رپورتاژ

برنج باسماتی چه برنجی است؟

برنج یکی از محبوب ترین غذا ها در کشور ما است و افراد به دلیل ترکیب برنج با خورشت های ایرانی، علاقه زیادی به این غذا دارند. برنج ها دارای انواع زیادی هستند که شما می توانید بسته به ذائقه و مقدار بودجه ای که دارید، یک مدل از آن ها را بخرید. برنج باسماتی یکی از خوشمزه ترین و دانه بلند ترین برنج های جهان است که قیمت بسیار خوبی هم دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در مورد این برنج و‌ خواص آن بدانید.

در این مطلب ما از وبسایت برنج نبی برای جمع آوری محتوا استفاده کرده ایم. اگر شما قصد خرید برنج ایرانی با بهترین کیفیت را دارید می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس nabirice.ir  مراجعه کنید و انواع برنج ایرانی را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

چرا به این برنج، برنج باسماتی می‌گویند؟

برنج باسماتی نوعی برنج است که دانه بلند، خوش طعم و عطر بوده و در واقع وجود این ویژگی ها به خصوص عطر خوب و ملایم باعث شده به آن باسماتی (خوشبو) بگویند. این برنج دارای خواص بسیار زیادی است و در کشور هایی همچون هندوستان و پاکستان به طور مرتب کشت می شود. این برنج کلسترول بسیار پایینی داشته و هم چنین غنی از ویتامین ها و اسید هایی است که بدن ما به آن ها نیاز دارد. در واقع شهرت این برنج در جهان به دلیل فواید آن برای بدن انسان دو چندان شده است.

برنج باسماتی چه میزان کیفیت دارد؟

در رابطه با کیفیت این برنج همین مورد بس که در گذشته از آن فقط در سفره ثروتمندان استفاده می شد. همین به خوبی کیفیت برنج باسماتی را گوشزد می کند. در واقع دلایل خاصی وجود دارد که باعث شده قشر ثروتمند جامعه از قدیم تا به الان به این نوع برنج علاقه داشته باشند. برخی از مهمترین ویژگی‌های این برنج عبارتند از:

  • قد بلند این برنج که در هنگام پخت نیز دو برابر می شود
  • خوش طعم و عطر بودن آن
  • نچسبیدن دانه های برنج در هنگام پخت
  • کشت آن در خاک هایی با آب های معدنی
  • حفظ ویتامین های برنج حتی پس از پخت

به طور کلی می توان گفت اگر طعم، عطر، مواد مغذی و قد بلند بودن برنج برایتان مهم است، برنج باسماتی می تواند بهترین انتخاب باشد.

یک توصیه: چنانچه شما عزیزان قصد خرید برنج ایرانی با قیمت بسیار پایین و کیفیت مناسب را دارید می‌توانید خرید برنج فجر را در دستور کار خود قرار دهید.

تفاوت ارقام برنج ایرانی با برنج باسماتی

برنج ایرانی دارای انواع و برند های مختلفی است که از بین آن ها می توان به برنج هاشمی و برنج ندا اشاره کرد. برنج های ایرانی و باسماتی هر دو از مشهورترین و بهترین برنج های جهان هستند که تفاوت هایی دارند. این تفاوت‌ها عبارتند از:

تفاوت در ظاهر

باسماتی از لحاظ شکل و ظاهر نسبت به برنج های ایرانی به صورت دانه بلند تر و سوزنی شکل است. البته در دسته محصولات ایرانی، برنج دانه بلند همانند باسماتی وجود دارد.

عطر و طعم

عطر و طعم یک ویژگی خاص است که همه برنج های جهان در آن با یکدیگر تفاوت دارند. عطر و طعم در برنج های ایرانی با باسماتی بسیار متفاوت است و تنها با یک بار استفاده متوجه این امر می شوید. اینکه عطر و طعم کدام برنج بهتر است، کاملاً سلیقه ای بوده و به ذائقه خودتان بستگی دارد. چرا که انصافاً هر دونوع برنج عطر و طعم خاص خود را دارند.

پخت

تفاوت دیگری که محصول هندوستانی و پاکستانی با محصولات ایرانی دارد، پخت آن است. این برنج در مقایسه با برنج های ایرانی برای پخت نیاز به آب بیشتری دارد. هر چقدر شما از آب در پخت این برنج استفاده کنید، باز هم دانه های آن به یکدیگر نمی چسبند.

 

سخن پایانی

برنج باسماتی، برنج با کیفیتی است که با توجه به آن چه گفته شد، شما می توانید از پخت آن لذت ببرید. در واقع نچسبیدن دانه های برنج به یکدیگر در زمان پخت باعث می شود که از غذا لذت بیشتری ببرید و امکان بد دم کردن آن به صفر برسد. این برنج همچنین دارای اسید های ضروری بدن است که می تواند در سلامتی انسان نقش بسزایی داشته باشد.

منبع: بازرگانی برنج نبی پور

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا