رپورتاژ

انواع آفت کش از لحاظ ترکیب

آفت کش ها

ستاگل در این مقاله قصد دارد ابتدا توضیحاتی در مورد آفت ها بدهد و جالب است که شما بدانید افت های بسیار مخربی وجود دارند که علاوه بر آسیب رساندن ب زمین های کشاورزی و آزار و اذیت کشاورز ها افت هایی همچون موریانه ها وجود دارند که ساختمان ها را میخورند و همچنین ساس هایی هستند که ممکن است بدن شما را گاز بگیرند و باعث آزردگی خاطر شما عزیزان و همچنین کلافگی شما بشوند .

در بین تمام این آفت های که نام بردیم و افت های که وجود دارد افت هایی که  گیاهان تغذیه می‌کنند بدترین نوع آفت ها هستند .

آفت کشاورزی نه تنها باعث آسیب رساندن به زمین های کشاورزی می‌شوند بلکه به باغ هاهم اسیب می رسانند و همچنین آفت ها توانایی این را دارند که محصولات زراعی که میتوان از آن در آمد کسب کرد را از بین میبرند .

کاربرد سم افت کش

به هرگونه موادی که سمی هستند و برای کشتن حشرات و حیوانات استفاده میشود .

به طور کلی آفت کش خاک موادی است که برای کنترل گیاهان ناخواسته و آفات و جوندگان یا بیماری های گیاهی استفاده میشود  و از بین افت کش ها حشره کش ها بزرگترین چالش را برای حشرات گرده افشان ها ایجاد می‌کنند.

استفاده از شیوه افت کش ها بسیار مهم هست تا به شما عزیزان آسیبی نرساند .

جالب است بدانید که نقش افت کش ها در صنعت کشاورزی بسیار مهم است .

بدون استفاده از این سموم بخش بیشتری از محصولات از بین خواهند رفت پس حتما توجه داشته باشید که این آفت کش ها را تهیه کنید با توجه به نوع آفت و محصولات خود تا در این زمینه ضرری نکنید .

بر اساس آمار سالیانه ۲۶ تا ۴۰ درصد از پتانسیل تولید محصولات جهان و کشور به علت علف های هرز و آفت ها از بین میروند در صورتی که اگر آفت ها کشته شوند و مشکلات هایی در این زمینه از بین بروند محصولات شما دوبرابر خواهد شد پس حتما از افت کش ها استفاده نمایید که مصرف آن ها ضروری می باشد .

در قسمت بعدی ستاگل قصد دارد انواعی از افت کش هارا نام ببرد .

البته توجه داشته باشید که تنها بخش کمی از افت کش ها هدف آن ها از بین رفتن آفات هستند پس بنابراین در هنگام تهیه ی افت کش ها بسیار دقت نمایید که دچار مشکلی در این زمینه نشوید و محصولاتی را تهیه نمایید که مشکل شما عزیزان را برطرف نماید .

البته مصرف افت کش ها هم به محیط زیست آسیب می رساند هم بر سلامت انسان تاثیرات منفی بر جایی می گذارد.

انواع آفت کش از لحاظ ترکیب

انواع آفت کش از لحاظ ترکیب را می توان به دو گروه شیمیایی و زیستی تقسیم بندی نمود. آفت کشهای شیمیایی نیز به دو گروه سنتزی و ارگانیک تقسیم می شوند. برای نمونه از انواع آفت کش می توان به علف کش، حشره کش، قارچ کش، باکتری کش و جلبک کش اشاره نمود و شما میتوانید از طریق ستاگل آفت کش هایی را تهیه نمایید و مشکلات خود را در این زمینه برطرف کنید .

زیان ها و آسیب های  آفت کش ها

بسیاری از آفت‌کش‌هایی که برای نابودی آفت‌ها استفاده می‌شوند، برای سلامتی انسان ضرر دارند و همچنین برای محیط زیست هم ضرر دارند و باعث آلودگی محیط زیست میشوند همانطور که در قسمت بالا در مورد آن ها توضیحاتی داده ایم .

ورود آن‌ها به دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، موجب آلوده شدن منابع آبی و طبیعی می‌شود. بارش باران اسیدی و از بین رفتن جانداران آبی به دلیل افزایش میزان اسید موجود در آب، از دیگر عوارض استفاده از آفت کش ها می باشد. همچنین وجود آفت کش‌ها در آب برای جانوران به ویژه برای دوزیستان بسیار خطرناک است و ممکن است باعث از بین رفتن موجودات آبی در این قسمت ها شوند.

آفت کش ها و محیط زیست

با توجه به اثرات ناگوار استفاده از آفت کش های شیمیایی بر محیط زیست و سلامت انسان، امروزه کاربرد آفت کش های زیستی به عنوان روش جایگزین، مؤثر و در عین حال بی خطر برای کنترل آفات در برنامه های کشاورزی پایدار ضروری و حیاتی تلقی می شوند. آفت کش های زیستی شامل فرآورده هایی است که حاوی میکروارگانیسم های زنده می باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا