیکی تولید میشه.

بهتره لانه ی حیوان دیوارهای بلندی داشته باشه کف خونه رو هم باید با روزنامه یا کفپوش های قابل شستشو بپوشونی تا نظافتش آسون باشه.

لانه باید با جثه ی حیوان هماهنگ بوده و سگ بتونه خیلی راحت در آنجا زندگی کنه؛ تازه باید ظرف آب و غذا و اسباب بازیهاش هم داخل خونه اش جا شوند.

یادت باشه که واسه حفظ سلامت حیوان لازمه که هر چند وقت یکبار لانه ی حیوان و تمامی وسایلش رو تمیز و ضد عفونی کنی. واسه تمیز کردن خونه و زندگی این پشمالو باید اول از همه سگ رو از لانه خارج کنی و بعد تمامی فضولات و پسماند مواد غذایی رو با جارو جمع کنی.

اگه قفس یا خانه ی حیوان ضد آب است بهتره تمامی بخش ها رو با آب شسته و از محلول ضد باکتری نیز به منظور تمیز کردن محل زندگیش استفاده کنی.

با یک فرچه ی مناسب کف و دیوارهای داخلی رو به خوبی تمیز کن، در آخر هم با آب تمامی بخش های لانه رو شسته، خشک کرده و تمااااام… حالا خونه ی این پشمالو آماده اس و میتونه بره سر خونه و زندگیش.

 

سخن آخر…

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ازت ممنونم و خیلی خوشحالم که به این پشمالوی دوست داشتنی اینقدر اهمیت میدی و دوست داری همه چیز درباره سگ ها رو بدونی حتی شرایط محلی که باید در آن زندگی کنند؛ یادت باشه که همه ی شرایط خوب و ایده آل واسه زندگی حیوان رو فراهم کرده و اگه واقعا نمیتونی از سگ در شرایط خوبی نگهداری کنی بهتره که از سرپرستی گرفتنش منصرف بشی اما اگه این پشمالو رو به خونه آوردی باید تمام تلاشت رو بکنی تا حیوان در آرامش باشه و حساااابی بهش خوش بگذره…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا