رپورتاژ

مزایا و معایب عطرگرمی

عطر گرمی

مزایا و معایب عطرگرمی

چنانچه امروز شاهد افزایش قیمت ادکلن ها هستیم، بنابر بودجه محدود، استفاده کردن از عطرهای گرمی میتواند انتخاب منطقی باشد. اما عطرگرمی چیست؟ اسانس عطرهای گرمی، درواقع عطرهایی هستند که بر پایه و بیس نفت و مشتقات آن به دست میایند که به دلیل عدم وجود دیگر روایح در طبیعت، توانایی ترکیب کردن بو های مختلف را با یکدیگر دارند. عطرهای گرمی نسبت به ادکلن ها از پخش بو و ماندگاری بهتری برخودار هستند که با قیمت مناسب تر، میتواند انتخاب مناسبی باشد. در این نوع عطرها معمولا از ترکیبات سازنده‌ای مانند اتانول، مشک، کلون، عنبر و گریس یا غیره استفاده میشود. شما نیز میتوانید هرنوع ادکلنی را با همان ترکیبات و محتوا، در قالب عطرهای گرمی داشته باشید. ولی باید توجه داشته باشید هنگام خرید عطرهای گرمی از منابع معتبری خرید کنید.

عطر گرمی چیست؟

عطرهای گرمی، مایعاتی از جنس روغن هستند که بر پایه نفت میباشند و با انجام ترکیبات و فرآیند های مختلف، قابلیت ایجاد و پیدا کردن بو ها و رایحه های دیگری را نیز دارند. عطرهای گرمی درواقع جز ماده های اولیه دیگر محصولاتی مانند اسپری بدن ( بادی اسپلش)، اسپری، ادکلن و … هستند که با حلال های عطری ترکیب میشوند. عطرهای گرمی در بازار به صورت فله‌ای یا در قوطی های پلاستیکی، آلمینیومی قابل یافت هستند و میتوانید آنها را تهیه کنید.

مزایای اسانس عطر گرمی

از مزایای اصلی عطر گرمی عطر مرکزی میتوان به این موارد اشاره کرد :

یکی از مهم ترین مزایای عطرهای گرمی، قیمت بسیار پایین و مناسب آنها است. با استفاده از عطرهای گرمی میتوانید رایحه و اسانس مورد نظر خود را، با پرداخت مبلغ کمتری داشته باشید.

در عطر های گرمی اسانس هایی وجود دارند که نسبت به دیگر ادکلن ها، پخش بو و ماندگاری بیشتری دارند.

ممکن است نوع شیشه یا بسته بندی ادکلن شما، ما به میل شما نباشد و از آن راضی نباشید، بنابراین میتوانید همان ادکلن را در قالب عطرهای گرمی داشته باشید.

عطرهای گرمی به دلیل نحوه ساخت متفاوت، دارای روایح و بو های بسیار مختلفی هستند که میتوانید رایحه مورد نظرخود را داشته باشید.

یکی دیگر از قابلیت های عطرهای گرمی، شخصی سازی کردن آنهاست. شما میتوانید عطر گرمی خود را، با روایح و اسانس های مختلفی داشته باشید که همه ما به میل شما انتخاب شده‌اند؛ درواقع میتوانید عطر و برند خود را داشته باشید.

معایب عطرهای گرمی

هر خوبی بی دلیل نمیماند و پشت همه‌ی خوبی ها نیز، بدی های مخفی شده است. عطرهای گرمی نیز معایبی دارند که یکی از مضرات عطرهای گرمی، نوع ظرف های آنهاست. به صورت عامیانه،‌ اسانس هایی که در ظرف های پلاستیکی قرار میگیرد، باعث میشود برای پوست های حساس مشکلاتی مانند آلرژی داشته باشد. همچنین بعضی از افراد نسبت به چربی موجود در عطرهای گرمی احساسیت هایی گزارش داده‌اند. یکی دیگر از مشکلات این عطرها این است که وقتی میخواهید آن را روی لباس خود اسپری را افزوده کنید، باعث میشود لکه های روی لباس ایجاد شود که پاک نمیشوند. ترکیبات درون عطرهای گرمی میتواند باعث بیماری های تنفسی از جمله آسم، سرفه‌، عطسه، تنگی نفس و خس خس سینه شود که میبایست در هنگام استفاده از آنها مراقبت لازم را داشته باشید. برخی از افراد در هنگام استفاده از عطرهای گرمی دچار سردرد و یا میگرن میشوند که میتواند بسته به نوع حساسیت افراد باشد. در برخی موارد دیگر نیز باعث تحریک چشم، سوزش و قرمزی، و یا حتی در صورت بلعیدن در افراد کوچک تر، باعث مسمومیت نیز بشود.

عطرهای گرمی دارای حساسیت پذیری بسیار بالایی هستند و توصیه میشود در هنگام استفاده یا تست کردن در مکان های بسته یا با تهویه نامناسب این کار را انجام ندهید؛ همچنین توجه داشته باشید که به صورت مستقیم با پوست یا چشم شما برخورد نداشته باشد.

جمع بندی

عطرهای گرمی جز بهترین عطرها در بازار به شمار میایند که میتواند انتخاب بهتری نسبت به ادکلن باشد، زیرا مزایای آن که شامل پخش بو، ماندگاری، قیمت ارزان، کیفیت، رایحه های بیشتر میشود، نسبت به مزایای ادکلن ها بیشتر است و چه بسا اگر از بودجه‌ی پایینی برخودار هستید، به جای استفاده از عطرهای شرکتی الکل دار و بی روح، از عطرهای گرمی سرزنده و جذاب استفاده کنید که با تنوع بویی بسیار بالایی که دارند میتوانند انتخاب مناسبی برای شما یا عزیزانتان باشد. به صورت کلی امیدواریم اطلاعات و آگاهیت بیشتری نسبت به قبل، در مورد این نوع عطرها به دست آورده باشید و توجه بیشتری نسبت به حساسیت و معایب آن داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا