خدمات سئو سایت چیست و خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی است؟
امروزه، حدود ۵۵ درصد از کسب و کارها در خدمات تخصصی بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) سرمایهگذاری میکنند. پیش از آنکه تصمیم به سرمایهگذاری در خدمات سئو برای شرکت خود بگیرید، بسیار مهم است که بدانید خدمات سئو چیست و شامل چه مواردی میشود؟ در ادامه این مقاله، تصویری واضح از خدمات سئو در اصفهان و انتظاراتی که میتوانید از آنها داشته باشید، ارائه میدهیم.
منظور از خدمات سئو چیست؟
خدمات سئو، خدماتی برای بهینهسازی موتورهای جستجو هستند که توسط یک مشاور، آژانس یا فریلنسر ارائه میشوند. هدف این خدمات، بهینهسازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است تا بتوانید ترافیک و درآمد بیشتری جذب کنید. بیشتر طرحهای سئو شامل سئوی خارجی (Off-Page)، سئوی داخلی (On-Page) و سئوی فنی (Technical) هستند، و برخی نیز بر حوزههای خاصی مانند سئوی داخلی تمرکز دارند.
کاربرد خدمات سئو چیست؟
سرمایهگذاری در خدمات سئو میتواند بسیار مفید باشد زیرا مزایای بسیاری به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:
- دریافت کمک در زمینههای تخصصی سئو مانند سئوی محلی، خارجی و فنی
- برونسپاری وظایف جاری سئو مانند تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، لینکسازی و موارد دیگر
- دسترسی به نرمافزار برای پیگیری بازگشت سرمایه، نظارت بر رتبهبندی و غیره
- خدمات یک آژانس سئو میتواند به شما در پیادهسازی و حفظ یک استراتژی سئو کمک کند و همچنین عملکرد جستجوی ارگانیک شما را پیگیری و نظارت کند. و بهترین بخش این است که شما زمان زیادی برای تمرکز بر وظایفی که نیاز به توجه شما دارند، خواهید داشت.
کدام عوامل رتبهبندی توسط خدمات سئو هدف قرار میگیرند؟
عوامل رتبهبندی که توسط خدمات سئو هدف قرار میگیرند، به طرح سئوی شما بستگی دارد. یک طرح کامل، سئوی خارجی، داخلی و فنی را بهینه میکند، در حالی که یک طرح خارجی فقط سئوی خارجی را بهینه میکند.
موتورهای جستجویی مانند گوگل از بیش از ۲۰۰ عامل رتبهبندی استفاده میکنند. مهمترین عوامل رتبهبندی عبارتند از:
- محتوا: این شامل ادغام کلمات کلیدی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی، مفید بودن محتوا و موارد دیگر است.
- پروفایل بک لینک: این بر کیفیت و کمیت سایتهای خارجی مرتبط با سایت شما تمرکز دارد.
- تجربه کاربری: این شامل قابلیت استفاده، سرعت صفحه، سازگاری با موبایل و موارد دیگر است.
اینکه آژانس سئوی شما بر این عوامل تمرکز خواهد داشت یا خیر، به ارائه دهنده خدمات شما بستگی دارد. برای مثال، یک مشاور ممکن است بر حوزه های مختلف سئو تخصص داشته باشد، در حالی که یک فریلنسر بر حوزههای خاصی از سئو تمرکز میکند. در مقایسه، یک آژانس طرحهایی را ارائه میدهد که شامل سئوی داخلی، خارجی و فنی است.
انواع خدمات سئو ارائه شده
از زمان راهاندازی موتورهای جستجویی مانند گوگل، الگوریتمهای موتورهای جستجو دچار بهروزرسانیها و نوآوریهای بسیاری شدهاند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتهای سئو، خدمات سئو را برای کمک به کسب و کارها در صنایع رقابتی و خاص ارائه میدهند تا موفق شوند.
برخی از رایجترین خدمات بازاریابی سئو عبارتند از:
- سئوی فروشگاههای اینترنتی (E-commerce SEO)
- سئوی محلی (Local SEO)
- بررسی کلی سایت (SEO Audits)
- سئوی صوتی (Voice SEO)
برای اکثر شرکتها، خدمات سئوی سنتی تمام آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند، فراهم میکند. با این حال، اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا محلی هستید، خدمات سئوی تجارت الکترونیک و محلی به شما یک مزیت رقابتی ارائه میدهند که میتواند تأثیر استراتژی سئو را بر وبسایت شما به حداکثر برساند.
در برخی موارد، تمرکز بر حوزههای خاصی از سئو است، مانند:
- سئوی خارجی (Off-Page SEO): این بر بهینهسازیهای مرتبط با حضور آنلاین شما، مانند بک لینکهای وبسایت شما تمرکز دارد.
- سئوی داخلی (On-Page SEO): این بر بهینهسازیهای مرتبط با وبسایت، مانند محتوا، تگهای عنوان و غیره تمرکز دارد.
- سئوی فنی (Technical SEO): این بر بهینهسازیهای مرتبط با بخش پشتی وبسایت، مانند معماری سایت، سرعت صفحه و غیره تمرکز دارد.
همانطور که میبینید، سئو (بهینهسازی موتور جستجو) برای موفقیت به هر سه مورد نیاز دارد، بنابراین اکثر شرکتها طرحهای سئوی کامل را انتخاب میکنند زیرا این طرح هر سه مورد را برای آنها فراهم میکند تا بتوانند توجه و زمان خود را به جاهای دیگر معطوف کنند.
هزینه خدمات سئو چقدر است؟
قیمت خدمات سئو بسته به عوامل مختلفی از جمله اهداف و آژانس سئو شما متفاوت است. به طور متوسط، یک طرح ماهانه سئو بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار هزینه دارد. شما میتوانید برای دقیقترین نرخهای سئو، یک پیشنهاد قیمت سفارشی از ارائه دهنده خدمات سئوی خود درخواست کنید.
خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی میشود؟
اکنون که با سئو، کاربردهای آن و انواع آن آشنا شدهاید، وقت آن است که بررسی کنید چه انتظاراتی باید از خدمات شرکت سئو داشته باشید. هر شرکت بازاریابی دیجیتال متفاوت خواهد بود، اما وقتی صحبت از سئو میشود، باید با ارائه دهندهای که بسته کاملی را ارائه میدهد، همکاری کنید. همچنین لازم است بدانید که هنگام انتخاب یک شرکت سئو برای کسب و کار خود، چه خدماتی باید در آن گنجانده شود.
1. SEO Audit یا بررسی کلی سایت
SEO Audit یکی از ویژگیهای اصلی خدمات هر شرکت سئویی است. با کمک بررسی کلی سایت، ارائهدهنده خدمات سئو میتواند نگاهی عمیق به استراتژی فعلی شما داشته باشد. اگر شرکت شما استراتژی فعلی نداشته باشد، ارائهدهنده سئو، وبسایت شما را از دیدگاه سئو ارزیابی میکند تا درک کند که در کجا برتری دارید و در کجا نیاز به بهبود دارید. اگرچه ابزارهای بررسی رایگان در اینترنت موجود است، اما آنها بینش مشابهی را که یک تیم متخصص سئو ارائه میدهد، در اختیار کسب و کار شما قرار نمیدهند.
اگر ارائهدهنده سئوی شما بررسی کلی سایت را در خدمات خود قرار ندهد، نشان دهنده عدم سرمایهگذاری و آمادهسازی از جانب آنهاست. عدم وجود SEO Audit همچنین میتواند نشان دهد که آژانس سئوی شما قصد ندارد یک استراتژی سفارشی برای کسب و کار شما ایجاد کند. در عوض، آنها ممکن است از یک قالب آماده استفاده کنند.
2. تحلیل رقیب
مهم نیست که کسب و کار شما چقدر خاص باشد، شما به یک تحلیل رقیب در خدمات سئوی خود نیاز دارید. با کمک ابزارهای تحلیل رقیب، آژانس سئوی شما میتواند رقبای آنلاین و آفلاین را شناسایی کند. این کشف میتواند استراتژی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند از نقاط ضعف رقبا استفاده کنید. اگرچه بسیاری از شرکتهای سئو، تحلیل رقیب را ارائه میدهند، اما باید اطمینان حاصل کنید که این یک بخش منظم از استراتژی شما باشد.
3. استراتژی سفارشی
استراتژی سفارشی جزء اصلی خدمات سئو است. وقتی رویکردی شخصی برای کسب و کار خود داشته باشید، میتوانید بازگشت سرمایه (ROI) خود را از سئو افزایش دهید. این به معنای سفارشات، تماسها و بازدیدهای بیشتر برای شرکت شماست.
اگر در یک شرکت سئو سرمایهگذاری میکنید، باید اطمینان حاصل کنید که آژانس شما یک استراتژی سفارشی ارائه میدهد. زیرا بسیاری از شرکتهایی که خدمات سئوی “ارزان” ارائه میدهند، استراتژیهای کپی و پیست شده را ارائه میدهند که برای شرکت شما هیچ فایدهای نخواهد داشت.
4. بهینه سازی خارجی (Off-Page Optimization)
وقتی در خدمات سئو سرمایهگذاری میکنید، بسته کامل شما باید شامل بهینهسازی خارجی باشد. در سئو، بهینهسازی خارجی به بهینهسازی عواملی در خارج از وبسایت گفته میشود که بر رتبه شما در نتایج جستجو تأثیر میگذارند. به عنوان بخشی از بهینهسازی خارجی، شرکتهای سئو موارد زیر را ارائه میدهند:
- توسعه محتوای قابل اشتراک برای وبلاگ شما
- تبلیغ محتوای وبسایت شرکت شما برای وبمسترها و وبلاگنویسان
- بهینهسازی پروفایل Google My Business شما
- نظارت بر упоминания در رسانههای اجتماعی توسط اینفلوئنسرها و کاربران
5. بهینه سازی داخلی (On-Page Optimization)
بهینهسازی داخلی یکی دیگر از اجزای مهم موجود در خدمات سئو است. شرکتهای سئو بر بهینهسازی ویژگیهای وبسایت شرکت شما برای موتورهای جستجویی مانند گوگل تمرکز دارند. خدمات سئو داخلی عبارتند از:
- ایجاد نقشه سایت
- بهروزرسانی توضیحات متا، تگهای عنوان و تگهای سربرگ برای جستجو
- ممیزی تغییر مسیرها، معماری اطلاعات و ساختار لینک داخلی وبسایت شما
- تجزیه و تحلیل سرعت، قابلیت استفاده و طراحی سایت شما
6. گزارش های ماهانه
شفافیت یکی از اجزای ضروری خدمات سئو است. شما به آژانسی نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید و به آن تکیه کنید، که گزارشهای ماهانه سئو را به یک جزء ضروری تبدیل میکند. با کمک یک گزارش سئو، شرکت شما میتواند بینش فوری در مورد نتایج استراتژی سئوی شرکت خود به دست آورد. این گزارش ممکن است شامل ترافیک ارگانیک وبسایت شما، رتبه در نتایج جستجو و نرخ تبدیل باشد.
7. بهینه سازی تدریجی
بهینهسازی موتور جستجو (سئو) یک استراتژی مداوم است. شما به طور مداوم با یک آژانس سئو همکاری میکنید، به همین دلیل است که شرکتهای سئو باید به عنوان بخشی از کسب و کار شما عمل کنند. خدمات آنها باید شامل بهینهسازی تدریجی باشد، زیرا آژانس سئوی شما به طور منظم و مداوم سایت شما را بهینه میکند.
با خدمات ذکر شده در بالا که باید توسط شرکت سئوی شما ارائه شود، مشخص است که چقدر مهم است که اطمینان حاصل کنید که با بهترین آژانسهای سئو همکاری میکنید. در Intersmart Solutions، یک شرکت توسعه وب در دبی، ما بهترین خدمات سئو را با استفاده از سئوی داده محور ارائه میدهیم. تیم سئوی ما میتواند به شما در بهبود رتبهبندی SERP وبسایت شما و کسب رتبه برتر در نتایج جستجو کمک کند.
منبع: https://zahraesfahani.ir/