رپورتاژ

مقایسه تتر با دلار آمریکا + معایب و مزایا

هر واحد تتر به اندازه یک دلار ارزش دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد تتر را به عنوان معادل دیجیتالی ارز سنتی دلار آمریکا به شمار می‌آورند و تتر و دلار را با هم مقایسه می‌کنند. اما تفاوت‌های زیادی بین این دو ارز وجود دارد که بهتر است پیش از شروع سرمایه‌گذاری در مورد این تفاوت‌‌ها، نکاتی را بدانید. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم به مزایا و معایب هرکدام از این ارزها نیم‌نگاهی داشته باشید. همچنین بهتر است با نحوه تبدیل دلار به تتر آشنا شوید. بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در کنار هم به مقایسه تتر با دلار آمریکا بپردازیم.

معرفی دلار آمریکا

دلار آمریکا، ارزی است که توسط دولت کشور آمریکا تولید می‌شود و توسط شهروندان این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با توجه به نفوذ اقتصادی و سیاسی دولت آمریکا در کشورهای ‌مختلف، دلار آمریکا یک ارز بین‌المللی است که در تمام کشو‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بسیاری از معاملات تجاری بین کشور‌های مختلف نیز با استفاده از دلار آمریکا اجرایی می‌شود. علاوه بر این، لازم است بدانید، ارزش دلار آمریکا با توجه به عواملی مثل تولید ناخالص داخلی، وضعیت اقتصادی دولت آمریکا و رخدادهای بین‌المللی مشخص می‌شود.

مزایا و معایب دلار آمریکا

دلار آمریکا نیز مزیت‌ها و عیب‌های مخصوص به خود را دارد که بهتر است در زمینه مقایسه تتر با دلار آمریکا به آنها اشاره کنیم:

مزایای دلار آمریکا

  • دلار آمریکا تحت حمایت مستقیم دولت کشور آمریکا قرار دارد، بنابراین اعتبار آن بسیار زیاد است.
  • سرمایه گذاری روی دلار نیاز به آموزش خاصی ندارد و تقریبا تمام افراد می‌توانند مقداری دلار بخرند، مدتی آن را ذخیره کنند سپس بفروشند و به سود برسند.

معایب دلار آمریکا

  • ایران توسط دولت آمریکا تحریم شده است. بنابراین امکان انتقال بین بانکی از طریق دلار برای ایرانی‌ها وجود ندارد.
  • امکان سرقت دلار در حین نگهداری و انتقال آن، بسیار زیاد است.
  • دلار یک ارز فیات است و شاید در آینده‌ای نه چندان دور ارزش خود را از دست داده و جایگاه خود را در اختیار یک ارز دیجیتال قرار دهد.

معرفی تتر

تتر یک ارز دیجیتال است که در بازار کریپتو عرضه می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند آن را از صرافی ارزدیجیتال خریداری کنند. دلیل به وجود آمدن تتر این بود که ارتباطی بین دلار آمریکا و ارزهای دیجیتال رقم‌ بخورد.

به همین دلیل در سال 2014 میلادی کمپانی «تتر لیمیتد» این ارزدیجیتال را روانه بازار کرد و به ازای هر کوین تتر، یک دلار در انبارهای خود ذخیره کرد تا اینگونه یک استیبل کوین وابسته به دلار تولید ‌کند.

بنابراین تتر یک نوع استیبل کوین است؛ یعنی پشتوانه مالی دارد و این بدان معناست که ارزش تتر نیز به صورت غیرمستقیم توسط دولت کشور آمریکا تعیین می‌شود.

مزایا و معایب تتر

برای مقایسه تتر با دلار آمریکا نیاز است که مزایا و معایب هرکدام از آنها را بدانید. در این قسمت نقاط قوت و ضعف تتر مورد بررسی قرار گرفته است:

مزایای تتر

  • تتر یک استیبل کوین است و ثبات قیمت فوق‌العاده ای نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد.
  • خرید تتر بسیار راحت است و این امکان به راحتی از راه دور در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.
  • اگر ترید کردن را آموخته باشید، با استفاده از خرید و فروش تتر می تواند در بازار کریپتو سود خوبی به دست آورید.

معایب تتر

  • تتر نسخه فیزیکی ندارد و شما وجود آن را در دستانتان احساس نخواهید کرد.
  • ممکن است اطلاعات حسابتان را فراموش کنید و قادر به بازیابی آن نباشید.

مقایسه تتر با دلار آمریکا

معمولا سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی اقدام به مقایسه تتر با دلار آمریکا می‌کنند. ما نیز قصد داریم این مقایسه را به صورت تخصصی بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را در این زمینه داشته باشید.

به طور کلی موارد زیر در مقایسه تتر با دلار آمریکا قابل بحث است:

سود سرمایه‌گذاری

مهم‌ترین عامل در زمینه مقایسه این دو ارز، مربوط به بازدهی و میزان سود هرکدام از آنها می‌شود‌. با توجه به اینکه ارز تتر قابلیت آربیتراژ کردن دارد، می‌توان از این طریق مقدار آن را افزایش داد و سود بیشتری کسب کرد.

آربیتراژ کردن فرآیندی است که در آن، سرمایه‌گذار می‌تواند با استفاده از اختلاف قیمت رمز‌ارز در دو صرافی ارز دیجیتال مختلف، سود به دست آورد.

امنیت دارایی‌ها

سرمایه‌گذاری روی تتر امن‌تر است یا دلار؟ شرایط نگهداری از کدام یک راحت‌تر است؟‌‌ در مقایسه تتر با دلار معمولا این سوال ها وجود دارد، چرا که سرمایه گذاران نگران امنیت سرمایه خود هستند. جواب این سوال ها بستگی به شخص سرمایه‌گذار دارد.

اگر این شخص با نحوه نگهداری تتر آشنایی داشته باشد، می‌تواند خیلی راحت و بدون هیچ دردسری مقدار زیادی از تتر را با امنیتی فوق العاده در اختیار داشته باشد. برای چنین شخصی امنیت سرمایه‌گذاری روی تتر بیشتر است چرا که تهدید هایی مثل سرقت از گاوصندوق یا سرقت در حین انتقال برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

شرکت در معاملات

در زمینه معاملات، تتر نسبت به دلار برتری بسیار زیادی دارد. تتر یک ارزدیجیتال است که می‌توان آن را به صورت 24 ساعته در معاملات بازار کریپتو مورد استفاده قرارداد. اما دلار را تنها در برخی ساعات می‌توان مورد استفاده قرارداد مخصوصا اگر سرمایه دلاری شما به صورت اسکناس باشد.

همچنین می‌توان تتر را در عرض چند ثانیه به هر نقطه از جهان فرستاد چرا که این کار با استفاده از اینترنت قابل انجام می‌باشد؛ به همین دلیل است که برای معامله‌های بین المللی استفاده از ارزدیجیتال تتر پیشنهاد بهتری به شمار می‌رود.

سخن پایانی

در مقایسه تتر با دلار آمریکا، تتر با توجه به ویژگی‌هایی مثل تحریم نبودن، قابلیت معامله بهتر، امکان ترید، برخورداری از آینده بهتر و… نسبت به دلار برتری دارد. چنین ارزی می‌تواند زمینه یک سرمایه‌گذاری موفق را برای شما به وجود آورد.

همچنین امکان تبدیل دلار به تتر نیز برای متقاضیان در دسترس است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات سایت حامی پرداخت نسبت به خرید تتر با دلار اقدام کنید. این سایت بستر مناسبی را به منظور یک خرید امن و با حداقل کارمزد برای خریداران به وجود آورده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا