رپورتاژ

همه چیز درباره طراحی کارت ویزیت مشاور املاک: چرا هر جزئیات اهمیت دارد؟

مشاوران املاک به دلیل ماهیت رقابتی حوزه کاری شان از شیوه های تبلیغاتی متنوعی برای رشد و توسعه کسب و کارشان استفاده می کنند. این شیوه ها شامل روش های تبلیغاتی سنتی و مدرن می باشد. ارسال پیامک یا چاپ کارت ویزیت مشاور املاک از شیوه های قدیمی است که با گذشت زمان همچنان مورد استقبال صاحبان املاک قرار دارد و یا تبلیغات از طریق وبسایت و شبکه های اجتماعی که جز شیوه های مدرن بحساب می آید و امروزه بدلیل استفاده عموم مردم از فضای مجازی بیشترین کاربرد را در بین افرادی که در حوزه فروش ملک و زمین فعالیت دارند. استفاده می شود. امروزه با اینکه شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام به جز جدا ناپذیر از زندگی روزمره ما انسان ها تبدیل شده است و بخش زیادی از زمان زندگی ما در آن میگذرد و بطبع بسیاری از برند ها، شرکت ها و کسب و کار ها تبلیغات و بازاریابی شان را در این فضا انجام می دهند اما با این حال شیوه های سنتی و قدیمی تبلیغات از جمله کارت ویزیت همچنان مورد استفاده صاحبان مشاغل قرار می گیرد.

بخشی از شیوه های رایج تبلیغاتی که مشاوران املاک برای جذب مشتری و پیشبرد برنامه های تبلیغاتی شان مورد استفاده قرار می دهند به شرح زیر است، البته نیاز به یادآوری است که شاید شما با این شیوه ها آشنا باشید و از چند مورد برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کرده باشید.

شیوه های تبلیغاتی تاثیرگذار برای مشاوران املاک

تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی:

  • استفاده از پلتفرم‌ هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، کاربران ایرانی با تبلیغات در این پلتفرم ها آشنا هستند و شما می توانید نتیجه بهتری از اینستاگرام بگیرید.
  • انتشار تصاویر و ویدئو های حرفه‌ ای از املاک با توضیحات جذاب برای فایل ها

طراحی سایت و فعالیت در فضای وب:

  • ایجاد وب‌ سایت برای نمایش فایل‌ های املاک به‌ صورت آنلاین
  • تولید محتوای مرتبط، مثل مقالات درباره خرید و فروش ملک
  • کسب رتبه در کلمات کلیدی پربازدید مثل “خرید آپارتمان در تهران”

بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی:

  • استفاده از تابلو های تبلیغاتی در مناطق پر تردد شهری، با نصب تابلو های تبلیغاتی شما می توانید رهگذران و افراد ساکن در یک منطقه را متوجه کسب و کارتان بکنید.
  • طراحی محتوای گرافیکی جذاب به همراه پیام‌ هایی کوتاه، گیرا و همراه با تصاویر مناسب موجب جذب مخاطب هدف خواهد شد.

تبلیغات پیامکی:

  • ارسال پیامک‌ های هدفمند شامل معرفی فایل‌ های ویژه، پیشنهادات یا اطلاع‌ رسانی درباره تخفیف‌ ها، شما می توانید با ارسال پیامک به محدوده مکانی مشاور املاک تبلیغات پیامکی خود را شروع کنید. پیشنهاد می کنیم از محدوده های کوچک آغاز کنید و بازخورد آن را مورد بررسی قرار دهید.

همکاری با پلتفرم‌ های آنلاین املاک:

  • درج آگهی در سایت‌ های معروف مانند دیوار، شیپور و ایران‌ فایل
  • استفاده از امکانات ویژه این سایت‌ ها برای دیده شدن بیشتر برند تان کمک خواهد کرد

برگزاری رویداد های محلی:

  • برگزاری جلسات مشاوره رایگان درباره خرید و فروش یا سرمایه‌ گذاری در املاک.
  • شرکت در نمایشگاه‌ های تخصصی مرتبط با حوزه مسکن.

طراحی و چاپ تراکت و بروشور:

  • ارائه اطلاعات مختصر و جذاب درباره خدمات مشاور املاک.
  • معرفی فایل‌های موجود، مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها، یا زمین‌ها به همراه تصاویر و جزئیات

هدف از معرفی این چند شیوه تبلیغاتی کمک به شما برای معرفی و شناخته شدن بهتر برند املاکی شما می باشد. شما با استفاده از دو یا سه شیوه تبلیغاتی ذکر شده می توانید فایل های موجود در آرشیو تان را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. پیشنهاد ما به شما به عنوان نگارنده مطلب این است که تبلیغات در فضای اینستاگرام را جدی بگیرید و برای یک یا دو فایل فروش که در اختیار شما است ویدیو تبلیغاتی جذاب بسازید و با معرفی کامل فایل فروش دقایق پایانی ویدیو را به معرفی برند املاک خود اختصاص دهید. با ساخت ویدیو تبلیغاتی جذاب و مشاهده آن توسط کاربران اینستاگرام شما به بهترین شکل می توانید کسب و کارتان را به افراد بیشتری معرفی کنید. با تمرکز به یکی از شیوه های تبلیغاتی که هدف اصلی شما برای جذب مخاطب است افراد بیشتری متوجه برند و کسب و کار شما خواهد شد و از این رو تعداد مراجعه کنندگان حضوری و غیر حصوری شما افزایش خواهد داشت. گام بعدی شما که باید به آن توجه کنید حفظ مخاطبان و مشتریانی خواهد بود که به شکل های مختلف با شما ارتباط برقرار کرده اند. ارتباط خود را با افرادی که بصورت حضوری برای خرید یا اجاره یکی از فایل ها به شما مراجعه کرده اند را با ارائه کارت ویزیت حفظ کنین. با اینکار شما احتمال برقراری ارتباط های بعدی تان را شکل دهید.

نمونه کارت ویزیت املاک

کارت ویزیت مشاور املاک: ابزاری تبلیغاتی که نباید به فراموش شود

توجه کنید در دنیای پر رقابت مشاوران املاک، جایی که هر جزئیات می‌تواند بر موفقیت یا شکست شما تأثیر بگذارد، طراحی کارت ویزیت دیگر فقط یک ابزار تبلیغاتی ساده نیست؛ بلکه یک عامل استراتژیک است. کارت ویزیت شما چیزی فراتر از نام و شماره تلفن است و اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار دید حرفه ای به این موضوع داشته باشید کارت ویزیت را بخش مهمی از برنامه تبلیغاتی و بازاریابی تان قرار می دهید. توجه کنید که کارت ویزیت یک نماینده کوچک از برند شماست که می‌تواند مشتریان را ترغیب به تماس کند یا شما را از یادشان ببرد.

در دنیایی که مشتریان با تعداد زیادی مشاور املاک مواجه‌اند، یک کارت ویزیت حرفه‌ای می‌تواند شما را متمایز کند. اما چه چیزی یک کارت ویزیت را خاص و تاثیرگذار می‌کند؟ در ادامه این مطلب، تمام جزئیاتی را بررسی می‌کنیم که باعث می‌شود کارت ویزیت شما نه‌ تنها حرفه‌ای به نظر برسد، بلکه در ذهن مشتری ماندگار شود.

برای درک بهتر موضوع قصد داریم یکی از نمونه طرح های کارت ویزیت مشاور املاک موجود در فضای مجازی را مورد بررسی قرار دهیم. این نمونه طرح یکی از طرح های آماده و لایه باز مجموعه گرافیکی ترنج گراف می باشد که بصورت اختصاصی برای مشاوران املاک طراحی شده است و در دسترس کاربران قرار گرفته است. در ادامه مطلب چند نمونه از طرح های متنوع کارت ویزیت مشاور املاک را خواهیم دید تا با ایده های مختلف برای طراحی کارت ویزیت آشنا شویم.

کارت ویزیت مشاور املاک

برای طراحی کارت ویزیت لایه باز، طراح از چند تکنیک گرافیکی استفاده کرده است. برای شروع طراح کارت های سری لمینت را انتخاب کرده است که شکل و فرم جذاب و مناسبی دارد. کارت ویزیت لمینت به کارت های دورگرد گفته می شود که عموما بصورت پشت و رو و در سایز 9 در 6 سانتی متر طراحی و چاپ می گردد. طراح کارت ویزیت برای انکه بتواند ذهن ببننده را در همان موقع دیدن کارت بخود جذب کند تضاد رنگی قوی بین دو سمت کارت ایجاد کرده است. یک سمت کارت ویزیت زمینه روشن دارد و سمت دیگر کارت ویزیت در زمینه رنگ تیره طراحی شده است. انتخاب رنگ روشن باعت ایجاد حس اعتماد در مخاطب می گردد و حس شفافیت را به مخاطب القا می کند و از رنگ تیره برای برجسته کردن مشخصات کارت ویزیت استفاده کرده است. در قدم بعدی از تصاویر واقعی و مرتبط استفاده کرده است. در سمت روی کارت تصویر ماکت خانه بکار برده شده است که خدمات مشاور املاک را ملموس می کند و در پس زمینه کارت از تصویر ارائه مشاوره به مشتری بصورت محو استفاده شده است. در سمت دیگر کارت ویزیت از یک تصویر گرافیکی با تکنیک نورپردازی استفاده شده است که نمایش دهنده چندین خانه می باشد. در قدم بعدی برای نام و عنوان املاک فونت فارسی جذاب و خاص انتخاب شده است که بخوبی و بصورت برجسته و بولد عنوان املاک را در معرض دید مخاطب قرار داده است. برای مشخصات و اطلاعات مهم فونت فارسی خوانا و رسمی انتخاب شده است که خوانایی مناسب دارد و اعداد و نوشته ها به آسانی خوانده می شود. طراح برای جذاب بودن محتوای گرافیکی کارت ویزیت، آیکون های مینیمال و جذاب بکار برده است و از افکت نور و سایه برای برجسته کردن بخش های مهم کارت ویزیت استفاده کرده است.

این طرح با استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای گرافیکی، ترکیب رنگ‌ های مناسب، تایپوگرافی خوانا برای عنوان و برند املاک و چیدمان استاندارد، یک کارت ویزیت ایده‌ آل برای مشاوران املاک ایجاد کرده است. توجه به عنصر رنگ و تصویر تاثیر زیادی در جذاب بودن و گیرایی کارت ویزیت خواهد داشت. انتخاب طیف رنگی مناسب نظیر رنگ های مشکی و طلایی، سفید و آبی، قرمز و مشکی در جلوه و زیبایی طرح تاثیرگذار خواهید بود. ایجاد تصویر های گرافیکی جذاب یا استفاده از تصاویر واقعی مرتبط مورد دیگری است که باید به آن توجه کرد. طراحی لوگو جذاب و ایده آل نیز بسیار عالی خواهد بود چرا که حس حرفه ای بودن و اعتماد را به مخاطب انتقال خواهد داد. تمامی موارد  ذکر شده در کیفیت نهایی کارت ویزیت موثر می باشد و شما با انتخاب مناسب و بکارگیری عناصر مناسب می توانید یک طرح ایده آل و کاربردی را برای کارت ویزیت مشاور املاک خود طراحی و خلق نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا