استان ها

احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی در الیگودرز

احداث صنایع  پایین دستی پتروشیمی در الیگودرز

وبینار بررسی و تبیین آخرین وضعیت احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی در الیگودرز با حضور معاون برنامه‌ریزی شرکت پترول، فرماندار و برخی از مسوولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، معاون برنامه‌ریزی شرکت پترول در این وبینار با اشاره به پیگیری مجدانه‌ نماینده مردم الیگودرز برای احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی در الیگودرز، عنوان کرد: در سفری که به الیگودرز داشتیم پس از بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ متوجه شدیم که زیر ساخت‌ها و زمین مورد نیاز برای احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی فراهم است.
نصرتی افزود: صنایع پایین دستی پتروشیمی علاوه بر اینکه مشکل زیست محیطی ندارند،اشتغال فراوانی هم ایجاد می‌کنند.
وی گفت: ما دو طرح تولید اتانول از متانول و ملاس همچنین کامپاند پلی اتیلن را به هلدینگ خلیج فارس برای احداث در الیگودرز پیشنهاد کردیم.
معاون برنامه‌ریزی شرکت پترول با اشاره به ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری طرح تولید اتانول از متانول و ملاس، عنوان کرد: ظرفیت این طرح۴۰هزار تن و سرمایه‌گذاریآن ۴۰ میلیون دلار است، اشتغال مستقیم طرح در صورت تکمیل ۱۸۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم آن۴۵۰نفر است.
به گفته نصرتی بازده داخلی طرح ۳۴ درصد و نسبت نقطه سر به سر ۳۳ درصد محاسبه شده است.
وی افزود: طرح کامپاند پلی اتیلن نیز با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری، ظرفیت ۱۴ و ۴ دهم هزار تن، بازده داخلی ۳۳ درصدی و اشتغال مستقیم ۶۰ نفر به هلدینگ خلیج فارس پیشنهاد شده است.
معاون برنامه‌ریزی شرکت پترول خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت شهرک صنعتی الیگودرز دو زیرساخت‌ها برایهر دو طرح آماده است.
وی گفت: اگر بتوانیم مصوبات را ظرف دو هفته بگیریم، زمان بهره‌برداری طرح‌ها بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است، نکته قابل توجه اینکه طرح‌ها در زمان ساخت نیز برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این وبینار با بیان اینکه من زمان انتخابات وعده‌ای در خصوص احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی مطرح نکره‌ام، گفت: اما به دلیل فراهم بودن شرایط برای احداث صنایع دستی پتروشیمی پیگیری لازم را انجام دادیم.
محمد خدابخشی افزود: صنایع پایین دستی پتروشیمی هم با محیط زیست سازگار است هم اینکه اشتغال بالاتری نسبت به صنایع بالا دستی دارد، از طرفی به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد.
وی بیان کرد: در سفری که معاون برنامه‌ریزی شرکت پترول به الیگودرز داشتند نظرشان نسبت به احداث صنایع دستی پتروشیمی مثبت بود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص احداث صنایع دستی پتروشیمی با مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران نشست و گفت‌وگو برگزار کرده‌ایم، همچنین جلساتی با مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس نیز داشته‌ایم.
خدابخشی بیان کرد: طرح توجیهی دو طرح آماده شده و توسط شرکت پترول به پتروشیمی خلیج فارس پیشنهاد شده است، حالا باید پیگیری کنیم که طرح ‌ها تعیین تکلیف شود.
وی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ما از هرگونه سرمایه‌گذاری در شهرستان الیگودرز حمایت و استقبال می‌کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا