رپورتاژ

نصب ردیاب خودرو الزامی شد، خبر داغ خودرو ساز‌های داخلی

الزام نصب ردیاب روی خودروهای داخلی

نصب ردیاب خودرو الزامی شد، خبر داغ خودرو ساز‌های داخلی

با افزایش سرقت خودروها در ایران مدتی پیش رئیس پلیس آگاهی تهران، نصب ردیاب بر خودروها را الزامی کرد. متاسفانه ابزارهایی مثل دزدگیر دیگر پاسخگو نیستند و به راحتی توسط سارقان از کار می‌افتند. با منتشر شدن این خبر برای برخی از افراد سوالاتی به وجود آمده است که آیا نصب این وسیله روی خودرو واقعا کارایی مناسب برای جلوگیری از سرقت دارد؟ یا برای خرید جی پی اس ماشین باید چه مواردی را در نظر بگیرند تا خرید هوشمندانه ای داشته باشند. در این خبر به چرایی ضرورت نصب و امکانات ضروری ردیاب خودرو می‌پردازیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و نصب ردیاب کنید.

الزامی شدن ردیاب خودرو؛ جلوگیری از سرقت یا هزینه‌ای مازاد؟

رئیس پلیس آگاهی در جلساتی که با خودروساز های داخل کشور داشت دلایل ضرورت نصب gps را ذکر کرد. به همین منظور برای تبیین این موضوع مصاحبه تخصصی با شرکت ایگل تولید کننده انواع ردیاب خودرو داشتیم تا این موضوع را بصورت تخصصی بررسی کنیم.

در جهت ارتقای امنیت جاده‌ها و پیشگیری از سرقت خودرو، استفاده از ردیاب ماشین برای تمامی وسایل نقلیه الزامی شده است. سوالی که برای افراد پیش می‌آید این است که آیا نصب ردیاب خودرو واقعا تاثیری دارد یا خیر؟ دلایل اصلی الزامی شدن استفاده از ردیاب خودرو عبارتند از:

  • کاهش چشمگیر سرقت خودرو: با وجود ردیاب خودرو شما می‌توانید از خودروی خود در هر لحظه باخبر باشید و به محض جابه‌جایی یا وارد شدن ضربه به خودرو سریع مطلع شوید و خود را به محل پارک خودروی خود برسانید. ردیاب یا GPS خودرو از هر فاصله ای، لوکیشن وسیله نقلیه را به تلفن همراه مالک خودرو ارسال می کند. ردیابی لحظه‌ای، شنود صدا، سوییچ مخفی و… امکانات امنیتی هستند که از ماشین شما در برابر سرقت محافظت می‌کند.
  • افزایش امنیت رانندگان: ردیاب‌ها می‌توانند در مواقع اضطراری، مانند تصادف یا نقص فنی، جان رانندگان را نجات دهند. ردیاب‌ها در سراسر دنیا این قابلیت را دارند که به مراکز امدادی هشدار ارسال کنند تا خدمات اورژانس به سرعت در محل حاضر شده و به رانندگان و سرنشینان کمک‌رسانی کنند.
  • کاهش تصادفات: ردیاب‌ها می‌توانند با ارائه اطلاعات مربوط به سرعت و نحوه رانندگی به رانندگان کمک کنند تا مهارت رانندگی خود را ایمن‌تر کنند و بهبود ببخشند. این امر منجر به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد شد.
  • یافتن سریع خودروهای سرقت شده: ردیاب‌ها به مالکان خودرو امکان می‌دهند تا در صورت سرقت، به طور لحظه‌ای از موقعیت مکانی خودرو خود مطلع شده و آن را به پلیس گزارش کنند. این امر منجر به افزایش احتمال دستگیری سارقان و بازیابی خودروهای سرقتی می‌شود.
  • جمع‌آوری اطلاعات رانندگی: برخی از ردیاب‌ها اطلاعات مربوط به رانندگی، مانند مسافت طی شده، میانگین سرعت و مصرف سوخت را ارائه می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند برای رانندگان مفید باشد تا با استفاده از آن‌ها در مدیریت بهتر مصرف سوخت و ارتقای رانندگی خود کمک کنند.
  • مخفی بودن ردیاب: محل نصب ردیاب‌ها در خودرو مخفی و به دور از دید است؛ پیدا کردن و باز کردن مجدد آن زمان طولانی را از سارقان خواهد گرفت که سرعت عمل آن‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.

مطمئن باشید که با الزامی شدن استفاده از ردیاب خودرو، شاهد افزایش امنیت جاده‌ها، پیشگیری از سرقت خودروها و حفظ جان رانندگان خواهیم بود.

امکانات ضروری ردیاب خودرو که باید به آن توجه کنید

برای اقدام به خرید ردیاب وجود برخی از امکانات در آن بسیار ضروری است. در اینجا به برخی از امکانات ضروری ردیاب خودرو در اشاره می‌کنیم:

  1. ردیابی آنلاین: اصلی‌‌ترین ویژگی ردیاب خودرو، قابلیت ردیابی آنلاین موقعیت مکانی ماشین در هر لحظه است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید در هر زمان و مکان از موقعیت دقیق خودرو خود آگاه شوید.
  2. هشدار سرقت: در صورت جابه‌جایی و سرقت خودرو، ردیاب باید به شما به وسیله ارسال پیامک یا تماس هشدار دهد. همچنین، ردیاب باید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خودرو را به شما ارسال کنید تا بتوانید پلیس را در جریان قرار دهید.
  3. خاموش کردن خودرو از راه دور: ممکن است در برخی از مواقع لازم باشد که از راه دور خودروی خود را خاموش کنید. این قابلیت می‌تواند در مواقعی که خودرو شما به سرقت رفته است، بسیار مفید باشد.
  4. تاریخچه مسیر: مسیر پیموه شده توسط جی پی اس ذخیره می شود. این اطلاعات برای بررسی چگونگی عمل راننده، محاسبه مسافت پیموده شده و ردیابی مسیرهای خاص مورد استفاده قرار گیرد.
  5. مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: ردیاب باید در برابر آب و گرد و غبار مقاوم باشد تا بتوانید از آن در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کنید.
  6. منبع تغذیه: ردیاب باید دارای منبع تغذیه مناسب باشد تا باتری خودرو را خالی نکند. برخی از ردیاب‌ها به باتری خودرو متصل می‌شوند و برخی دیگر دارای باتری داخلی هستند که باید به طور دوره‌ای شارژ شوند.
  7. قیمت مناسب: قیمت ردیاب خودرو باید متناسب با امکانات و قابلیت‌های آن باشد.

خرید ردیاب اقدامی هوشمندانه یا بی‌فایده؟

با توجه به امکاناتی که ردیاب خودرو ارائه می‌دهد و قیمت آن‌ها، تهیه و نصب ردیاب خودرو می‌تواند حجم بالای سرقت‌‌ها در جامعه را کاهش دهد. علاوه بر آن استفاده از ردیاب خودرو، مزایای متعددی برای رانندگان ایرانی به همراه دارد. ابتدا مشخص کنید که چه نوع ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی در ردیاب برای شما اهمیت بیشتری دارد؛ مثلاً ضدآب بودن، قابلیت ارسال هشدارها، امکان تعریف محدوده‌ی مجاز رانندگی، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور و …. با استفاده از ردیاب، می‌توانید از امنیت خودرو خود مطمئن باشید، در صورت سرقت خودرو به سرعت آن را پیدا کنید و در مواقع اضطراری از کمک امدادگران بهره‌مند شوید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا