ورزشی

برای پدیده لیگ برتر باید ایستاد/ شمس آذر باخت اما بازنده نبود

برای پدیده لیگ برتر باید ایستاد/ شمس آذر باخت اما بازنده نبود

شمس آذر اولین نماینده قزوین در سطح اول فوتبال ایران بود. معمولاً تیم‌هایی که از لیگ آزادگان به لیگ برتر می‌آیند در همان سال نخست به دلیل کمبود تجربه و اختلاف سطح، جدی‌ترین کاندیدای سقوط و بازگشت دوباره هستند.

شمس آذر قبلا تجربه لیگ برتر نداشت و از همه مهمتر اینکه به خاطر اتفاقات فصل قبل لیگ ۱ مجبور شد فصل را با امتیاز منفی آغاز کند. این تیم در شروع کار دست به اسکلت جوان خود نزد و به دنبال بازیکنانی با تجربه لیگ برتر نرفت تا خیلی‌ها از همان شروع حکم به سقوط این تیم بدهند.

اما ببینید که شمس آذر با سعید دقیقی و شاگردان جوانش چه کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشت.

در پایان دور رفت شمس آذر با ۲۳ امتیاز در پله هشتم جدول ایستاد. با ۶ پیروزی، ۵ مساوی و ۴ باخت، ۲۰ گل زده و ۱۶ گل خورده و البته بدون احتساب کسر امتیاز انضباطی، شمس آذر درون مستطیل سبز این آمار را به جا گذاشت.

اما در دور برگشت که بازی‌ها و امتیازگیری سخت‌تر می‌شود شمس آذر دست به کار بزرگتری زد. آنها تا قبل از دیدار این هفته مقابل پرسپولیس با ۱۹ امتیاز از ۱۳ بازی تیم ششم جدول دور برگشت بودند. در حالی که تیم‌های سوم چهارم و پنجم یعنی به ترتیب مس، سپاهان و تراکتور فقط یک امتیاز بیشتر از شاگردان جوان دقیقی داشتند!

و در جدول کلی لیگ هم که شمس آذر با ۴۲ امتیاز تیم پنجم جدول بود. البته باز هم که تاکید می‌کنیم بدون احتساب کسر امتیاز انضباطی که در آن صورت شمس آذر بعد از ملوان تیم ششم جدول بود و با توجه به نتایج گل گهر و آلومینیوم در این هفته حتی با شکست مقابل پرسپولیس هم در رتبه ششم ماند.

اما مهم‌تر از این نتایج، نمایش درخشان شاگردان جوان سعید دقیقی است. آنها که این فصل یقه بزرگان را گرفتند و از هیچ اسمی نترسیدند. مردم به نشانه رضایت بعد از بازی هم سرمربی و تیم جوان خود را تشویق کردند.

فوتبالی ها می دانند که شمس آذر در پایان دور رفت دو ستاره درخشان خود را از دست داد، رحمان جعفری که به تراکتور رفت و علی اصغر اعرابی که پیراهن سپاهان را به تن کرد.

در پایان دور رفت رحمان جعفری با ۵ گل بهترین گلزن تیم بود و علی اصغر اعرابی با ۴ پاس گل بهترین گلساز تیم، اعرابی خود دوگل زده بود و رحمان هم دو گل ساخته بود! حساب کنید اگر این دو ستاره کاملا هماهنگ با سایرین با این کارنامه در شمس آذر مانده بودند، این تیم حالا چه نتایج و جایگاهی داشت!

اما حتی بدون آنها و با وجود شکست مقابل پرسپولیس هم ارزش کار تیم درخشان دقیقی زیر سوال نمی‌رود. کاش مسئولین این استان ترتیبی دهند که این تیم درخشان برای فصل بعد حفظ و تقویت شود. تیمی که برخلاف بسیاری مدعیان نامدار هرگز حاشیه نداشت و هیچ وقت توپ ناکامی را به زمین داوران نینداخت!

بیشتر بخوانید: روز سخت پرسپولیس در آزادی/ محرم متخصص بازی مقابل مدعیان!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا