استان هااقتصادی

توزیع بیش از ۳۴۰ تن گوشت منجمد در خراسان رضوی/ عرضه گوشت گوسفندی با قیمت ۸۵ هزار تومان در استان

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: مشکلی درخصوص تامین گوشت در استان نداریم و ذخایر ما تامین است. سهمیه‌های ماه مبارک رمضان درحال توزیع است و تا الان از سهمیه گوشت گوساله ۸۴ تن و از سهمیه مرغ منجمد ۳۵۰ تن در سطح استان توزیع شده است.

 

سعادت علی‌نیا درگفت‌وگو با ایسنا در رابطه با سهمیه توزیع مرغ و گوشت در استان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ۲۴۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد و ۷۲۰ تن گوشت قرمز گوساله سهمیه‌های عید نوروز در استان بود که تا اواخر اسفندماه توزیع شد. سهمیه‌ ماه مبارک رمضان برای خراسان رضوی نیز ۱۰۲۰ تن مرغ منجمد بود که از ابتدای ماه مبارک رمضان توزیع شده است و تا الان نیز حدود ۳۵۰ تن با قیمت مصرف کننده هر کیلو ۲۰ هزار تومان بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: سهمیه گوشت گوساله منجمد داخلی نیز ۳۶۰ تن بود که برش‌های شهرستانی آن انجام شد و از دیروز با قیمت هر کیلوگرم ۹۵ هزار تومان برای مصرف‌کننده توزیع شده است. گوشت ران و راسته نیز با قیمت ۱۰۵ هزار تومان و سردست و گردن گوساله نیز کیلویی ۹۵ هزارتومان است.

 

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی بیان کرد: گوشت گوسفندی شامل بره نر در مشهد با کیلویی ۸۵ هزار تومان در حال توزیع است. برای توزیع دام عشایری نیز آمادگی وجود دارد که مباشرین توسط مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها معرفی شوند. دام عشایری شامل میش، بره ماده، بز و بزغاله کیلویی ۶۵ هزارتومان است.

 

علی‌نیا خاطرنشان کرد: مشکلی در خصوص تامین گوشت در خراسان رضوی وجود ندارد و ذخایر به میزان کافی تامین است. سهمیه‌های ماه مبارک رمضان درحال توزیع است و تا کنون از سهمیه گوشت گوساله ۸۴ تن در سطح استان توزیع شده است. باقی مانده آن نیز در حال توزیع بوده و مباشرین معرفی شده به پشتیبانی امور دام سهمیه خود را دریافت و آن را میان مردم توزیع خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه این توزیع تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گرم ارزان شده است و ارزان‌تر خواهد شد. نواسانات قیمت گوشت قرمز که ابتدای فروردین مطرح بود به چند دلیل عمده از جمله زایش دام‌ها و تامین نهاده رخ داد. همچنین زمانی تقاضا زیاد می‌شود، به صورت اتومات قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در حال حاضر میانگین قیمت بره نر گوسفندی کیلویی ۶۵ هزار تومان است. زمانی که قیمت هر کیلو بره نر گوسفندی ۶۵ هزار تومان شود، لاشه گوسفندی باید ۱۳۰ هزار تومان باشد، اما قیمت گوشت از این مقدار بالاتر است.

 

وی ضمن امیدواری بر تاثیر توزیع سهمیه‌ها به کاهش قیمت کالاها گفت: برای مثال قیمت مرغ گرم در حال حاضر زیر نرخ مصوب است و این در اثر توزیع کالاهای اساسی است. همینگونه پیش برویم قیمت گوشت قرمز نیز در چند روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

 

مدیرکل پشتیبانی اموردام بیان کرد: با توجه به اینکه تولید مرغ افزایش و قیمت آن کاهش پیدا کرده است درنتیجه هم باید از مصرف‌کننده کالای تنظیم بازاری و هم از تولیدکننده حمایت کنیم، این آمادگی را داریم که از مرغداران محترم مرغ نژاد آرین را با قیمت ۳۳ هزار و ۳۶۰ تومان و سایر نژادها را با قیمت ۳۰ هزار تومان خریداری کنیم.

 

منبع خبرگزاری ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا