فرهنگی و هنری

باید با بهره مندی از عقبه فرهنگی انقلاب اسلامی با تروریسم رسانه ای مقابله کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در آیین گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به قرابت مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مفهوم و موضوع پژوهش گفت: مطالعات تخصصی فرهنگ در حوزه بین الملل در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و دیگر زیرمجموعه های وزارت فرهنگ دنبال می شود اما سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به واسطه ماموریت مهم خود به ارائه تصویر درست و منطقی از نظام جمهوری اسلامی در بستر تعاملات فرهنگی دنیا اهتمام جدی دارد و عنوان «قرارگاه فرهنگی بین الملل» برای آن، تعبیر دقیقی است.

اسماعیلی افزود: بر مبنای نگرش دولت مردمی و شخص رئیس جمهور محترم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار است به فعالیت های فرهنگی متنوع جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل سامان و انضباط بخشد. به همین منظور همه نهادهای فعال در حوزه بین الملل عضو شورای عالی سازمان هستند تا با هم افزایی و جمع بندی پیشنهادات، دستگاه ها در راستای سیاستی واحد فعالیت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره اتفاقات ماه های گذشته در کشور گفت: از همان روزهای نخست اتفاقات، رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی را در کنار وزارت خارجه به ارائه تصویر صحیح از جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل موظف کردند.

وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به تشکیلات فرهنگی قدرتمند در عرصه بین الملل نیاز داریم؛ چرا که جنگ فرهنگی رسانه ای گسترده و به تعبیر دقیق تر تروریسم رسانه ای حاکم شده در جهان را عمیقا لمس می کنیم.

اسماعیلی یادآور شد: راه مقابله با این جنگ نرم بهره گیری از عقبه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است. انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود که در جامعه شناسی انقلاب ها مفهوم تازه ای را مطرح کرد که عوامل فرهنگی می توانند عامل پیروزی انقلاب مردمی شوند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: موفقیت در این تهاجم فرهنگی نیازمند فعالیت مطالعاتی پژوهشی دقیقی است که متناسب با شرایط موجود، در خدمت تعیین راهبردها قرار گیرد. به این معنا که تحولات نظام بین الملل اقتضائات تازه ای پیدا کرده و برای موقعیت شناسی جدید و کنش متناسب، نیازمند عقبه پژوهشی قدرتمند هستیم. همچنین تحولات نظام بین الملل اقتضائات تازه ای پیدا کرده و برای موقعیت شناسی جدید و کنش متناسب، نیازمند پیشینه پژوهشی قدرتمند هستیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به غنای نیروی انسانی کارآمد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان از اندیشمندان و اساتید دانشگاه در سطوح مختلف مدیریتی، پژوهشی و رایزنی بهره مند است که با ثبت تجربیات خود در قالب تاریخ شفاهی و تجربه نگاری، گنجینه ای ارزشمند برای سازمان به شمار می‌روند.

وی با یادآوری چالش های پیش روی فعالیت سازمان و ارتباطات اسلامی گفت: مقابله با فعالیت گسترده رقبای منطقه، نیازمند پشتیبانی از رایزنان فرهنگی به عنوان افسران و مجاهدان این عرصه است که در لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی در پایان ابراز امیدواری کرد، برنامه های تحولی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با قدرت پیگیری شود تا شاهد تقویت جایگاه نظام اسلامی در عرصه فرهنگ بین الملل باشیم.

۵۷۵۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا