فرهنگی و هنری

انیمیشن ایرانی به لبنان می‌رود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انیمیشن سینمایی «لوپتو»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی همزمان با ایام عیدفطر با دوبله عربی روی پرده سینماهای کشور لبنان می‌رود.

همچنین پس از اکران این انیمیشن شاد و موزیکال در کشور لبنان، نمایش آن در سینماهای عراق، سوریه و دیگر کشورهای عرب‌زبان آغاز می‌شود.

جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی بریج آو پیس (پل صلح) و جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان احمدآباد هند از جمله افتخارات «لوپتو» است.

جدیدترین حضور بین‌المللی این انیمیشن سینمایی در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو بوده است. همچنین این اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم «کیدز فرست» آمریکا، جشنواره بین‌المللی بریج آو پیس (پل صلح) فرانسه، جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان احمدآباد هند، جشنواره بین‌المللی فیلم سیه‌را بولیوی و جشنواره جهانی کیدز سینمای هند حضور داشته است.

انیمیشن سینمایی«لوپتو» که از ۱۱ آبان سال گذشته در سینماهای سراسر ایران اکران شده؛ تاکنون توانسته به فروشی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان و جذب یک میلیون ۵۰ هزار مخاطب در سینماها و اکران‌های سیار دست پیدا کند. پخش بین‌المللی این انیمیشن سینمایی بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است و نمایش این اثر در کشور لبنان با همکاری جمعیت هنری الرسالات و موسسه میم للانتاج الثقافی کشور لبنان که اکران نسخه عربی این انیمیشن را بر عهده دارد، انجام خواهد شد.

۵۷۲۴۵

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا