رپورتاژ

عمل ابدومینوپلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی این عمل جراحی به دو شکل کامل یا محدود (مینی ابدومینوپلاستی) انجام می‌شود، که در هر دو عمل جراحی، معمولا بیهوشی کامل بیمار صورت می‌گیرد.

ابدومینوپلاستی روشی است که با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن ماهیچه‌های دیواره شکم، شکم شما را صاف می‌کند. این روش جراحی با نام تامی تاک نیز شناخته می‌شود. بسته به میزان پوست و چربی شما، می‌توان به روش‌ مینی این کار را انجام داد. وضعیت خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید و برای تصمیم گیری نهایی وقت بگذارید. این روش نباید به عنوان یک جایگزین برای کاهش وزن استفاده شود.

ابدومینوپلاستی معمولا مناسب افرادی است که شکم افتاده‌ای دارند و پوست زیادی در ناحیه شکم و پهلو تجمع دارد که اغلب بعد از زایمان این نوع افتادگی شکم ایجاد می‌شود. پزشک متخصص با برش این نواحی در نهایت یک شکم تخت را برای شما به وجود می‌آورد.

مینی ابدومینوپلاستی شامل:

ایجاد برش بزرگی سرتاسر زیر شکم

جداکردن پوست از دیواره شکمی زیر ناف

برداشتن چربی‌های اضافی

بریدن پوست‌های اضافی

کشیدن و به هم رساندن پوست دو طرف شکم و بخیه کردن آن

عمل جراحی ابدومینوپلاستی بعد از زایمان و سزارین چطور انجام می‌شود؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها پس از انجام زایمان، چه به طور طبیعی چه به طور سزارین، موجب بزرگی و افتادگی شکم می‌شود.

همچنین رسیدن به وزن و سایز قبل از دوران بارداری خواسته تمام خانم‌ها است و به همین دلیل برای رهایی از شر چربی و پوست‌های اضافی بعد از سزارین دست به اقدامات فراوانی می‌زنند. یکی از این اقدامات مراجعه به یک متخصص عالی برای انجام جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی بعد از زایمان است.

عمل ابدومینوپلاستی با تامی تاک نوعی جراحی زیبایی شکم می‌باشد. این نوع جراحی در اکثر موارد با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. پس از بیهوشی برش افقی در زیر شکم و در مسیر خط سزارین ولی وسیع تر از ان روی شکم ایجاد می‌شود. اندازه و شکل این برش‌ها در همه افراد یکسان نمی‌باشد و تماما وابسته به شرایط و میزان افتادگی یا کشیدگی پوست بیمار می‌باشد.

بعد از ایجاد برش، پوست شکم بلند می‌شود تا بازسازی عضلات زیرین شکم توسط بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران انجام شود. سپس پوست شکم به سمت پایین کشیده می‌شود و بخش اضافی به وسیله برش جدا می‌شود.

مکان جدیدی باید برای ناف ایجاد شود بدین منظور جراح یک برش دیگر دور ناف ابجاد میکند و پس از کشیدن پوست به سمت پایین، ناف در محل جدید خود قرار دادهمی‌شود. معمولا در انتهای عمل از ١ یا ٢ عدد (درن) استفاده می‌شود. درن ها لوله‌های پلاستیکی ظریفی هستند که به تخلیه خونابه و ترشحات زیر پوست کمک می‌کنند. درن ها بسته به میزان ترشح، یک یا چند روز بعد از عمل خارج می‌شوند.

بهترین زمان برای جراحی زیبایی شکم بعد از زایمان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای انجام عمل زیبایی شکم بعد از زایمان سزارین حداقل ۶ ماه می‌باشد تا بیمار به وزن متعادل خود برسد.

توصیه می‌شود در صورتی خانم‌ها تمایل به بارداری مجدد داشته باشند، عمل ابدومینوپلاستی را بعد از آخرین براداری انجام دهند.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که جراحی زیبایی شکم بابد توسط بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران انجام شود.

در این عمل، جراح به وسیله‌ی ماژیک جراحی، قسمت‌هایی که بابد جراحی شوند را نشانه گذاری می‌کند. ابن نشانه‌ها بسیار مهم هستند، زیرا محل قرار گرفتن خط برش را تعیین می‌کنند.

بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید، این عمل جراحی می‌تواند از یک تا پنج ساعت طول بکشد. این عمل معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود. اگر برای انجام این عمل به خارج از شهر سفر می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا یک شب را در هتل بمانید، در این جراحی شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد که در طول عمل شما را به خواب می‌برد. حتما باید کسی را همراه خود داشته باشید که شما را به خانه ببرد و حداقل شب اول را در کنارتان باشد.

محل برش به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

وضعیت جسمی بیمار

شرایط پوست بیمار

میزان افتادگی شکم و پهلو

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا