ورزشی

بیرانوند: کی‌روش در دفاع از تیم ملی تنهاست/ انتقاد کسی که به جایگاه من نرسیده ناراحتم می‌کند

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید افرادی که موفقیت‌های او را به دست نیاورده‌اند و حالا از عملکردش انتقاد می‌کنند باعث ناراحتی او می‌شوند.

 

علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون مباحث مختلفی از جمله قهرمانی پرسپولیس در لیگ، عملکرد خودش در فصل هفدهم و روزهای پر فراز و نشیبی که در پرسپولیس سپری کرد به صحبت پرداخت. دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی ایران در این گفت‌وگو به انتقاداتی که از عملکرد او می‌شد هم اشاره‌ کرد و گفت که به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس فراموش کرده‌اند چند سال قبل تیم‌شان چه گل‌هایی دریافت می‌کرده است. البته بیرانوند اشاره‌ای هم به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در مراحل آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشت و عنوان کرد با وجود فشارهایی که وجود دارد، کارلوس کی‌روش به تنهایی از منافع تیم ملی دفاع می‌کند.

 

در ادامه گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار ایسنا با علیرضا بیرانوند را می‌خوانید.

 

* ابتدا از فصل هفدهم شروع کنیم. پرسپولیس روزهای پرفراز و نشیبی داشت و در نهایت توانست قهرمانی خود را تکرار کند. شرایط این تیم را در فصلی که گذشت چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

مسلما کار برای ما در فصل هفدهم نسبت به فصل شانزدهم سخت‌تر بود. تیمی اگر بخواهد دو سال پشت سر هم قهرمان شود قاعدتا کار آسانی پیش رو ندارد. این موضوع برای تیم‌های پرطرفداری همچون پرسپولیس و استقلال بسیار سخت‌تر است. ما خدا را شاکریم با وجود فصل سختی که داشتیم توانستیم قهرمان شویم و هواداران‌مان را خوشحال کنیم. واقعیتش این است که بازی کردن در تیم‌هایی که هواداران زیادی دارند هم لذت‌بخش و هم سخت است چرا که هواداران احساسی هستند و گاهی با یک مساله کوچک سریع واکنش نشان می‌دهند. ما با تلاشی که در طول فصل انجام دادیم توانستیم قهرمان شویم و علاوه بر رکوردهای زیادی که به دست آوردیم جام قهرمانی را هم به هواداران هدیه بدهیم. در آخر هم که برابر الجزیره پیروز شدیم و فصل را شیرین و خوب به پایان بردیم. به خاطر این پیروزی‌ها و این موفقیت‌ها باید به بازیکنان پرسپولیس، کادر فنی و مدیریت باشگاه تبریک گفت.

 

* از ابتدای فصل که تیم قهرمان شده بود و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی قرار بود در لیگ شرکت کند، آیا جو حاکم در تیم این گونه بود که باز هم بازیکنان اشتیاق قهرمانی در لیگ را داشته باشند؟‌یعنی از همان ابتدا این انتظار را داشتید که قهرمانی‌تان را دوباره تکرار کنید؟

 

هر تیمی و هر بازیکنی قاعدتا برای قهرمانی می‌جنگد. قهرمانی اولی که به دست آوردیم بسیار سخت بود چرا که ۸ دوره و ۹ سال بود پرسپولیس قهرمان لیگ برتر نشده بود. اما پس از اینکه قهرمان شدیم دیگر همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی ما می‌کردند و می‌دانستند ما به عنوان مدعی اصلی و مدافع عنوان قهرمانی در لیگ شرکت خواهیم کرد. در سال قبل که بازیکنانی همچون وحید امیری، سید جلال حسینی و خود من به پرسپولیس آمدیم، انتظارات از تیم بالا رفت اما وقتی قهرمان شدیم انتظارات از تیم بیشتر شد. در فصل هفدهم هم با وجود اینکه بازیکنانی همچون رامین رضاییان و مهدی طارمی و همین طور سروش رفیعی دیگر در تیم ما نبودند، کار سخت و دشواری پیش روی ما بود اما باز هم با کمک و توانایی بازیکنان و همین طور هنر کادر فنی توانستیم روزهای خوب را دوباره ادامه دهیم.

 

* یعنی همان ابتدای فصل وقتی استارت تمرین‌ها را زدید برای قهرمان شدن لیگ را شروع کردید؟

 

دقیقا برای قهرمان شدن کار را شروع کردیم. با بازیکنانی که در تیم‌مان بودند و بازیکنان جدیدی مثل سیامک نعمتی و بشار رسن که به جمع ما اضافه شدند آمدیم که دوباره قهرمان شویم. درست است که دو سال پیاپی قهرمان شده‌ایم اما خود آقای برانکو در این باره گفته ما فصل بعد از تیم امسال قطعا بهتر خواهیم بود. ما می‌دانیم هواداران از ما انتظار دارند که هر بازی برنده باشیم اما می‌خواهم به آن‌ها بگویم ما در همه بازی‌ها با انگیزه و برای بردن به میدان می‌رویم. هیچ بازیکنی بدون انگیزه وارد زمین نمی‌شود. من امیدوارم پنجره نقل و انتقالات باز شود و باشگاه بتواند بازیکنان مد نظرش را جذب کند تا کمی کار برای ما ساده‌تر شود چون الان جزو ۸ تیم برتر آسیا هستیم و بازی‌های سختی هم در مرحله یک چهارم نهایی داریم.

* وقتی تیم برنده می‌شود و به قهرمانی می‌رسید باعث خوشحالی همه هواداران‌تان می‌شوید اما این موضوع شاید یک بدی داشته باشد و آن هم این است که با بالا رفتن انتظارات از تیم، شاید با یک تساوی شاهد انتقادات زیادی باشید. نظرت درباره بالا بودن انتظارات از پرسپولیس چیست؟

 

دقیقا همین است. وقتی ما همه بازی‌ها را ببریم و با اختلاف نسبت به سایر تیم‌ها قهرمان شویم، هواداران انتظارشان روز به روز بیشتر می‌شود. در این زمان شاید یک تساوی برابر یک تیم در ورزشگاه در آزادی باعث ناراحتی و یا حتی شروع انتقادات از تیم شود. اگر دقت کرده باشید وقتی سه یا چهار برد می‌آوریم همه به به و چه چه می‌کنند و بازیکنان و برانکو را روی سرشان را می‌گذارند اما وقتی یک باخت می‌آوریم برانکو انگار بدترین مربی دنیا می‌شود. در فوتبال نمی‌شود انتظار داشت که همه تیم‌ها در همه بازی‌ها پیروز میدان باشند. شما می‌توانید با اطمینان بگویید بارسلونا در تمام بازی‌ها می‌تواند برنده باشد؟ خب هیچ تیمی همیشه از پیش برنده نیست و همیشه همه بازی‌ها را نمی‌برد. اینکه انتظار از تیم ما بالاست یک خوبی دارد و آن هم این است که ما آنقدر خوب عمل کرده‌ایم که توقعات را از خود بالا برده‌ایم اما شاید از طرف مقابل وقتی به خاطر یک شکست انتقادات غیر منصفانه از ما می‌شود، باید حق بدهید که ما هم ناراحت شویم. انگار نه انگار که ما هر هفته نتایجی گرفته بودیم که از هفته بیست و پنجم همه پرسپولیس را قهرمان لیگ می‌دانستند. شما می‌دانید ما دقیقا چه رکوردهایی در لیگ هفدهم به نام پرسپولیس ثبت کردیم. در جلساتی که ما با برانکو و مدیریت باشگاه داشتیم بارها و بارها به ما می‌گفتند کاری که شما کرده‌اید شاید ۵۰-۶۰ سال دیگر تکرار نشود.

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا