اجتماعی

فریب نخورید؛ کلاهبرداری اینترنتی به بهانه شب یلدا

سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا گفت: تقویم‌هایی که ما به عنوان مناسبت در پلیس فتا آن‌ها را پیش بینی می‌کنیم شب یلدا یکی از شب‌هایی است که مجرمان سایبری روی آن حساب ویژه باز می‌کنند.

وی افزود: مجرمان با تبلیغات مختلف در فضای مجازی، عمدتا شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی با ایجاد صفحه یا کانال هرچیزی که مورد نیاز شما است تبلیغ می‌کنند.

‎سرهنگ پاشایی اظهار کرد: شما سفارش جنس می‌دهید در بهترین حالت پول شما را می‌گیرند و جنس را نمی‌آورند و در بدترین حالت هم شما را به درگاه جعلی موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند سرقت اطلاعات کارت بانکی و سپس خالی کردن کل حساب بانکی تان متصور است و هموطنان حتما مدنظرشان باشد خرید اینترنتی می‌توانید انجام دهید، اما به شرط این که همزمانی دریافت جنس، پرداخت وجه تازه باید اصالت جنس را هم مطمئن شوید و بعد از آن پول را پرداخت کنید.

‎وی ادامه داد: گزینه پرداخت در محل را بزنید که خیالتان راحت باشد و کارتی هم باشد که داخلش خیلی پول نباشد که اگر اتفاقی افتاد مشکلی پیش نیاید.

وی ضمن هشدار به مردم گفت: هموطنان عزیز آگاه باشید که فریب نخورید و حتما دریافت کالا و پرداختن وجه همزمان در محل را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری دختر شیاد با تشکیل صندوق خانگی

کلاهبرداری میلیونی با حساب جعلی اینستاگرام

۲۳۳۲۳۶

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا