رپورتاژ

مکان های دیدنی پاریس با سیمرغ تراول

باغ لوکزامبورگ

تور فرانسه : از زیبا ترین مکان های دیدنی پاریس و جاذبه های پاریس می‌توان باغ لوکزامبورگ را نام برد. این باغ بزرگترین و زیباترین باغ پاریس است که هم مورد علاقه افراد بومی و هم گردشگران می‌باشد.

ابتدا این باغ متعلق به دوک لوکزامبورگ بود، ولی ملکه فرانسه، باغ و زمین‌های اطراف را خرید و دستور داد باغ و کاخ را به سبک ایتالیایی بسازند. نهایتاً در قرن نوزدهم این باغ به شکل امروزی ساخته شد. در قسمت شمالی این باغ برای ملکه کاخی به سبک فلورانسی ساخته شد.

در زمان انقلاب فرانسه از این کاخ به عنوان زندان استفاده می‌شد، امروزه این کاخ ساختمان مجلس سنای فرانسه است. در وسط باغ یک حوض هشت وجهی وجود دارد که زیبایی خاصی به فضای باغ بخشیده است و بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد .

دور تا دور این حوض، صندلی‌های فلزی برای استراحت افراد وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید صندلی را بردارید و در هر جای دیگری از باغ قرار دهید. برای تفریح و سرگرمی بچه‌ها، قایق های بادبانی اجاره داده می‌شود که بچه‌ها می‌توانند قایق‌ها را داخل این حوض قرار دارند و ساعت ها با آن سرگرم شوند.

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید و به دنبال اخذ ویزای توریستی فرانسه هستید این لنک را دنبال نمایید

کلیسای جامع نوتردام

وقتی از مکان های گردشگری پاریس سخن می‌گوییم، نباید کلیسای جامع نوتردام را فراموش کنیم. این کلیسا یکی دیگر از جاذبه های پاریس است، این بنا از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد و سالیانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. در این کلیسا مجسمه‌های بسیار زیبا قرار دارد و یکی از مهمترین حوادث تاریخی یعنی تاج گذاری ناپلئون بناپارت در آنجا انجام شده است و نمادهای بسیاری از دین مسیحیت در این کلیسا دیده می‌شود.

این کلیسا توسط لویی هفتم ساخته شد، در واقع هدف او از ساخت این بنا، نشان دادن قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فرانسه به کل دنیا بود. این بنا معماری منحصر به فردی دارد و به سبک گوتیک است که دارای ۱۱۳ پنجره و ۷۵ ستون که سقف را نگه می‌دارند و برای تزئین فضای داخلی و خارجی از مجمسه های سنگی یا چوبی استفاده شده است که مجسمه‌های بیرونی به شکل‌های بسیار عجیب و غریبی هستند.

این کلیسا دارای بخش های مختلفی می‌باشد، در قسمت درب اصلی ۲۸ مجسمه پادشاهان قبل از ظهور مسیح وجود دارد که هر کدام ارتفاع چند متری دارند و یک مناره ۹۶ متری به همراه چندین ناقوس دارد. بزرگترین ناقوس فقط در موارد خاص مثل سالروز پایان جنگ جهانی اول نواخته می‌شود، اما سایر ناقوس ها در روز سه بار به صدا در می‌آیند و چند سال اخیر به دلیل صدمات شدیدی که به آن وارد شده بود، به طور کامل بازسازی شد.

میدان شان دو مارس

از دیگر جاهای دیدنی فرانسه و جاذبه های پاریس می‌توان به میدان شان دو مارس اشاره کرد. در این میدان وقایع و حوادث مهمی اتفاق افتاده است، به عنوان مثال اولین جشن ملی فرانسه در سال ۱۷۹۰ در این میدان برگزار شد. همچنین از این میدان برای لوکیشن فیلم جیمز باند نیز استفاده شد و پرواز اولین بالن با گاز هیدروژن در این میدان انجام شد و چندین سال محل برگزاری نمایشگاه جهانی بود که مابین برج ایفل و مدرسه نظامی پاریس قرار دارد و در مقیاس بزرگی ساخته شده است .

در فضای سبز این میدان چمن یک دست کاشته شده است و گل‌های رنگارنگ زیبایی آن را چند برابر کرده است. وقتی به پاریس سفر می‌کنید با مترو می‌توانید به این میدان بروید و از آن بازدید کنید.

به دنبال سفر به فرانسه هستید پس حتما سری به تور فرانسه بزنید

دیزنی‌لند پاریس

همان طور که تاکنون بیان شد تفریحات پاریس بسیار زیاد و متنوع هستند و شما با توجه علاقه خود می‌توانید از اماکن تاریخی، تفریحی، باستانی و غیره در این شهر دیدن نمایید. دیزنی‌لند پاریس یکی دیگر از جاذبه های پاریس است. دیزنی لند نام یک مجموعه تفریحی بسیار بزرگ است که بسیار مورد علاقه گردشگران قرار گرفته است و شامل پارک، رستوران، دریاچه، کافه، مراکز خرید و غیره است و پارک آن به چهار سرزمین تقسیم می‌شود، یک قسمت سرزمین غرب وحشی است که با بازدید از آن می‌توانید دوران گذشته و گاو چران ها و جویندگان طلا را ببینید و از رودخانه های مصنوعی عبور کنید. این فضا پر از هیجان است این شور و هیجان در قسمت دیگر پارک نیز وجود دارد و آن سرزمین ماجراجویی است. در این قسمت شما می‌توانید در میان جنگل‌های آفریقایی، خانه های درختی و دزدان دریایی برای چندین ساعت سرگرم باشید و لذت ببرید.

شهر تخیل سومین سرزمین دیزنی‌لند است. شما در این شهر می‌توانید زندگی تخیلی و رویایی شخصیت‌های کارتونی مانند قلعه سیندرلا و زیبای خفته را مشاهده کنید. این بخش برای کودکان نیز بسیار جذاب می‌باشد و از دیدن آن لذت می‌برند.

آخرین سرزمین، سرزمین اکتشاف است که در آن شخصیت‌های کارتونی هستند و شما می‌توانید آن ها را از نزدیک ببیند. این بخش مانند قسمت قبلی نیز بسیار مورد توجه بچه‌ها و کودکان قرار دارد.

دیزنی‌لند پاریس با ایده دیزنی لند آمریکا ساخته شد، اما کاملا مشابه آن نیست و در معماری و سرزمین با هم تفاوت دارند. همچنین سرزمین یخی در کنار این بنا ساخته شد است که گردشگران می‌توانند از گردش و بازی‌های یخی لذت ببرند. این سرزمین در مدل آمریکایی وجود ندارد و این امر یک امتیاز مثبت در جذب توریست محسوب می‌شود.

پاریس مملو از آثار باستانی، گردشگری و تفریحی است، از این رو اگر قصد سفر به این شهر را دارید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از آثار مورد علاقه خود دیدن نمایید و یک سفر رویایی را برای خود رقم بزنید. البته اگر با تور سفر کنید، تور برای شما برنامه ریزی می‌کند. در برنامه تور، بازدید از تمام اماکن میسر و امکان پذیر نخواهد بود، اما مسلما بازدید از چند مکان مهم و شاخص در برنامه گنجانده می‌شود .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا