رپورتاژ

چرا مذاکره باعث افزایش فروش می شود؟

مذاکره و افزایش فروش

مذاکره، بخش جدایی ناپذیر در زندگی همه ماست؛  ما در طول روز دائم در حال مذاکره با اطرافیان خود هستیم و چه بسا این مذاکره در قالب فروش محصول یا خدمات باشد.

اگر شغل شما در رابطه با فروش محصول یا خدمات است، لازم است در وهله اول شناخت کلی از مشتری خود داشته باشی. بعد از شناخت پرسونای مخاطب، برقراری ارتباط و شروع مذاکره با شخص کار بسیار راحتی است. و چه بسا شانس خرید این اشخاص از شما حدود 80% بالاتر از اشخاصیست که نمیتوانید از آنها شناخت پیدا کرده و ارتباط برقرار کنید.

پس شما برای این که بتوانید فروش خود را افزایش دهید، نیاز است که شناخت کلی از مخاطبین خود داشته باشید.

مذاکره و فروش چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

توسعه یک کسب و کار وابسته به رشد فروش و سودآوری آن است و از این جهت، یادگیری و به کارگیری اصول و ترفندهای مبحث مذاکره و راهکارهای افزایش فروش برای کسانی که در این حوزه در کسب و کار فعالیت دارند بسیار مهم است.

افزایش فروش

 اصولا فروش خوب بدون دانش مذاکره امکان پذیر نخواهد بود، چرا که نمی توان با آزمون و خطا و تجربه صرف بدست آورد.تکنیک های فروش و مذاکره دو رکن اصلی موفقیت در کسب و کار می باشند.

به طور کلی، فروش و مذاکره به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با یادگیری و انجام آنها می توان فروش و ارتباطات یک کسب و کار را بهبود بخشید.

نکته ی بسیار مهم در این مورد این است که فروش و مذاکره کاملا به هم مرتبط اند و بدون مذاکره فروش انجام نمی شود. و چیزی که در نهایت منجر به فروش می شود، مذاکره است.

ثبت نام دوره جامع  فروش و مذاکره با رویکرد افزایش فروش آغاز شد.

فروش و مذاکره

تعریف مذاکره

مذاکره فرایندی است که در آن هر طرف درگیر در مذاکرات می‌کوشد تا منفعتی برای خودش در پایان مذاکرات بدست آورد. مذاکره یک هنر است. مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام می‌شود.

مذاکره فرایند تشخیص اولویت ها، اولویت بندی آنها، برنامه ریزی برای چانه زنی ، بحث بر روی آنها و توافق بر سر آنهاست.

مذاکره همواره با تبادل امتیازات همراه است؛ امتیازاتی که ممکن است بزرگ، کوچک، مادی، معنوی، مشهود یا نامشهود باشند.

ویژگی های اصلی مذاکره

مذاکره چهار ویژگی اصلی دارد:

حداقل دو طرف در آن درگیر هستند. این دو طرف ممکن است دو فرد، دو گروه یا دو سازمان باشند.

بین خواسته ها و نیازهای این دو (یا چند طرف) تعارض وجود دارد.

دو یا چند طرف درگیر در مذاکره، بر اساس انتخاب خود و نه به اجبار با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

کسانی که درگیر مذاکره می‌شوند برای “داد و ستد” که زیربنای مفهوم مذاکره است،‌ آماده‌اند.

اگر به دنبال افزایش فروش و اعتبار سازمان خود هستید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره های فروش و مذاکره است. این دوره ها که با رویکرد تقویت نیروهای انسانی در راستای فروش بالاتر و موفقیت شغلی برگزار می شود، برای افراد زیر مناسب است:

فروشندگان:

افرادی که در زمینه فروش محصولات یا خدمات فعالیت می‌کنند.

کارشناسان و مدیران فروش و بازاریابی:

افرادی که در تبلیغات، بازاریابی، و ارتباط با مشتریان فعالیت می‌کنند.

کارمندان خدمات مشتریان:

افرادی که مستقیماً با مشتریان در تعامل هستند و نیاز به مهارت‌های ارتباطی و کلامی بالا در جهت متقاعد سازی مشتریان دارند.

کارشناسان فنی و مهندسین:

افرادی که محصولات پیچیده یا خدمات تخصصی را به مشتریان معرفی می‌کنند.

کارآفرینان و مدیران کسب و کار:

افرادی که مسئولیت‌های فروش و مذاکره در کسب و کار خود دارند.

کارشناسان و مدیران بازاریابی و فروش آنلاین:

افرادی که مسئولیت فروش محصولات یا خدمات آنلاین را برعهده دارند. چه در بستر وبسایت و چه دو شبکه های اجتماعی.

مدیران محصول:

افرادی که محصولات را مدیریت می‌کنند و نیاز به مهارت‌های روانشناسی فروش و مذاکره برای معرفی موفق محصولات خود به سایرین دارند.

مدیران پروژه:

افرادی که در طول مذاکرات باید با تیم‌ها، مشتریان، یا همکاران داخلی و خارجی تعامل داشته باشند تا بتوانند پروژه های خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و به سرانجام برسانند.

کارشناسان و مدیریان روابط عمومی:

افرادی که مسئول ارتباطات داخلی یا خارجی شرکت هستند و نیاز به مهارت‌های مذاکره دارند.

مدیران استارتاپ ها و کارآفرینان:

افرادی که در محیط کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند و نیاز به مهارت‌های فروش و مذاکره برای جذب سرمایه و ایجاد همکاری‌های استراتژیک دارند.

و به صورت کلی، هر شخصی که در تعامل با همکاران و مشتریان خود نیازمند رعایت اصول و فنون مذاکره و رسیدن به توافقات عالی می باشد.

تاثیر زبان بدن در مذاکره

زبان بدن در مذاکره بسیار مهم تر از همه چیز است. حدود 70% یک مذاکره موفق، زبان بدن و لحن صحیح مذاکره است. این مورد با تمرین قابل بهبود است و اگر فکر میکنید که لحن یا صدای خوبی برای مذاکره ندارید، ما به شما پیشنهاد میکنیم که خودتان را انقدر زود قضاوت نکنید!

زبان بدن در مذاکره

دوره “فروش و مذاکره” مرکز اشتغال و مهارت آموزی ماهان، با رویکرد روانشناسی مشتری و افزایش فروش، علاوه بر آموزش اصول کلی فروش و مذاکره، مباحث جذاب تر دیگری را نیز به شما آموزش می دهد.

سرفصل های دوره فروش و مذاکره:

رفتار شناسی با متد دیسک

  • خودشناسی
  • افزایش توانایی حل مساله و تصمیم گیری بهتر
  • مدیریت بهتر خود و تیم
  • شناخت سبک های مختلف مشتری و تقویت مهارت فروش
  • تقویت روابط بین فردی
  • شناخت کامل تیپ های شخصیتی مختلف

دوره جامع مهارت های فروش

  • آشنایی با حوزه فروش
  • آشنایی با تفاوت های رفتاری و عملکردی یک فروشنده موفق و غیر موفق
  • آشنایی با فرایندهای جدید فروش
  • استراتژی های فروش در کانال های مختلف
  • تکنیک های متقاعدسازی و شاه کلیدهای فروش
  • مهارت پاسخ دهی به اعتراضات و سوالات مشتری
  • تکنیک های نهائی سازی فروش

روانشناسی فروش

  • هوش، هوش چندگانه و هوش هیجانی
  • عناصر اصلی ارتباط
  • سبک های ارتباطی
  • مدیریت رابطه
  • مهارت های ارتباطی
  • همدلی در ارتباط

دوره جامع مذاکره

  • مذاکره چیست؟
  • روش های مذاکره
  • Win win واقعی
  • پرسشگری در مذاکره
  • بایدها و نبایدهای مذاکره
  • تکنیک ها و بلوف ها در مذاکره
  • حل تعارضات در مذاکره

نورو مارکتینگ

  • آشنایی با انواع ذهنیات موثر در تصمیم گیری ها
  • تاثیر انواع ذهنیات در فروش
  • پخش فیلم و رول پلی برای فهم بهتر مطالب
  • مدیریت رفتار خود و دیگران با رویکرد نورو مارکتینگ
  • تکنیک های متقاعدسازی افراد و ترغیب با استفاده از انواع ذهنیات

 دوره جامع اتیکت (رفتار سازمانی)

  • مدیریت رفتار سازمانی
  • اهداف رفتار سازمانی
  • ادراک و خطاهای ادراکی
  • خطاهای ادراکی و انواع آن
  • احساس، عاطفه، هیجان
  • مهارت های ارتباطی
  • کار تیمی و تیم سازی
  • رهبری در محیط کار

 دوره جامع فن بیان و سخنوری

  • تاریخچه علم و هنر سخنوری
  • شناخت مخاطب
  • تاثیر آراستگی ظاهری بر نفوذ کلام
  • تنفس صحیح
  • بهینه سازی صدا
  • کنترل صدا
  • روس های نگارش متن سخنرانی
  • مدیریت پرسش ها و پاسخ ها
  • قدرت جلب اعتماد

با شرکت در این دوره جامع، علاوه بر بالا رفتن اعتماد به نفس و یادگیری صفر تا صد فروش و مذاکره، شاهد افزایش فروش خود و سازمانتان خواهید بود.

همچنین علاوه بر سرفصل های ذکر شده، مرکز اشتغال و مهارت آموزی ماهان، 34 ساعت دوره تکمیلی آفلاین نیز برای شما در نظر گرفته است.

سرفصل های دوره آفلاین:

  • اصول رزومه نویسی
  • نورو مارکتینگ
  • اصول فریلنسری
  • اصول بازاریابی
  • کارگاه MBTI

با گذراندن دوره در مرکز اشتغال و مهارت آموزی ماهان، می توانید تمام مهارت هایی که یک فروشنده حرفه ای نیاز دارد را بیاموزید.

همچنین مرکز اشتغال و مهارت آموزی ماهان، بعد از گذراندن دوره ها، شما دانشجویان عزیز را به بازارهای کار مناسب معرفی میکند.

بنابراین اگر به دنبال یادگیری مهارت فروش و مذاکره به صورت حرفه‌ای هستید، دوره آوزش فروش و مذاکره مرکز اشتغال و مهارت آموزی ماهان یک گزینه پیشنهادی برای شما است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا