رپورتاژ

هزینه نگهداری از گربه چقدر است؟

مگه میشه میومیو و خرخر های یک گربه ی ملوس 😻 رو ببینی و دلت نخواد یکی از این خوشگلا رو بیاری خونه؟! اگه این تصمیم رو گرفته باشی قطعا به هزینه هاش هم فکر کردی واسه همین تصمیم گرفتم در این مقاله بهت بگم که هزینه نگهداری از گربه چقدر است؟ ببین اولین خرج و مخارج گربه مربوط میشه به واکسیناسیون که در مقاله ی “قیمت واکسن گربه” بهت گفتم واکسن بچه گربه و گربه ی بالغ چیاس، چه موقع باید تزریق بشه و هزینه اش چقدره، پس چون حفظ جون حیوان و سلامتی خودت اهمیت زیادی داره بهتره اول از قیمت واکسنها مطلع بشی و بعد هم با من بیای تا بقیه ی هزینه ها رو بهت بگم.

هزینه پزشکی گربه

بعد از اینکه با هزینه واکسن گربه آشنا شدی، لازمه بدونی که گربه ی خوشگلت باید توسط دامپزشک 🏥 به صورت منظم چکاپ بشه، تازه هزینه عقیم سازی گربه هم یکی از مواردی است که باید بهش توجه کنی چون عقیم سازی گربه خیلی مهمهههههه.

معمولا هزینه ی عقیم سازی با توجه به کلینیک دامپزشکی و تجربه ی دامپزشک کمی متفاوته و واسه همین بهتره با داشتن اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی دامپزشکیها خودت در اینباره تحقیق کنی، البته مقاله ی “دامپزشکی در مازندران” رو واسه افرادی که در استان مازندران زندگی میکنند آماده کردم و اگه در آن منطقه زندگی میکنی میتونه بهت کمک کنه.

هزینه ی پزشکی گربه شامل درمان بیماری، جرم گیری، سونوگرافی و… هم میشه چون ممکنه گربه ی خوشگلت بهشون نیاز داشته باشه.

هزینه نگهداری گربه در پانسیون یا پرستار حیوان

یکی دیگه از مخارجی که باید حواست بهش باشه و جزء هزینه های احتمالی است؛ هزینه نگهداری گربه در پانسیون است، ببین ممکنه به هر دلیلی واسه مدتی نتونی از گربه ی ملوست مراقبت کنی پس بهتره بدونی هزینه ی پانسیون ها چقدره؛ چون بازه ی قیمت پانسیون با توجه به خدماتی که ارائه میده متفاوته بهت پیشنهاد میکنم بزنی روی لینک “پانسیون گربه” و بعد از بررسی، تحقیق و خوندن نظرات درباره ی پانسیونها یکیشون رو انتخاب کنی؛ آنوقت میتونی با پانسیون مورد نظر تماس گرفته و از هزینه هاشون مطلع بشی.

معمولا قیمت پانسیونها با توجه به شهر، محل، سن و نژاد گربه، اتاق، نوع نگهداری، خدماتی مثل (بازی، شستشو، آرایشگری و…) متفاوته؛ اما به طور کلی هزینه ی پانسیون بیش از 300.000 تومان خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک گربه

ببین اول اینکه رژیم غذایی گربه باید توسط دامپزشک مشخص بشه؛ لازمه بدونی که چه غذاهایی واسه گربه ی خوشگلت مضره و به چه غذاهایی نیاز داره.

بهتره غذای خشک، غذای کنسروی و غذای خانگی در رژیم غذاییش داشته باشه، از آنجایی که غذای گربه به سن، نژاد، نوع و کیفیت غذا و… بستگی داره اما میشه گفت باید در حدود 200,000 تا 1,000,000 تومان رو واسه غذاش در نظر بگیری.

تازه باید به فکر خرید تشویقی هم باشی تا هر وقت حیوان کار خوبی کرد بهش تشویقی بدی 😹.

هزینه لوازم نگهداری از گربه

علاوه بر هزینه غذای گربه و چکاپ که جزء هزینه نگهداری گربه در ماه به حساب میاد نگهداری گربه در خانه شامل هزینه های دیگه ای مثل لوازم مورد نیاز حیوان هم میشه؛ اسباب بازی ⚽، باکس، جای خواب، ظرف آب و غذا، قلاده و… هم جزء لوازمی است که باید واسه گربه ی ملوست بخری.

خاک گربه و محل دستشویی

همونطور که میدونی گربه ها حیوانات خیلی تمیزی هستند و واسه همین هم باید برای دستشویی ظرف خاک مناسبی داشته باشند؛ پس خاک، بیلچه و ظرف خاک رو هم جزء هزینه های نگهداری از گربه در نظر بگیر چون گربه ها به صورت غریزی به این خاک نیاز دارند.

راستی حواست باشه اصلا نباید از خاک گل و گیاه واسه حیوان استفاده کنی و حتما باید خاک مخصوص گربه های خانگی بخری چون خاک گربه دارای ویژگیهایی مثل جذب رطوبت بالا است.

هزینه آرایش و پیرایش پیشی

💇 یکی دیگه از نکات مهمی که باید بهش توجه داشته باشی هزینه ی خوشگل کردن گربه اس؛ در حقیقت یکی از نکات نگهداری گربه کوتاهی ناخن، مو و حمام کردنشونه که بهتره گاهی توسط دامپزشک انجام بشه.

تازه حیوان به یکسری لوازم واسه خوشگل شدنش هم نیاز داره مثل برس، شامپو، مسواک، خمیردندان، ناخن گیر و گوش پاک کن که میتونی از پت شاپ ها خریداری کنی.

هزینه نگهداری گربه ۱۴۰۳

به طور کلی فرقی نداره که میخوای سگ پشمالویی رو به خونه بیاری یا سرپرست گربه ای ملوس بشی به هر حال هزینه نگهداری سگ و گربه شامل هزینه ی غذا (غذا خشک بچه گربه، غذای کنسروی و خانگی)، محل خواب و استراحت، هزینه های درمانی، عقیم سازی، واکسیناسیون و … میشه که با توجه به سن و نژاد حیوان متغیره اما به طور کلی واسه نگهداری از گربه در خانه باید از 1 تا چند میلیون در ماه هزینه کنی.

تازه علاوه بر هزینه هایی که بهت گفتم نگهداری از گربه در خانه یکسری مخارج دیگه هم واست داره مثل کاشت میکروچیپ برای محافظت از حیوان، هزینه صدور شناسنامه، داروهای مکمل، مولتی ویتامین و مالت (برای خارج کردن موهای جمع شده در معده) و…

خلاصه اینکه قبل از سرپرستی گرفتن گربه باید به فکر خرج و مخارجش هم باشی 💰.

تاثر نژاد در هزینه ی نگهداری از گربه

ببین قطعا نژاد گربه بر روی هزینه های نگهداری از حیوان تاثیر داره، باید بدونی که هزینه نگهداری گربه اسکاتیش با گربه های شهری (DSH) یکی نیست؛ در واقع برخی از نژادها مثل پرشین، ساوانا، بنگال و زمره گران قیمت بوده و نژاد تاثیر مستقیم بر روی هزینه های نگهداری داره و نژادهای مختلف در نوع و شدت ابتلا به بیماریها و میزان نیاز به غذا با هم متفاوت هستند.

و اما کلام آخر…

در آخر ازت ممنونم که تا آخر این مقاله با من همراه شدی و امیدوارم اکنون متوجه شده باشی که هزینه نگهداری یک گربه چقدر است؛ ببین ازت خواهش میکنم اگه شرایط نگهداری از یک پیشی خوشگل 😸  رو داری و میتونی از عهده ی هزینه هاش بربیای تصمیم به نگهداریش بگیر چون گربه ها بعد از اینکه به محیط خونه عادت کنند قادر به زندگی در بیرون نیستند و واقعا اذیت میشن پس اگه دوستشون داری حتما این نکته رو به خاطر داشته باش.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا