اجتماعیاستان ها

چه کنیم تا پول برق کمتری پرداخت کنیم؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: شهروندان در زمان اوج مصرف برق، از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند.

 

بهنام بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: وضعیت مصرف برق در کنتورهای هوشمند به سه زمان میان بار، اوج و کم بار تقسیم بندی می‌شود که ساعت میان بار آن از هفت صبح تا هفت عصر، اوج، هفت عصر تا ۱۱ شب و کم بار نیز از ۱۱ شب تا هفت صبح در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: کنتورهای هوشمند در محاسبه هزینه برق مصرفی هر سه زمان را به صورت خودکار لحاظ می‌کنند و اگر مشترکی در زمان اوج مصرف، وسایل برقی بیشتری روشن کرده و مصرف زیادی داشته باشد، باید پول برق بیشتری بپردازد.

 

این مسئول توضیح داد: مشترکین دارای کنتور هوشمند برای اینکه پول برق کمتری بپردازند بهتر است وسایل برقی پرمصرف خود را در زمان کم باری و میان باری مصرف روشن کنند.

 

وی اظهار کرد: عدم استفاده از وسایل پرمصرف علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی به نفع مشترکین است، باعث صرفه‌جویی در مصرف برق شده و از قطعی برق در روزهای گرم سال جلوگیری می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز با اشاره به مشکل روشنایی برخی از پارک‌های کرج گفت: استانداردسازی وضعیت روشنایی پارک‌ها به عهده شهرداری است و شرکت توزیع نیروی برق استان در این زمینه دخالتی ندارد ولی شهروندان گزارش‌های خود در این زمینه را می‌توانند با ۱۳۷ در میان بگذارند تا اقدامات لازم برای اصلاح وضع موجود صورت بگیرد.

 

بیات همچنین با اشاره به تقاضای برخی از ایستگاه‌های صلواتی سطح شهر برای دریافت برق موقت گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد برپایی ایستگاه‌های صلواتی در گوشه و کنار شهر هستیم و صاحبان این ایستگاه‌ها برای گرفتن برق باید با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرند تا در اسرع وقت اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا