پزشکی

ساخت و توسعه داروی مقاومت در برابر سرما

ساخت و توسعه داروی مقاومت در برابر سرما

دیجیاتو نوشت: آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) به دنبال راهی جدید برای افزایش تاب‌آوری افراد در برابر سرمای شدید است. در این راستا این آژانس تحقیقاتی می‌خواهد روی داروهایی که می‌تواند افراد را در برابر سرما محافظت کند، سرمایه ‌گذاری کند.

اگر چنین رویکردی به ثمر بنشیند، این داروها می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. این دارو می‌تواند کاربردهای مختلفی از درمان بیماران هیپوترمی تا کمک به کاوش‌هایی که در قطب شمال انجام می‌شوند، داشته باشد. حتی چنین داروهایی می‌تواند برای سربازانی که تحت شرایط سخت یخبندان قرار دارند نیز مفید باشد.

دارپا روی توسعه داروی مقاوم کننده در شرایط سرما کار می‌کند

دارپا روی تحقیق و توسعه داروهای مختلفی تاکنون سرمایه گذاری کرده است. پیشتر این آژانس تحقیقاتی، بودجه‌ای را برای توسعه داروی ضد سرماخوردگی درنظر گرفته بود و حالا می‌خواهد به شکل متمرکزتری روی تولید دارویی که بتواند افراد را در مقابل سرمای شدید مقاوم کند، کار کند.

محققان نخبه عموما در چنین پروژه‌هایی وارد می‌شوند. یکی از محققان دانشگاه رایس هفته گذشته اعلام کرد که وارد پروژه‌ای با همین مضمون شده و کمک مالی برای تحقیق و توسعه روی آن دریافت می‌کند. تیم تحقیقاتی این محقق می‌خواهد با کمک مالی که دریافت خواهند کرد روی بررسی یک درمان غیرژنتیکی کار کند. معمولاً سازگاری افراد با دماهای سرد از طریق گرمازایی یا تولید گرما در بدن افزایش پیدا می‌کند.

روش‌های مختلفی برای گرمازایی در انسان وجود دارد. محققان این مطالعه بیشتر روی بهبود نحوه سوزاندن بافت چربی قهوه‌ای (BAT) برای گرم نگه داشتن بدن تمرکز می‌کنند. این تحقیق ممکن است بتواند به درمان چاقی و کالری سوزی نیز کمک کند. همچنین محققان در مطالعه خود روی روش غربالگری برای جست‌وجوی مواد شیمیایی که می‌توانند روی چربی قهوه‌ای تأثیرگذار باشند، کار می‌کنند کهمی‌تواند در آینده به تولید داروهای کاراتر کمک کند.

۲۲۷۲۲۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا