رپورتاژ

استرس فروش آخر سال خود را چگونه مدیریت کنیم؟

با نزدیک شدن به روزهای پایان سال چه بخواهید و چه نخواهید برای انجام کارها دچار استرس می‌شوید. این استرس زمانی بیشتر می‌شود که صاحب کسب‌وکاری نیز باشید و قرار است فروش آخر را مدیریت کنید. در شرایط اقتصادی فعلی، مدیریت درست این فروش به بیزینس شما کمک بسیار زیادی می‌کند و گاهی افراد، درآمد کل سال را مدیون فروش آخر سالشان هستند.

با بررسی و انجام تمهیداتی که از چند ماه قبل برای بهتر شدن فروش آخر سال می‌توانید انجام دهید، شاهد کم شدن استرس و مدیریت بهتر فروش آخر سالتان خواهید بود. همان‌طور که می‌دانید راهکارهای فراوانی برای مقابله با مشکل وجود دارد و ما در این مقاله قصد داریم تا به چند راهکار مهم که برای شما کارآمد هستند، اشاره کنیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 راهکارهای مقابله با استرس فروش

به قول بزرگی استرس ما را نمی‌کشد؛ بلکه شیوه برخورد ما با آن است که ما را می‌کشد. بله درست خواندید با فکر و خیال تنها، کاری از پیش نمی‌برید و باید به سراغ راهکارهای سازنده برای رفع مشکلات احتمالی بروید.

به طور مثال شناسایی اینکه چه مشکلاتی ممکن است در اوج ترافیک فروش برای شما به وجود بیاید و با پیش‌بینی آنها در صدد رفع مشکلات برآیید. شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر، چند مشکل عمده و عمومی هر کسب‌وکاری را با هم مرور می‌کنیم.

 کمک گرفتن از افراد ماهر و دوستان

کم آوردن نیروی کمکی و کار، یکی از عمده‌ترین مشکلات ساعات پیک کاری فروش آخر سال است. برای این کار بهتر است ابتدا از افراد قابل‌اعتماد و نزدیک خود کمک بخواهید و اگر به نتیجه نرسیدید با آگهی دادن به فکر استخدام موقت یا حتی دائمی کارمندی باشید.

 استفاده از برنامه و استراتژی‌های فروش

قبل از نزدیک شدن به ماه پایانی سال، برنامه‌ریزی انجام دهید و تمام محصولات یا خدماتی که قرار است به مشتریان خود ارائه دهید را چک کرده و به فکر شارژ آنها باشید. در این بازه زمانی شما نیازمند استراتژی دقیقی هستید و با این کار تا حد بسیار زیادی می‌توانید مانع از ایجاد استرس کاذب شوید.

 بررسی درگاه پرداخت

اگر شما علاوه بر فروش حضوری، فروش غیرحضوری اینترنتی نیز دارید، کار شما چند برابر است. سایت یا کانال شبکه اجتماعی خود را چک کنید و برای تبلیغات این بازه زمانی فکری بیندیشید. پرداخت اینترنتی مرحله آخر خریدهای اینترنتی مشتریان شماست اما اگر بسیار پیچیده یا کند و ناامن باشد شما و مشتریانتان را دچار مشکل خواهد کرد.

به همین دلیل قبل از رسیدن آخر سال یک بار راه خرید و پرداخت را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی یا حتی لینک پرداخت چک کرده و امتحان کنید. این نکته را فراموش نکنید که با انتخاب درست و هوشمندانه درگاه پرداخت انتخاب کنید که دارای پشتیبانی 24 ساعته و قوی باشد تا درصورتی‌که در پیک کاری به مشکلی برخورد کردید، بتوانید از آنها تقاضای کمک کنید.

 به فکر سلامتی خود باشید

با داشتن نگرانی نه تنها به جایی نمی‌رسید؛ بلکه سلامتی خود را نیز به خطر می‌اندازید. در اوج شلوغی‌های کار نیز به فکر سلامتی خود باشید و به طور مثال هر یک ساعت، ۱۰ دقیقه استراحت کنید، آب کافی بنوشید، غذا خوردن را فراموش نکنید و… .

 درست کردن تعامل و ارتباط با مشتریان

اگر می‌خواهید کسب‌وکار موفقی داشته باشید، راه‌های تعامل درست با مشتریانتان را پیدا کرده و نیازهای آنها را به‌درستی شناسایی کنید. سرویس‌های مختلفی که سبب جلب رضایت مشتریانتان می‌شوند را شناسایی کرده و از آنها بهره ببرید.

 فواید استرس فروش آخر سال

وجود کمی استرس برای انجام امور مهم نه تنها بد نیست؛ بلکه لازم است. با وجود استرس می‌توانید کارها را از قبل پیش‌بینی کرده و آنها را به‌درستی مدیریت کنید.

 در پایان

مدیریت فروش یا مدیرت کسب‌وکاری مخصوصاً در روزهای پیک کاری بسیار دشوار است و با کنترل هوش هیجانی می‌توانید کارها را به بهترین شکل مدیریت کرده و شاهد فواید خوب آن باشید. همان‌طور که در مقاله اشاره شد از فروش اینترنتی و مدیریت آن غافل نشوید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

ما به شما سیزپی را معرفی می‌کنیم که از طرف بانک مرکزی و سامانه شاپرک دارای تأیید است. درگاه پرداخت سیزپی دارای کمترین میزان کارمزد بوده و حتی شرایطی را فراهم کرده که بتوان پرداخت کارمزد را به صفر رساند.

پرداخت‌یار سیزپی (SIZPay) درگاه پرداخت اینترنتی ارائه می‌دهد و دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است. در سیزپی اعتقاد داریم مشتری اولویت اصلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت با شماره ۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا