رپورتاژ

آموزش استوری گذاشتن در تلگرام

تلگرام در ماه آگوست ۲۰۲۳ ویژگی Story خود را معرفی کرد، که به عنوان بخشی از جشن دهمین سالگرد خود ارائه شد. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران نسخه پریمیوم فعال است، اما به زودی قرار است برای همه کاربران در دسترس قرار گیرد. استوری تلگرام، مانند آنچه در اینستاگرام و واتساپ مشاهده می‌شود، پست‌های موقتی هستند که پس از یک مدت زمان مشخص (معمولاً ۲۴ ساعت) از بین می‌روند. این ویژگی روشی عالی برای به اشتراک گذاری لحظات روزمره، یادآوری‌ها، تبلیغات در تلگرام (https://mymember.shop/تبلیغات-تلگرام) برای محصولات و خدمات با استفاده از لینک‌ها و هشتگ‌ها، نظرسنجی و اهداف دیگر می‌باشد.

آموزش فعال سازی استوری در تلگرام

استوری تلگرام چیست؟

استوری تلگرام یکی از ویژگی‌های جدید آن است که در حال حاضر تنها برای افرادی که به نسخه پریمیوم تلگرام (https://mymember.shop/پرمیوم-تلگرام) دسترسی دارند، فعال است. اما در آینده قرار است این امکان برای همه کاربران فراهم شود. با استوری تلگرام، شما کنترل بیشتری بر محتوای Story خود دارید نسبت به استوری‌های اینستاگرام و واتس اپ. در ادامه به ویژگی‌ها و تفاوت‌های استوری تلگرام با اینستاگرام و واتس اپ اشاره می‌کنیم.

 

معرفی‌ ویژگی‌های استوری تلگرام

ویژگی‌های استوری در تلگرام شامل امکان اضافه کردن استیکر، موسیقی، فیلتر، متن، نظرسنجی، فایل‌های GIF، لینک، هشتگ، مکان، مخاطبین، پیام‌های صوتی، پیام‌های ویدیویی و مکان‌های زنده می‌باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته استوری در تلگرام، امکان ویرایش پس از انتشار استوری است، همچنین می‌توانید استوری خود را حذف، ذخیره، اشتراک گذاری و پین کنید. استوری‌ها پس از گذشت ۲۴ ساعت از مدت زمان مشخصی ناپدید می‌شوند، مگر اینکه آنها را به پروفایل خود پین کنید یا آنها را بایگانی کنید یا مدت زمان استوری را تغییر دهید.

امکان مدیریت دسترسی به استوری‌ها نیز از ویژگی‌های استوری در تلگرام است، به‌طوری‌که می‌توانید تنظیم کنید که کدام افراد می‌توانند استوری‌های شما را ببینند و کدام افراد نتوانند. همچنین می‌توانید پاسخ‌ها و واکنش‌ها به استوری خود را مجاز یا غیرفعال کنید و به استوری‌های قبلی برچسب اضافه کنید.

استوری در تلگرام به راحتی در بالای صفحه لیست چت قرار دارد و با باز کردن برنامه تلگرام، می‌توانید آن را مشاهده کنید و از این قسمت استوری کردن یا مشاهده استوری‌های دیگران را آغاز کنید. برای افزایش بازدید استوری های خود در ابتدای کار می توانید از منابع مطمئن اقدام به خرید بازدید استوری تلگرام (https://mymember.shop/خرید-بازدید-استوری-تلگرام) نمایید.

 

چگونه در تلگرام استوری بگذاریم؟

آموزش ارسال استوری در تلگرام مشابه واتساپ و اینستاگرام است، با این حال در اندروید و iOS کمی متفاوت است. اگر دسترسی به نسخه پریمیوم تلگرام دارید، مراحل زیر را برای ارسال استوری در تلگرام دنبال کنید:

مراحل ارسال استوری تلگرام در اندروید

آموزش گذاشتن استوری در تلگرام در گوشی اندروید

  1. برنامه تلگرام را باز کنید.
  2. روی دکمه دوربین در پایین سمت چپ ضربه بزنید.
  3. یک عکس/فیلم جدید بگیرید یا عکس و فیلمی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید از گالری خود انتخاب کرده و بعد از اتمام، گزینه “Next” را بزنید.
  4. بعد از اینکه استوری را تنظیم کردید گرینه “Post Story” را در پایین انتخاب کنید.

مراحل ارسال استوری تلگرام در iOS

نحوه گذاشتن استوری در تلگرام در گوشی آیفون

  1. برنامه تلگرام را در آیفون خود باز کنید.
  2. روی دکمه “New Story” در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  3. یک عکس/فیلم جدید بگیرید یا عکس و فیلمی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید از گالری خود انتخاب کرده و بعد از اتمام، گزینه “Next” را بزنید.
  4. حالا که تنظیمات استوری را انجام دادید در پایین صفحه روی گزینه “Post Story” ضربه بزنید.

حالا استوری برای کاربران تلگرام نمایش داده می‌شود. می‌توانید با ضربه زدن روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست، آن را مشاهده کنید تا ببینید آیا پست شده است یا خیر.

 

آموزش جزئیات بیشتر استوری گذاشتن در تلگرام

افزودن استیکر

جهت افزودن استیکر باید در گوشه سمت راست بالای صفحه روی نماد استیکر ضربه بزنید.

افزودن موسیقی

جهت اضافه کردن موسیقی باید روی نماد موسیقی که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. از فهرست آهنگ‌های پرطرفدار یا فایل‌های موسیقی در گوشی یا فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید.

افزودن فیلترها

قبل از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، صفحه را به چپ یا راست بکشید.

افزودن متن

پس از اینکه عکس یا ویدیو را انتخاب کردید، می‌توانید روی هر نقطه از صفحه که خواستید ضربه بزنید. پیام خود را تایپ کنید و اندازه، رنگ، فونت، تراز و پس‌زمینه آن را تنظیم کنید. همچنین از ایموجی‌ها و کاراکترهای خاص استفاده کنید.

 افزودن نظرسنجی

اگر می‌خواهید نظرسنجی را به استوری اضافه کنید، باید روی نماد نظرسنجی که در بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

 افزودن گیف

پس از انتخاب عکس یا ویدیو، جهت افزودن گیف باید روی نماد GIF که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. حالا گیف مورد نظر را انتخاب کرده و تایید را بزنید.

افزودن لینک

برای افزودن لینک به استوری تلگرام، پس از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، روی نماد پیوند در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و یک URL را از کپی پیست کنید یا به صورت دستی در فیلد پیوند تایپ کنید.

افزودن هشتگ

برای افزودن هشتگ به استوری تلگرام، بعد از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، # و سپس یک کلمه یا عبارت را در قسمت متن تایپ کنید و از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی استوری‌های خود و یا پیوستن به یک موضوع پرطرفدار استفاده کنید.

افزودن لوکیشن

جهت اضافه کردن لوکیشن روی استوری تلگرام، باید پس از اینکه عکس یا ویدیویی را انتخاب کردید، در گوشه سمت راست بالای صفحه روی نماد موقعیت مکانی ضربه بزنید.

افزودن مخاطبین

برای افزودن مخاطبین به استوری تلگرام، پس از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، روی نماد مخاطب در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و مخاطبان مورد نظر را انتخاب کنید یا از پنل مخاطب جستجو کنید.

افزودن پیام‌ صوتی

اگر می‌خواهید پیام صوتی به استوری اضافه کنید، باید پس از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، روی نماد میکروفون که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید و نگه دارید.

افزودن پیام‌ ویدیویی

برای افزودن پیام‌های ویدیویی، پس از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، روی نماد ویدیو در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید و نگه دارید.

برای افزودن مکان‌های زنده، پس از گرفتن یا انتخاب عکس یا ویدیو، روی نماد مکان زنده در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و مدت زمان اشتراک‌گذاری مکان‌ زنده خود را با مخاطبان تنظیم کنید و در هر زمانی اشتراک‌گذاری مکان‌ زنده را متوقف کنید.

 

آموزش ویرایش، حذف، ذخیره، اشتراک گذاری استوری تلگرام

ویرایش استوری تلگرام

یکی از ویژگی‌های متفاوت استوری تلگرام این است که شما می‌توانید پس از انتشار استوری، آن را ویرایش کنید. برای اینکه بتوانید استوری را ویرایش کنید، باید روی استوری خود ضربه بزنید و بعد از طریق نماد ویرایش که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد، تغییرات لازم را اعمال کنید.

حذف استوری تلگرام

برای حذف استوری تلگرام، باید روی استوری خود در تب استوری‌ها ضربه بزنید و سپس نماد حذف در گوشه سمت راست پایین صفحه را انتخاب کنید.

ذخیره استوری تلگرام

می‌خواهید استوری تلگرام را ذخیره کنید؟ خب برای این کار باید روی استوری خود ضربه بزنید. حالا در گوشه سمت راست پایین صفحه نماد ذخیره را انتخاب کنید. استوری تان را می‌توانید در گوشی، فضای ذخیره‌سازی ابری یا گالری تلگرام خود ذخیره کنید.

اشتراک‌گذاری استوری تلگرام

برای اینکه بتوانید استوری تلگرام را به اشتراک بگذارید، باید روی استوری تان ضربه بزنید و بعد در گوشه سمت راست پایین صفحه نماد اشتراک‌گذاری را لمس کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که استوری خود را با یک یا چند مخاطب، کانال، گروه یا ربات در تلگرام به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا