استان ها

عدم توزیع شیر در مدارس همدان

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر توزیع شیر در مدارس استان ابلاغ نکرده‌ایم.

 

«محمد بداغی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای سالتحصیلی 97-96 تا کنون هیچ‌گونه توزیع شیر در مدارس استان انجام نشده است، افزود: در حال حاضر برای ایام پس از تعطیلات نوروزی نیز برنامه‌ای برای توزیع شیر وجود ندارد.

 

وی یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از استان همدان، عدم پرداخت تعهدات تأمین شیر مدارس در سال‌های گذشته و کمبود اعتبار لازم علت اصلی توزیع نشدن شیر در مدارس بوده است.

 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه برای تهیه و توزیع شیر در مدارس استان حدود 8 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، یادآور شد: کمیته تصمیم‌گیرنده کشور در این زمینه وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان است و تصمیم این دو وزارتخانه ملاک عمل ما خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در سالتحصیلی 97-96 جایگزین خاصی برای توزیع شیر درنظر گرفته شده بود، افزود: تلاش کردیم پذیرایی دانش‌آموزان از نوع شیر باشد و یا برای مدارس شبانه‌روزی و استثنایی اعتباراتی در این زمینه اختصاص دهیم البته این برنامه‌ها جنبه عمومی نداشت.

 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان گفت: رایزنی‌ها برای تدوین برنامه توزیع شیر در سالتحصیلی آینده در حال انجام است و از تابستان برای این موضوع برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا