استان هافرهنگی و هنری

قزوین، سومین شهر خلاق کشور

سرپرست شهرداری قزوین گفت: با افتتاح مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری امیدواریم شهر قزوین به‌عنوان سومین شهر خلاق کشور در یونسکو ثبت شود.

 

به گزارش ایسنا، «علی صفری» در آیین افتتاح مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری قزوین که صبح امروز در سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری حدود 2 سال است که در شهرداری اصفهان فعال است، هم‌چنین این مرکز از سال گذشته در شهرداری رشت تأسیس‌شده است، بنابراین قزوین سومین شهر کشور است که این مرکز را افتتاح می‌کند.

 

وی افزود: در سال 2007 سازمان جهانی یونسکو هفت سرفصل شامل هنر، موسیقی، ادبیات و … را برای شهر خلاق تعریف کرد که شهرهای بسیاری در دنیا عضو آن شدند، امیدواریم با افتتاح این مرکز و بهره‌برداری از آن بتوانیم قزوین را به‌عنوان سومین شهر خلاق کشور در یونسکو ثبت کنیم.

 

سرپرست شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری به‌عنوان اتاق فکری است که مشکلات و پیشنهادهای شهروندان در همه ابعاد شهری در آن بررسی می‌شود، این مرکز می‌تواند در حوزه گردشگری نیز به ما کمک کند.

 

وی یادآور شد: گردشگر به معنی صرف بازدید از موزه نیست بلکه یونسکو گردشگر را گردشگر شهروند تعریف کرده است یعنی گردشگر علاوه بر اینکه علاقه‌مند به بازدید از موزه‌ها هستند باید بافرهنگ، سنن و آداب شهر نیز ارتباط برقرار کند.

 

صفری خاطرنشان کرد: گردشگری موتور محرک توسعه است، امیدواریم شهر قزوین در مسیر توسعه متوقف نشود و ما بتوانیم قزوین را به هدف اصلی که همان مقصد گردشگری است، برسانیم.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا