جهان

هزاران فرانسوی در اعتراض به قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان تظاهرات کردند

هزاران تن از شهروندان پاریس در اعتراض به تلاش‌های دولت فرانسه برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان و اعطای حق حضانت به آنها تظاهرات کردند.

 

هزاران تن از شهروندان پاریس در اعتراض به تلاش‌های دولت فرانسه برای قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان و اعطای حق حضانت به آنها تظاهرات کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، بیش از 300 تن از فرانسوی‌ها به خیابان‌های پاریس آمدند تا اعتراض خود را نسبت به طرح قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان اعلام کنند.

 

این تظاهرات در واکنش به طرح‌های ارائه شده از سوی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سوسیالیست فرانسه برگزار شد.

 

اولاند قصد دارد طرح ازدواج همجنس‌گرایان را تا ماه ژوئن سال جاری قانونی کند.

 

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، سازمان‌دهندگان این تظاهرات تاکید کردند که برگزاری آن بیشتر در حمایت از ازدواج متعارف بوده تا مخالفت با همجنس‌گرایان.

 

 

تظاهرات پاریس

با این حال پس از آنکه اعضای یک گروه افراطی کاتولیک شرکت‌کننده در این تظاهرات شعارهایی علیه همجنس‌گرایان سر دادند پلیس ضد شورش وارد عمل شد.

 

بین 50 تا 88 درصد افرادی که در فرانسه زندگی می‌کنند کاتولیک هستند و با طرح پیشنهادی اولاند مخالفت کردند.

 

پاتریسا سولیر، یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات اخیر پاریس اعلام کرد: ما می‌خواهیم پیش‌نویس این قانون تصویب نشود.

 

پلیس اعلام کرد: بیش از 300 هزار تن در تظاهرات پاریس شرکت داشتند.

 

تجمع تظاهرکنندگان در سه نقطه آغاز شد و تمامی تظاهرکنندگان به سمت برج ایفل حرکت کردند.

 

پلیس فرانسه با اشاره به اینکه در این تظاهرات هیچ کس دستگیر نشده است، اعلام کرد: سرد شدن هوا و بارش باران باعث شد تعداد تظاهرکنندگان کاهش یابد.

 

همچنین روزنامه دیلی میل از حضور دست‌کم هشت اسقف کاتولیک در تظاهرات پاریس خبر داد.

 

اولاند که در پارلمان از حمایت اکثریت نمایندگان برخوردار است خشم بسیاری از مخالفان خود را با تلاش‌ها برای اعمال برخی اصلاحات برانگیخته است.

 

بنابر گزارشها، سه راهپیمایی بزرگ در پاریس انجام گرفت و هر سه در نزدیکی برج ایفل به هم پیوسته و جمعیت عظیمی در مرکز پاریس جمع شدند.

 

سازمان دهندگان تظاهرات، شمار شرکت کنندگان در تظاهرات را پانصد هزار نفر برآورد کردند هر چند یکی از وزرای کابینه گفته که شمار شرکت کنندگان کمتر از پیش بینی ها بوده است.

 

با اینکه فرانسه حق “زوجیت مدنی” را برای همجنس به رسمیت می شناسد اما فرانسوا اولاند در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت رسیدن به کاخ الیزه، حقوق قانونی همجنسگرایان را بیشتر می کند.

 

“ژان فرانسوا کوپه”، رییس اتحاد برای جنبش مردمی، حزب راست میانه فرانسه، معتقد است این راهپیمایی آزمونی واقعی برای رییس جمهوری بوده زیرا میلیونها نفر از مردم فرانسه به وضوح نگرانی خود را در مورد تغییر قانون نشان داده اند.

 

جبهه ملی، یعنی حزب راست افراطی، هم با تغییر قانون مخالف است اما رهبر آن “مارین لوپن” در راهپیمایی شرکت نکرد چرا که معتقد بود سیاستمداران برای انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی فرانسه، به چنین موضوعی دامن می‌زنند.

 

با اینکه کلیسای کاتولیک و احزاب راستگرا از این تظاهرات حمایت کردند اما سازمان دهندگان آن تاکید می کنند که اقدام آنها نه سیاسی است نه مذهبی، و نه ضد همجنسگرایان.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا